Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از اتاق اصناف ایران، «سعید ممبینی» با اشاره به روحیه تعامل گرای «مصطفی سالاری» مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی، اظهار داشت: جلسه ای با هیات رییسه اتاق اصناف و مدیران این سازمان تامین اجتماعی برگزار شد که موجب گشوده شدن راه‌های تعامل شده است.

وی افزود: به اذعان مدیران سازمان تامین اجتماعی، حدود ۸۵ درصد اصناف، لیست بیمه‌ای خود را به طور مرتب و ماهانه ارائه می‌کنند که این امر، قانون‌مداری و انضباط کارفرمایان صنفی را نشان می دهد اما در مقابل نیازمند اهتمام سازمان تامین اجتماعی در پیگیری مطالبات اصناف داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه خانواده بزرگ اصناف در چهار حوزه تولیدی، توزیعی، خدماتی و خدمات فنی با مشکلاتی رو برو هستند که برخی از این مشکلات بدون همکاری رفع شدنی نیست، اظهار کرد: در حوزه قوانین کار و بیمه، مشکلات مربوط به قوانین و بخش‌نامه‌های سازمان تامین اجتماعی است که در تلاش هستیم با افزایش تعامل و راه‌اندازی کارگروهی مشترک با این سازمان، از این مشکلات بکاهیم یا به آن‌ها پایان دهیم.

وی با اشاره به اینکه اصناف از شرکای سازمان تامین اجتماعی محسوب می شوند، خاطرنشان کرد:. اگر تمایل به کارفرمایی در اصناف کاهش یابد، در واقع شانس دریافت حق بیمه از مشاغلی از دست می‌رود که بدون ‌هزینه سرباری بر دولت ایجاد شده و اداره می شوند.

وی افزود: این در حالی است که دولت هزینه های کلانی برای ایجاد شغل در حوزه های صنعتی پرداخت می کند بنابراین حمایت از کارفرمایان صنفی و کمک به تقویت رابطه کارگر و کارفرما در حوزه اصناف یکی از انتظارات ما از تامین اجتماعی است.

ممبینی خاطرنشان کرد: با حمایت از توسعه کسب و کارها و اصلاح قوانین از جمله عدم حمایت قوانین بیمه‌ای از افزایش تعداد کارگر در واحدهای صنفی مشکل بزرگی است و که نیاز به حمایت دارند، همچنین مواردی مانند توسعه کارگاه‎های زیر ۵ نفر که مشمول معافیت سهم کارفرما هستند می تواند زمینه افزایش سطح اشتغال در بنگاه‌های صنفی را به همراه داشته باشد. همچنین رویکرد سه جانبه‌گرایی در ساختار و در مدیریت تامین اجتماعی با استفاده از ظرفیت تشکل‌های کارگری و کارفرمایی توامان مورد انتظار است.

وی تصریح کرد: اصلاح فهرست مشاغل مورد حمایت قانون در خصوص پرداخت حق بیمه کارفرما از سوی دولت نیز یکی از اموری است که باید به آن رسیدگی شود. برخی از مشاغلی که در سال‌های گذشته مشمول این قانون شده‌اند در گذر زمان تغییر شکل یافته یا از بین رفته‌اند و دیگر کاربردی در جامعه ندارند بنابراین لازم است تا این فهرست به روزرسانی شود.

مشکلات تشکل‌ها در حوزه تامین اجتماعی

ممبینی تاکید کرد: لازم است تا بدانیم مشکلات اصناف در حوزه تامین اجتماعی منحصر به واحدهای صنفی نیست و اتحادیه‌ها و اتاق‌های اصناف نیز در این زمینه مشکلاتی پیرامون حسابرسی، پیمانکاری و … دارند. همه این موارد و مشکلات تنها با تعامل موثر بین اصناف و سازمان تامین اجتماعی قابل حل است.

رییس اتاق اصناف ایران تصریح کرد: اصناف و سازمان تامین اجتماعی تاکید بر ایجاد کارگروهی مشترک دارند که به زودی برقرار می‌شود. در این کارگروه می‌توان به صورت ماهانه به تبادل نظر، تصمیم‌گیری و گزارش‌دهی پرداخت تا نتیجه تصمیمات و اقدامات دو طرف مشخص شده و ابتر نماند.

ممبینی همچنین بر ایجاد تعامل با با موسسه عالی پژوهشی سازمان تامین اجتماعی نیز تاکید کرد و گفت: به تازگی نشستی با موسسه عالی پژوهشی سازمات تامین اجتماعی داشته‌ایم و موافق امضای تفاهم‌نامه‌ای با این موسسه هستیم زیرا فعالیت های این بخش موجب رفع بسیاری از مشکلات خواهد شد.

وی تاکید کرد: اتاق اصناف ایران، شهرستان‌ها و اتحادیه‌های صنفی، با برگزاری جلسات متعدد با سازمان ها و نهادها بر رفع یا کاهش مشکلات صنفی تاکید دارند  بوده و روش ها و راهکارهای کارشناسی شده را ارائه می دهند.

وی افزود: چنانچه دولت به معنای واقعی به بخش خصوصی اعتماد کند، می‌توان با تکیه بر توان داخلی به ویژه در کسب و کارهای کوچک، بخش عظیمی از مشکلات اقتصادی و اشتغالزایی، اجتماعی و فرهنگی را کاهش داد.

وی با بیان اینکه ظرفیت اصناف گسترده است، اظهار داشت: در گذشته شاهد نقش‌آفرینی این بخش در حل مسائل ملی بوده‌ایم و انتظار داریم دولت بیش از پیش به راهکارهای ارائه شده از سوی کارشناسان صنفی اعتماد کند تا همگی و در کنار هم از دشواری های اقتصادی عبور کنیم.

برچسب‌ها سازمان تامین اجتماعی تولید داخلی مصطفی سالاری اصناف اتاق اصناف ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی تولید داخلی مصطفی سالاری اصناف اتاق اصناف ایران سازمان تامین اجتماعی تولید داخلی مصطفی سالاری اصناف اتاق اصناف ایران اخبار کنکور سازمان تامین اجتماعی اتاق اصناف ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۱۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه بیست ویکمین المپیاد کوهنوردی کارکنان سازمان تامین اجتماعی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل تأمین ‌اجتماعی استان گفت: بیست و یکمین المپیاد سراسری کوهنوردی کارکنان سازمان تامین اجتماعی کشور با همکاری هیئت کوهنوردی استان در سی سخت برگزارشد.

رسول چراغ سحرافزود: این المیپاد با حضور ۳۳ استان و ۱۳۵ کوهنورد از ۱۱ تا ۱۴ اردیبهشت ماه به میزبانی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزارشد.

چراغ سحر هدف از برگزاری این المپیاد را، ارتقای سلامت روحی و جسمی کارکنان دانست واضافه کرد این المپیادبا صعود به قله قلم واقع در شهرستان دنا برگزارشد.

دیگر خبرها

  • فیلم| حل مشکلات اصناف در میز خدمت
  • گزارش دیوان محاسبات از ترک فعل سازمان تامین اجتماعی
  • سهام سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران واگذار نشده است
  • سهام مازاد سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران، واگذار نشده است
  • کلاهی که بر سر کارگران ساختمانی گذاشته شد
  • کلاه بیمه ای بر سر کارگران ساختمانی
  • توافق برای ورود ۱۰۰ مگاوات برق برای تامین انرژی واحد‌های تولیدی
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • اختتامیه بیست ویکمین المپیاد کوهنوردی کارکنان سازمان تامین اجتماعی
  • مجلس از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت می‌کند