Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه گفت: دانش‌آموزان آینده‌سازان این مملکت بوده و آینده این کشور به دست آنان ساخته خواهد شد به‌علاوه، تحصیل در دانشگاه، روحیه و قدرت تفکر را در جوانان بارور کرده و پرورش می‌دهد.

جبار بشیری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در میانه با بیان اینکه تحصیلات دانشگاهی فقط در صورتی قابل قبول و مطلوب است که در حوزه مختص خود به کار گرفته شود و اگر چنین نباشد قطعاً عملکرد نامطلوب و زیان‌آوری است، اظهار کرد: تحصیلات دانشگاهی امکان تولید و انتقال فناوری را سهولت می‌بخشد به‌علاوه، تحصیل در دانشگاه، روحیه و  قدرت تفکر را در جوانان بارور کرده و پرورش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه گسترش آموزش عالی برای ساختن جامعه‌ای بهتر و انسانی‌تر لازم است، افزود: منافع عمومی آموزش عالی شامل مشارکت دانش‌آموختگان در توسعه اقتصادی، بالارفتن اهمیت ارزش‌های بشری در جـامعه، تقویت مردم‌سالاری و ثبات سیاسی، روشن‌بینی اجتماعی و ارتقای کیفیت عمومی زندگی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه با بیان اینکه دانشگاه‌ها تولیدکننده و انتقال‌دهنده ثروت فرهنگی و تجارب علمی هستند که متعلق به تمام انسان‌ها و نوع بشر است، بیان کرد: باید بینش ما به نقش و اهمیت آموزش عالی به‌ویژه در مورد کشورهای در حال توسعه تغییر کند و امر آموزش برای بقای کشورها یک شرط اساسی محسوب می‌شود.

بشیری با اشاره به رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهان عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در ویرایش 2020 رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهان «یو.اس.نیوز»، پس از دانشگاه تهران در میان 500 دانشگاه برتر جهان و 70 دانشگاه برتر آسیا قرار گرفت و دومین دانشگاه برتر ایران اعلام شد.

وی با اشاره به معرفی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه اذعان کرد: این واحد دانشگاهی با درجه واحد بسیار بزرگ نوع الف، با 17 رشته تحصیلی در مقطع دکتری تخصصی، 52 رشته کارشناسی ارشد، 84 رشته کارشناسی پیوسته و ناپیوسته، 50 رشته کاردانی پیوسته و ناپیوسته، سه مرکز آموزشی ترکمانچای، کاغذکنان و ترک با سه دانشکده علوم انسانی، علوم پایه و فنی و مهندسی و نیز آموزشکده فنی و حرفه‌ای سما با بیش از 3 هزار دانشجو، افق روشنی را در تحصیلات عالی شهرستان ترسیم کرده است.

رئیس واحد میانه به وجه تمایز و توانمندی‌های گسترده این واحد دانشگاهی در مقایسه با سایر مراکز آموزش عالی شهرستان پرداخت و اضافه کرد: امکانات آموزشی گسترده با کلاس‌های استاندارد، آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های مجهز در تمام رشته‌ها، سالن چندمنظوره ورزشی با تجهیزات و امکانات پیشرفته و مدرن، مراکز تحقیقاتی و گلخانه‌های مجهز کشاورزی، سایت اینترنت مستقل با تجهیزات کامل شبکه‌ای، استادان مجرب با مرتبه علمی استادیار، دانشیار و استاد، مهمانسرا و استادسرا با سوئیت‌های مجزا، خوابگاه‌های مجهز با تمام امکانات رفاهی و ... از امتیاز بارز دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه است.

این مقام مسئول درباره دغدغه فکری و نگرانی خانواده‌ها بابت تأمین شهریه فرزندان خود خاطرنشان کرد: این واحد دانشگاهی تسهیلات ویژه و استثنایی مالی برای تأمین شهریه متقاضیان و علاقه‌مندان به تحصیل ازجمله انواع وام‌های دانشجویی، وام شهریه، وام هزینه تحصیلی، وام ازدواج، وام کوتاه‌مدت، بلندمدت دولت با بازپرداخت بعد فراغت از تحصیل، تقسیط کامل شهریه و ... از ترم اول برای دانشجویان ورودی جدید و ترم‌های گذشته درنظر گرفته است.

بشیری درباره آمادگی واحد میانه برای پذیرش دانشجو برای نیمسال تحصیلی جدید 00-99 اعلام کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه برای سال تحصیلی جدید در 134 رشته تحصیلی مقاطع کارشناسی و کاردانی پیوسته و ناپیوسته و بدون آزمون از طریق سایت www.azmoon.org دانشجو می‌پذیرد.

وی تأکید کرد: متقاضیان می‌توانند تا روزهای پنجشنبه و جمعه (اول و دوم آبان) با مراجعه حضوری به واحد میانه به ثبت‌نام و انتخاب واحد اقدام کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه، تمهیدات لازم را برای امکان ادامه تحصیل کارکنان ادارات و شاغلان، طبق زمان‌های درخواستی کلاس‌های آموزشی آنان تدارک دیده است.

انتهای پیام/4103/4062/

منبع: آنا

کلیدواژه: دانشگاه دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه جوانان آموزش عالی دانش آموزان تحصیلات دانشگاهی قدرت تفکر دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه آموزش عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۶۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیاتی از سهم 60 درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری

علی محمدی ترکاشوند سرپرست معاونت آموزش و نماینده تام‌الاختیار آزمون‌های سازمان سنجش دانشگاه آزاد اسلامی در واحد دانشگاهی شهرقدس اظهار کرد: چند وقتی است که خبر‌هایی در مورد کنکور‌های دو مرحله‌ای منتشر شده و آن هم این است که در سال ۱۴۰۳ کنکور در دو نوبت برگزار می‌شود، اما آیا این تاریخ‌ها و این تغییرات به نفع دانش‌آموزان است یا به ضرر آنها؟ باید اشاره کنم فرصت انتخاب و تلاش برای دانش آموزان در دو مر حله بازتاب بهتری خواهد داشت و با توجه به اینکه سهم سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۳، ۵۰ درصد قطعی و از نمرات امتحانات نهایی پایه دوازدهم است؛ از کنکور ۱۴۰۴ به بعد سهم سوابق تحصیلی ۶۰ درصد خواهد شد. این تغییرات تاثیر مثبتی در روند تحصیلی دواطلبان متقاضی تحصیلات عالیه خواهد داشت.

وی با توجه به اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی در برپایی آزمون سراسری در واحد شهر قدس افزود: امسال دانشگاه آزاد شهر قدس میزبان ۱۸۰۰ نفر داوطلب در گروه‌های علوم انسانی و علوم تجربی بود و به همت همکارانم این آزمون در روز‌های پنج شنبه و جمعه در تاریخ‌هایی که عرض کردم با موفقیت برگزار شد.

معاون آموزش دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس متذکر شد: پیشرفت علمی، اقتصادی، فرهنگی، توسعه کشور و توجه به ظرفیت بالای علمی مردم شهیدپرور و فهیم کشور اسلامی‌مان می‌تواند در گذر از بحران‌هایی مانند رکود اقتصادی، اشتغال و ناهنجاری‌های فرهنگی موثر باشد و امروز دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان با ورود به دهه چهارم فعالیت خود تلاش دارد زمینه رشد و شکوفایی علمی را با ایجاد مدارس عالی مهارتی، مراکز تحقیقاتی رشد، راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین توسعه فعالیت‌های تحقیقی، پژوهشی و مهارتی فراهم کند.

محمدی ترکاشوند تبیین کرد: برای دستیابی به این اهداف طرح‌هایی با مدیریت دکتر افشاری ریاست واحد پیش‌بینی شده و سعی داریم با تیم‌سازی‌هایی که انجام می‌شود در راستای اجرای تحقق شعار سال گام برداریم و برای رسیدن به این مهم در گام اول با ایجاد رویداد صدرا ابتدا گام‌هایی برای اهداف منطقه برداریم و سپس با همکاری صنایع منطقه‌ای برنامه‌های از پیش تعیین شده را اجرایی خواهیم کرد؛ بنابراین در این زمینه برنامه ریزی‌هایی در واحد شهر قدس صورت گرفته است.

وی افزود: در ایام برپایی آزمون خودم شاهد بودم که همکارانم و استادان مجموعه واحد شهرقدس از هیچ کوشش و تلاشی دریغ نکرده و خالصانه در مسیر مدیریت صحیح ایام آزمون گام برداشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از سهم 60 درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس میزبان آزمون کنکور سراسری
  • انتقاد از تبلیغ دروغ دانشگاه آزاد؛ مدارک دوره‌های کوتاه مدت فیزیوتراپی قانونی نیست
  • پشت پرده تربیت فیزیوتراپیست در دوره‌های کوتاه مدت
  • پشت پرده تربیت نیروی فیزیوتراپی در دوره‌های کوتاه مدت
  • بازگشت دوباره رشته پرستاری به دانشگاه آزاد بوشهر
  • رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی لرستان منصوب شد
  • رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد
  • برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج
  • دانشگاه آزاد بجنورد میزبان بیش از یک هزار داوطلب آزمون سراسری خواهد بود