Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۵هزار و ۶۱۶ مورد جدید کووید-۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: از این تعداد ۲هزار و ۳۴۰ تن در بیمارستان بستری شدند.

به گزارش ایسنا، دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۳۰ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۵ هزار و ۶۱۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۳۴۰ نفر از آنها بستری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵۴۵ هزار و ۲۸۶ نفر رسید.

لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۱۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۳۱ هزار و ۳۴۶ نفر رسید.

وی ادامه داد: خوشبختانه تا کنون ۴۳۸ هزار و ۷۰۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: ۴۸۶۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی افزود: تا کنون چهار میلیون و ۵۹۹ هزار و ۵۵۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی در توضیح استانهای در شرایط قرمز گفت: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

لاری درباره استانهای در وضعیت هشدار نیز گفت: استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

بیشتر بخوانید: رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری: وضعیت قرمز در ۲۴۵ شهر واعظی: به ستاد کرونای تهران اختیار داده شده که در ۱۴ مورد تصمیم گیری کند (فیلم) ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان متوسط هزینه بستری هر بیمار کرونایی ادعای داروی درمان کرونایی که در همدان تولید شد ولی مستندات آن ارائه نشد فوت کودک ۱۰ ساله بر اثر کرونا در بویین زهرای قزوین ابتلای ۳۰۰ نفر از کادر بیمارستان امام خمینی به کرونا لینک کوتاه: asriran.com/0039jz

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۵۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موج گرما صد‌ها میلیون نفر را می‌سوزاند!

فرارو- آب و هوای سراسر منطقه شرق و جنوب شرقی آسیا در ماه آوریل به طور کلی گرم است و قبل از باران های موسمی تابستانی سالانه آسیا که باعث بارندگی بر روی خاک خشک می شود از راه می رسد. با این وجود، دمای فروردین امسال در مقایسه با سال های گذشته به شکلی غیر عادی بالا بوده است.

به گزارش فرارو به نقل از نیویورک تایمز، در بنگلادش که مدارس و دانشگاه‌ها در هفته جاری تعطیل هستند دمای هوا در برخی از مناطق آن کشور به بالای 42 درجه سانتی گراد رسیده است. برای تصور این وضعیت تنها کافیست بدانید که رطوبت شدید آن منطقه تا چه اندازه وضعیت تحمل گرما توسط شهروندان بنگلادشی را دشوارتر می سازد.

اداره هواشناسی بنگلادش روز دوشنبه با انتشار اطلاعیه اعلام کرد: "به دلیل افزایش نفوذ رطوبت ناراحتی ناشی از افزایش دمای هوا ممکن است در 72 ساعت آینده افزایش یابد". در داکا پایتخت بنگلادش رطوبت هوا 73 درصد بود و بسیاری از مناطق ان کشور روزانه با قطع برق مواجه شده اند. "بی نظیر احمد" کارشناس بهداشت عمومی در بنگلادش و مدیر سابق اداره کل خدمات بهداشتی ملی آن کشور می گوید که موج گرما می تواند منجر به بروز موارد بیش تر ابتلا به بیماری های خاص از جمله وبا و اسهال شود. او می گوید مردم در حالت ایده آل باید سعی کنند در ساعات اولیه صبح و در شب در مواقع دیرهنگام زمانی که دما پایین تر است کارهای شان را انجام دهند. با این وجود، بیان این توصیه آسان تر از انجام دادن آن در کشوری چون بنگلادش است که بسیاری از مردم خارج از منزل مشغول به کار هستند.

"نورالعلم" که در داکا یک ریکشا را می راند می گوید به دلیل گرما مدت زمان کارش را از هشت تا ده ساعت به پنج تا هفت ساعت در روز کاهش داده است. به همین خاطر درامد او کاهش یافته و به میزان نصف درآمد پیشین اش رسیده است. او می گوید: "من پیش تر چنین گرمایی را تجربه نکرده بودم. هر سال گرما شدیدتر می شود اما امسال به شکل بی سابقه ای بسیار شدید است".

موج گرما چالش‌های مشابهی را در کشور همسایه بنگلادش یعنی هندوستان ایجاد کرده است جایی که دمای شدید شبکه های برق را تحت فشار قرار داده، مدارس را مجبور به تعطیلی کرده و تولید گندم و سایر محصولات را در معرض تهدید قرار داده است. دمای هوا در برخی مناطق آن کشور در اواخر هفته گذشته به زیر 42 درجه سانتی گراد نرسید. اداره کل هواشناسی هند روز یکشنبه اعلام کرد که انتظار دارد تا پنج روز دیگر شرایط موج گرما در برخی ایالت های آن کشور ادامه داشته باشد.

گرما با آغاز انتخابات عمومی شش هفته ای هند که در آن نزدیک به یک میلیارد نفر واجد شرایط رای دادن هستند همزمان شده است. مقام های انتخاباتی برای تامین آب در روزهای برگزاری انتخابات تلاش می کنند و برخی از احزاب سیاسی برای کارزارهای تبلیغاتی انتخاباتی شان آب و وسیل خنک کننده به شرکت کنندگان ارائه می دهند.

گرمای شدید در میانمار نیز جنبه سیاسی دارد جایی که حکومت نظامی حاکم از افزایش دما در هفته گذشته به عنوان توجیهی برای انتقال "آنگ سان سوچی" رهبر غیر نظامی برکنار شده آن کشور از زندان به مکانی نامعلوم یاد کرده است. بسیاری از مردم میانمار بر این باورند که ژنرال‌ های آن کشور او را به دلایل دیگری از مکانی به مکان دیگر جابجا می کنند اما از گرمایی که در پایتخت آن کشور به 46 درجه سانتیگراد رسیده به عنوان بهانه استفاده کرده اند.

موج گرمای آسیا در خلاء هواشناسی رخ نداده است. سال گذشته گرم ترین سال زمین در یک قرن و نیم گذشته بود. قاره آسیا در میانه چرخه ال نینو قرار دارد یک پدیده آب و هوایی که تمایل به ایجاد شرایط گرم و خشک در آن قاره دارد.

بادهای موسمی تابستانی آسیا دمای افزایش یافته در آن قاره را تسکین خواهد داد اما هنوز چند هفته دیگر تا آغاز آن باقی مانده است. برای مثال، احتمال بارش باران در بانکوک پایتخت تایلند در روزهای پیش رو تقریبا نزدیک به صفر گزارش شده است.

 

دیگر خبرها

  • موج گرما صد‌ها میلیون نفر را می‌سوزاند!
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس
  • میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته خراسان جنوبی اعلام شد
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت هوای تهران در تعطیلات پایان هفته | منتظر رعد و برق‌ های شدید باشید
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • ادامه بارندگی در شرق و جنوب شرق کشور
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت
  • آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان/ بیت کوین آماده شد