Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، نخستین چیزی که به هنگام نام بردن از کالری‌ها به ذهن متبادر می‌شود، اضافه وزن است. اما حتی برای اینکه وزن از بین برود و زندگی به طور عادی ادامه یابد، مقدار مشخصی از این کالری مورد نیاز است.

پایگاه «healthline» در گزارشی با پرداختن به این موضوع، اعلام کرد این امر نیازمند معادله‌ ریاضی مبتنی بر محاسبه مؤلفه‌های «جنسیت فرد»، «سن»، «قد»، «وزن» و فعالیت بدنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای مثال فردی ۹۰ کیلوگرم وزن و دارای قد ۱۷۰ سانتی متر باشد، در صورتی که می‌خواهد وزن کم کند، باید غذایی به میزان ۱۵۰۰ کالری مصرف کند.

این فرمول «Mifflin-St Jeor» نام دارد و چندین پژوهش ثابت کرده که نتایج این فرمول در محاسبه کالزی مورد نیاز بدن دقیق است.

برای نزدیک‌تر شدن میزان کالری‌های مورد نیاز به ذهن، از همبرگر به عنوان یک نمونه استفاده کنید. یک همبرگر معمولی ساده در حالت طبیعی ۲۹۵ کیلو کالری در ۱۰۰ گرم دارد اما جدا از این معادله، ارقام دیگری نیز وجود دارد که به شناخت کالری مورد نیازی که انسان برای حفظ وزن خود و یا کاهش وزن به آن نیاز دارد، کمک می‌کند.

قاعده کلی در کاهش وزن، کاهش کالری‌هایی است که بدن شما به آن نیاز دارد، تا حدود ۵۰۰ کالری است که این مسأله به شما کمک می‌کند، هفته‌ای نیم کیلوگرم از وزن خود را کاهش دهید. برای مثال، زنان بین ۲۶ تا ۵۰ سال که فعالیت‌های بدنی متوسط دارند، اگر می‌خواهند همان وزن معمول خود را حفظ کنند باید ۲ هزار کالری مصرف کنند، در صورتی که می‌خواهند بخشی از وزن خود کاهش دهند (هفته‌ای نیم کیلوگرم) باید ۱۵۰۰ کالری مصرف کنند.

همچنین مردانی که سنی بین ۲۶ تا ۴۵ سال دارند و فعالیت متوسطی نیز دارند، اگر می‌خواهند وزن خود را حفظ کنند، باید ۲۶۰۰ کالری مصرف کنند و در صورتی که می‌خواهند هفته‌ای نیم کیلو وزن کم کنند، باید ۲۱۰۰ کالری مصرف کنند.

اما جوانانی که سنینی ما بین ۱۹ تا ۲۵ سال دارند، به انرژی بیشتری نیازمند هستند. آن‌ها باید در صورتی که می‌خواهند وزنشان را حفظ کنند، ۲۸۰۰ کالری مصرف کرده و در صورتی که می‌خواهند هفتگی نیم کیلو وزن کم کنند، ما بین ۲۳۰۰ تا ۲۵۰۰ کالری مصرف کنند.

بیشتر بخوانید

خواص خربزه درختی یا «پاپایا» که احتمالا چیزی از آن نمی‌دانید

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کاهش وزن کالری کالری مصرف کنند مورد نیاز وزن خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۷۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوران چشمه فصلی سراب کلان بعد از بارش ‌های اخیر + فیلم

به گزارش همشهری آنلاین، بارندگی‌های شدید و رگباری که امروز، جمعه هم ادامه داشت، در نقاط مختلف استان ایلام موجب سیلابی شدن معابر شهرها و طغیان رودخانه‌ها شده است. آن‌طور که کارشناس پیش‌بینی هواشناسی ایلام خبر داده، ایستگاه هواشناسی انجیره با ۱۳۴ میلی‌متر بیشترین میزان دریافت نزولات جوی استان را از روز سه‌شنبه تا صبح امروز ثبت کرده است.

به گفته احسان احمدی‌نژاد، ایستگاه‌های هواشناسی آبدانان با ۱۱۷ میلی متر، میمه ۱۱۰ و ارکواز ملکشاهی با ۱۰۵ میلی متر به ترتیب بعد از انجیره بیشترین میزان بارش باران را ثبت کرده‌اند و مقدار دریافت نزولات جوی ایلام در این بازه زمانی ۵۷ میلیمتر بوده است.

از ابتدای سال آبی جاری تاکنون میزان دریافت نزولات جوی ایلام نیز ۶۱۶ میلیمتر بوده است که حالا این نزولات جوی یک اتفاق خوب را در این استان رقم زده است؛ فوران چشمه فصلی روستای سراب کلان.

روستای تاریخی و کهن سراب کلان از زیباترین و محبوب‌ترین روستاهای ایلام است که سالانه گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند. روستای سراب کلان در 12 کیلومتری جنوب غربی شهر لومار و پنجاه و پنج کیلومتری جنوب شرقی شهر ایلام قرار دارد.

بیشتر بخوانید: آشنایی با شهر تاریخی سراب‌کلان - ایلام

در ادامه فیلم فوران چشمه این روستا را که خبرگزاری مهر منتشر کرد است، ببینید.

کد خبر 849124 برچسب‌ها خبر مهم باران استان ایلام

دیگر خبرها

  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟
  • رابطه سلامت روده و سلامت مغز
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟!
  • اطلاعاتی جالب درباره جفت‌گیری عجیب‌ترین موجود جهان!
  • دو عامل چاقی که دور از ذهن هستند
  • فوران چشمه فصلی سراب کلان بعد از بارش ‌های اخیر + فیلم
  • استرس زیاد و کمبود خواب، وزن را افزایش می‌دهد
  • حد کم کردن وزن چقدر است؟
  • ۹ راهکار موثر برای کاهش وزن در زنان بالای ۳۰ سال
  • چرا روند کاهش وزن به نقطه «ثابت» می‌رسد؟