Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@21:07:42 GMT

۳۸۷ بی سواد در شیروان شناسایی شدند

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۱۲۳۲۸

۳۸۷ بی سواد در شیروان شناسایی شدند

رییس اداره نهضت سوادآموزی شیروان گفت: ۳۸۷ بی سواد در این شهرستان شناسایی شدند.

«سید حسن باقرزاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: امسال 387 نفر بی سواد در این شهرستان شناسایی شدند که در پی جذب آنان برای باسوادی آنان هستیم.

 

رییس اداره نهضت سوادآموزی شیروان بیان کرد: به طور میانگین سالانه ۳۰۰ نفر در این شهرستان باسواد می‌شوند که در چهار سال اخیر هزار و ۲۰۰ نفر از آمار بی‌سوادان کاسته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

باقرزاده عنوان کرد: براساس سرشماری سال ۹۵، این شهرستان ۶ هزار و ۴۵ بی سواد داشته که این رقم اکنون به پنج هزار نفر رسیده است.

 

وی خاطرنشان کرد: سهمیه سوادآموزی این شهرستان پارسال ۹۱۲ نفر بود که به خاطر شیوع کرونا و محدودیت های موجود ۳۰۰ نفر آنان در امتحانات حضور نیافته و ۵۸۶ نفر شرکت کردند که از این تعداد، ۳۵۷ نفر نمره قبولی گرفتند.

 

رییس اداره نهضت سوادآموزی شیروان تصریح کرد: ثبت نام بی سوادان از نیمه شهریورماه آغاز شده که برای دوره انتقال و سوادآموزی تا ۱۵ آذرماه و سوادآموزی تا اواخر دی‌ماه ادامه دارد.

 

باقرزاده تعداد کلاس های سوادآموزی این شهرستان برای امسال را بیش از ۷۰ کلاس درس عنوان کرد و ادامه داد: اینک ۹۰ نفر آموزش دهنده در این حوزه فعالیت دارند که برای هر نفر در دوره سوادآموزی ۴۰۰ ساعت، انتقال ۶۰۰ ساعت و تحکیم ۲۰۰ ساعت کلاس برگزار می شود.

 

به گفته وی حق الزحمه قبولی هر سوادآموز برای آموزش دهندگان دوره سوادآموزی هشت میلیون و ۴۰۰ هزار ریال، تحکیم یک میلیون و ۷۰۰ هزار ریال و انتقال ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال محاسبه می شود.

 

شیروان با حدود ۱۶۰ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

پایان پیام/641

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیروان سوادآموزی شناسایی بی سواد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۲۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سارق گاردریل‌های جاده‌ای در شیروان دستگیر شد

سرهنگ مجید یگانه‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مأموران گشت پاسگاه انتظامی باغان در حین گشت‌زنی فعال و هدفمند در یکی از محورهای اصلی شیروان سارقی را که به وسیله یک دستگاه موتورسیکلت در حال سرقت گاردریل‌های کنار جاده بودند مشاهده و بلافاصله او را دستگیر کردند.

وی با اشاره به اینکه در همین رابطه تعدادی قطعات گاردریل نیز کشف شد، تصریح کرد: متهم در نتیجه بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

کد خبر 6089318

دیگر خبرها

  • عاملین نزاع و درگیری خیابانی در میاندوآب دستگیر شدند
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • افتتاح تعاونی شکوفایی خلاقیت در شیروان
  • آموزش سواد مالی به کودکان
  • پایان تورنمنت زیر ۱۲ سال فوتبال تهران برای شناسایی استعدادها
  • ذبح ۱۰۶ راس گاو مسروقه در نور
  • سارق گاردریل‌های جاده‌ای در شیروان دستگیر شد
  • رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا با میراث فرهنگی در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز
  • سارقان مسلح احشام در دام پلیس آبادان