Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، چند ماهی است که شرکت پلی اکریل ایران به واسطه برخی مشکلات جدی در حوزه مالکیتی و مدیریتی در رسانه‌ها و افکار عمومی بر سرزبان‌ها افتاده و با پیگیری‌های رسانه‌ای یک ماه اخیر گروه‌های مختلف برای رفع مشکلات دست به کار شده‌اند.

پس از گزارشات متعدد فارس در شهریور و مهر ماه و باز شدن پرونده غول نساجی ایران در رسانه ملی حال خبرها از تلاش‌های مدیران اجرایی استان برای حل مشکلات مواد اولیه و مسأله تخصیص ارز خبر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاضی‌عسکر رئیس گروه ویژه اقدام پلی اکریل در استانداری اصفهان در پاسخ به این پیگیری‌های رسانه‌ای در برنامه پایش بیان داشت: بزرگ‌ترین مشکل این است که  مجموعه‌ای که می‌خواهد AN وارد کشور کند برای تأمین ارز مشکل پیدا کرده و تا به حال تخصیص ارز داده نشده است اما در تلاشیم در یک ماه تا دو ماه آینده مشکل را حل ‌کنیم.

آخرین تحولات هیأت مدیره موقت

در روزهای اخیر یکی از مهمترین مسائل هیأت مدیره موقت رسیدگی به وضعیت استعفای امیر رحمی مدیرعامل شرکت پلی اکریل بود که البته تا کنون تصتمیم جدید در این رابطه گرفته نشده و همچنان ترکیب هیأت مدیره به مدیرعاملی رحیمی در حال ادامه فعالیت هستند.

در همین راستا قرار بوده حل برخی از مشکلات موجود از تکالیف هیأت مدیره موقت تا پیش از پایان مهلت شش ماهه باشد اما به نظر می‌رسد این هیأت مدیره هنوز در گیر و دار تشکیل رسمی جلسات است. جلساتی که در هفته‌های اخیر به طرق مختلف و غیررسمی برگزار شده و موضوعاتی در دیدار با مسؤولان استانی طرح شده است.

خبر دیگر درباره هیأت مدیره موقت پلی اکریل این که گفته شد هنوز دو پرونده شکایتی که قرار بود توسط هیات مدیره پیگیری و با اعمال ماده ۴۷۷ رأی قطعی شکات علیه پلی اکریل باطل شود همچنان بلاتکلیف مانده و اتفاق تازه‌ای در قبال این پرونده‌های بدهی صورت نگرفته است.

مدیرکل سرمایه‌گذاری وزارت صمت به اصفهان آمد

در همین راستا بنا بر برخی اظهارات، جلسه مشترک با حضور سهام‌داران حقیقی و حقوقی این کارخانه که قرار بود در روز ۲۰ مهر ماه در دفتر مدیرکل سرمایه‌گذاری و تأمین مالی وزارت صمت برگزار شود و بنا به دلایلی لغو شد امروز در اصفهان و با حضور افراد محدودی برگزار شده است.

این جلسه قرار بوده با حضور رئیس هیأت مدیره موقت و رئیس هیأت اجرایی و برخی مدیران استانی برگزار و برخی از مشکلات کارخانه پلی اکریل مورد نقد و بررسی و چاره‌جویی قرار گیرد. گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که مدیران استانی با ایجاد محدودیت برای برخی تصمیم‌گیران تهران‌نشین اصرار دارند راه‌حل‌های رفع مشکلات پلی اکریل مطابق میل و نظر آن‌ها انتخاب شود و در غیر این صورت این مدیران استانی تهدید کرده‌اند میز مذاکره و پیگیری مسائل پلی اکریل را ترک می‌کنند.

چرخ تولید اکریلیک دوباره به جریان افتاد

خبر خوب این هفته اما حضور روز یکشنبه گروهی از سهامداران و بازدید از راه‌اندازی خطوط اکریلیک ۲ کارخانه بود که به گفته مدیران کارخانه با ورود حدود ۹۰۰ تن مواد اولیه و در راه بودن ۲ هزار تن AN دیگر چرخ تولید طلای سفید (اکریلیک) دوباره در پلی اکریل به جریان افتاده و احتمالا این تولید تا یک ماه آینده ادامه خواهد داشت. این در حالی است که ظرفیت تولید اکریلیک در این کارخانه تا ماهانه ۴ هزار و ۵۰۰ تن بوده و برای برقراری جریان دائم تولید اکریلیک نیاز به خط تأمین دائم و مستمر مواد اولیه و به تبع آن رفع مشکلات نقدینگی و ارزی است.

 

 

به هر حال سهامداران ۲۷ مهر امسال بارقه‌های امید و امکان شکوفایی دوباره این کارخانه را از نزدیک رصد کرده و اطمینان یافتند که با تعیین تکلیف مالکیتی و حضور تیم هیأت مدیره توانمند پس از برگزاری مجمع عمومی روزهای خوب دور از انتظار نیست.

تجمیع پرونده‌های سهامدار عمده در یک شعبه مبارزه با مفاسد اقتصادی

تجمیع و پیگیری پرونده‌های اتهامات تشکیل شده برای سهام‌دار عمده شرکت پلی اکریل در یک شعبه دادسرای مبارزه با مفاسد اقتصادی خبر دیگری است که در هفته اخیر منتشر شده است. ظاهرا قرار است همه مواردی که در حاشیه سایر فعالیت‌های این گروه اقتصادی در سراسر کشور ایجاد شده به صورت متمرکز بررسی و در صورت بروز تخلفات رأی متمرکزی در این زمینه صادر شود.

موضوعی که بدون شک ابهامات درباره صلاحیت و البته وضعیت مالیکت این گروه در پلی اکریل را به خوبی روشن می‌کند و ۳ نتیجه مثبت در پی دارد:

اول و مهمترین نکته این است که در صورت بروز مفاسد و بدهکاری به مجموعه اقتصادی کشور ضمن وصول مطالبات با متخلفان برخورد خواهد شد و جلوی افزایش ضررها و عدم‌النفع‌ها در رابطه با این تخلفات گرفته می‌شود. در عین حال اگر تخلفی اثبات شد باید مشخص شود که کدام افراد در داخل در این زمینه با وی همکاری داشته‌اند.

دوم این که سهامداران با شفافیت این پرونده را دنبال خواهند کرد و اسیر فضاسازی‌های شبکه پیچیده مالی نشده و تیر این شبکه که به دنبال کاهش ارزش واقعی سهام پلی اکریل و تصاحب ارزان بخش عمده‌ای از این ثروت ملی است به سنگ خواهد خورد و از منافع و اموال مردم صیانت می‌شود.

نکته سوم هم روشن شدن لایه‌های پنهان واگذاری و سیطره مدیر-تاجرهایی است که پس از پایان کار در دولت هشتم به طور غیرمستقیم کلیددار غول نساجی کشور شدند که بدون طی همه مراحل قانونی به بخش خصوصی واگذارش کرده بودند. در کنار این که چه کسانی سال‌ها پس از خارج شدن از مناصب مدیریتی دولتی از منافع میلیاردی این واگذاری سود بردند، موضوع مهم‌تر عدم تکرار این اتفاق در ماه‌های پایانی دولت دوازدهم است.

به نظر می‌رسد در کنار همه پیگیری‌ها درباره مشکلات، مقابله با رانت‌ها و مفاسد در روند اداره پلی اکریل، دستگاه‌های نظارتی باید مراقبت لازم درباره ایجاد جای پا برای برخی بازنشسته‌ها و مدیر-تاجرهای در روزهای آخر مسؤولیت باشند تا مبادا اتفاقات سال ۸۳ تا ۹۲ برای این ثروت ملی رقم بخورد.

انتهای پیام/۳۲۱۲/ص۳۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: پلی اکریل اصفهان اکریلیک ماده اولیه ارز مشکلات ارزی هیأت مدیره موقت تولید اکریلیک پلی اکریل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۳۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش در حوزه بانوان جدی گرفته شود

معاون امور بانوان مجمع مشورتی نظام مسائل کشور، گفت: بحث آموزش در حوزه بانوان بسیار مهم است و می‌تواند به توانمندسازی این جامعه و حتی رفع مشکلات آن‌ها کمک کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، فرزانه شکوری شامگاه سه‌شنبه در همایش بانوان تاثیرگذار در اقتصاد که در محل سالن اجتماعات مرکز علمی و کاربردی شهرداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: بررسی کارشناسان نظام مسائل کشور نشان داده که بیشتر موضوعات و مسایل بانوان در سطح‌ استان‌ها متفاوت از بانوان پایتخت بوده و باید به صورت مجزا برای جذب ایده‌های بومی برنامه‌ریزی کرد.

وی با بیان اینکه مشکلات و مسائل بانوان در کمیسیون‌های تخصصی مورد بررسی قرار می‌گیرد، ادامه داد: مجمع نظام مشورتی آمده تا به حل مسائل و مشکلات بانوان کمک کند و اگر کسی احساس می‌کند که می‌تواند راهکاری ارائه دهد، ما در کمیسیون‌های تخصصی از آن‌ها استقبال خواهیم کرد.

معاون امور بانوان مجمع مشورتی نظام مسائل کشور بر محور آموزش در حوزه بانوان تاکید کرد و یادآور شد: در این مدت که روی موضوعات و مسائل بانوان کار شد، متوجه شدیم که بحث آموزش در حوزه بانوان بسیار مهم است و می‌تواند به توانمندسازی این جامعه و حتی رفع مشکلات آن‌ها کمک کند.

شکوری ادامه داد: در حوزه زنان سرپرست خانوار خیلی کارهای میدانی و تحقیقی صورت گرفت و مشکلات این افراد در طول پنج سال شناسایی شد، تا جایی که متوجه شدیم مشکلات ریشه‌ای این افراد هرگز از سوی کمیته امداد و بهزیستی حل نخواهد شد و باید به دنبال حل مشکلات بنیادی در این حوزه بود.

وی در ادامه به لایحه حفظ کرامت نیز اشاره کرد و گفت: لایحه حفظ کرامت که 10 سال به طول انجامید تا به صحن علنی مجلس برسد، با کمک مجمع مشورتی نظام مسائل کشور کلیات آن به تصویب رسید و جزییات آن در مجلس آتی بررسی می‌شود.

معاون امور بانوان مجمع مشورتی نظام مسائل کشور، تاکید کرد: این لایحه دارای معایب و مزایایی است که باید در مرحله اجرا مورد بررسی قرار بگیرد، ما اعتقاد داریم که این لایحه حداقل حقوق جامعه زنان را حمایت و تقویت می‌کند و لازم است که مواردی دیگری نیز در آن لحاظ شود.

شکوری خاطرنشان کرد: اعضای مجمع مشورتی زنان همگی جوان و نخبه هستند و شرایطی را فراهم کرده تا جوانان صاحب‌نظر کشور در کنار فضای انتقاد به ارائه راهکار بپردازند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری میزخدمت و بررسی مشکلات بخش گل تپه با حضور نماینده مردم شهرستان‌های کبودراهنگ
  • روز خوش استقلال و پرسپولیس
  • پیگیری مشکلات فاضلاب منطقه ۲۲ تهران
  • حضور هیأت بلندپایه کوالالامپور در کابل
  • نظام مسائل نواحی شهری قزوین با حضور مدیران مناطق پیگیری می‌شود
  • سرفصل های درآمدزایی برای پرسپولیس هفته آینده مشخص می شود
  • عدد ۶ برای پرسپولیس مقدس است/ از پتانسیل بانک ها استفاده می کنیم
  • درخواست‌های تلفنی مردم در سفر رئیس جمهور به سمنان پیگیری می‌شود
  • آموزش در حوزه بانوان جدی گرفته شود
  • مدیرعامل جدید استقلال ازسوی پتروشیمی خلیج‌فارس