Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-05@21:32:08 GMT

دریافت گواهی کد اخلاق داروی کرونای همدان

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۱۷۸۶۳

دریافت گواهی کد اخلاق داروی کرونای همدان

بیمارستان بقیه الله گواهی کد اخلاق و داروی کرونای محقق همدانی را در سایت رسمی خود منتشر کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ به دنبال اظهارات اخیر احمد حسین فلاحی، نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی  در صحن علنی در خصوص ساخت داروی کرونا، بیمارستان بقیه الله گواهی کد اخلاق و داروی کرونای محقق همدانی را  در سایت رسمی خود منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در متن این گواهی آمده است که به دلیل اینکه برای ثبت دارو باید دارو توسط یک متخصص مرتبط و یا یک دارو ساز به مراکز علمی ارائه شود دارو ساخته شده توسط شیمی‌دان و محقق همدانی اسماعیل قادری  توسط دکتر سید محمدجواد حسینی، متخصص عفونی مورد بررسی علمی قرار گرفت و تحویل بیمارستان بقیه الله شد و  کد اخلاق این دارو داده شد.

این یعنی اگر این دارو فایده نداشته باشد، حداقل ضرر ندارد و پس از آن دارو وارد آزمایش بالینی شده است و کد IRCT خود را به شناسه 51157 دریافت کرده است و در حال ادامه مراحل علمی است. گفتنی است دکتر یونس پناهی که در جمع یک درصد دانشمند برتر جهان  قرار دارد شخصا سرپرستی گروه تحقیقاتی طرح میرتوس(Myrtus)  را با شناسه عضویت1165 به عهده گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: کد اخلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۷۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم اجتناب از تجویز و مصرف سرپایی داروی سفتریاکسون

دکتر زهرا جهانگرد با تاکید بر اینکه تزریق آنتی‌بیوتیک سفتریاکسون فقط باید با تجویز پزشک و صرفاً در بیمارستان (در مکان مجهز به تجهیزات احیاء و تیم متبحر برای انجام عملیات احیاء) انجام شود، گفت: در صورت مصرف دارو در مراکز فاقد تجهیزات، منجر به عوارض دارویی شده، جان بیمار در خطر خواهد بود.

وی افزود: به‌منظور پایش علائم بالینی و تحت‌نظر به‌منظور پایش وقوع عوارض ناخواسته احتمالی، بیماران باید حداقل ۳۰ دقیقه پس از تزریق تحت نظر باشند و در صورت بروز هر گونه علائم و نشانه‌های ازدیاد حساسیت، تزریق دارو قطع و اقدامات حمایتی و درمانی لازم بر اساس علائم بالینی انجام گیرد. 

سرپرست دفتر نظارت و پایش مصرف فراورده‌های سلامت توصیه کرد: از تجویز و مصرف داروی سفتریاکسون در موارد مصرف تایید نشده و فاقد اندیکاسیون‌های تایید شده و همچنین مصرف خودسرانه و غیرمنطقی دارو‌های آنتی‌بیوتیک از جمله داروی سفتریاکسون اجتناب شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • چرا «بحران وارفارین» دست از سر بیماران قلبی بر نمی‌دارد؟
  • وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور
  • تزریق سفتریاکسون فقط باید در بیمارستان انجام شود
  • لزوم اجتناب از تجویز و مصرف سرپایی داروی سفتریاکسون
  • مردم نگران تامین داروی "وارفارین" نباشند
  • مردم نگران تامین داروی وارفارین نباشند
  • داروی مهم بیماران قلبی بالاخره توزیع شد
  • توزیع محموله‌های بزرگ وارفارین در بازار
  • تجویز داروی خارج از این فهرست ممنوع است
  • تجویز داروی خارج از فهرست کشوری ممنوع است