Web Analytics Made Easy - Statcounter

معمولا والدین درشت بودن نوزادشان را دلیل بر قوی بودنش می دانند اما تحقیق جدید نشان می دهد نوزادان بزرگ با ریسک بالاتر اختلال ضربان قلب موسوم به فیبریلاسیون دهلیزی در سنین بالاتر مواجه هستند.

فیبریلاسیون دهلیزی شایع‌ترین نوع اختلال تپش قلب است که بیش از ۴۰ میلیون نفر در سراسر جهان درگیر آن هستند. افراد مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی 5 برابر بیشتر با افزایش خطر سکته روبرو هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان با استفاده از تکنیک تحلیل دریافتند بین وزن بالا در زمان تولد و افزایش ریسک ابتلاء به فیبریلاسیون دهلیزی در سنین بالاتر ارتباط وجود دارد.

محققان مشاهده کردند نوزادانی که وزن شأن از وزن میانگین ۳.۴۰ کیلوگرم، ۰.۴۵ کیلوگرم بیشتر بود، ۳۰ درصد بیشتر با احتمال ابتلاء به فیبریلاسیون دهلیزی مواجه بودند.

«سانگ ژان چن»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه ژجیانگ چین، در این باره می‌گوید: «نتایج ما بیانگر آن است که خطر فیبریلاسیون دهلیزی در بزرگسالی ممکن است ناشی از وزن بالا در زمان تولد باشد.»

وی توصیه می‌کند: « افراد متولدشده با وزن بالا باید به منظور کاهش ابتلاء به اختلال تپش قلب سبک زندگی سالمی داشته باشند.» / مهر

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: فیبریلاسیون دهلیزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۰۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نارضایتی از بیمارستان کودکان در قم

به گزارش شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما،  شهروند خبرنگار ما با ارسال فیلمی از بخش نوزدان بیمارستان حضرت معصومه  در قم به خبرگزاری صداوسیما مدعی شده درمان و بهداشت  در این بیمارستان نامناسب  است.

.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

متن پیام شهروندخبرنگار ما:

چند روز است که فرزندم  در بیمارستان کودکان قم در بخش نوزادان بستری است  و شاهد وضع تاسف بار بهداشت در این بخش هستیم بخشی که نوزادان در آن بستری هستند و باید بیشترین دقت در کنترل عفونت انجام شود.بیمارستان حضرت معصومه قم.بخش نوزادان

دیگر خبرها

  • نارضایتی از بیمارستان کودکان در قم
  • ۸ رفتار ناسالم که می‌تواند دوران بازنشستگی شما را به چالش بکشد
  • دلیل اصلی و علت لق شدن دندان ها در بزرگسالی + درمان آن
  • کمبود شیرخشک نوزادان در داروخانه‌های جنوب غرب خوزستان
  • زایمان با تاریخ رُند، بازی با جان نوزاد؟! + فیلم
  • هوش مصنوعی آریتمی قلب را از ۳۰ دقیقه قبل پیش‌بینی می‌کند
  • سلطان سلجوقی چگونه در طرشت زمین‌گیر شد؟ | طغرل در تپه سیف ناکام ماند
  • ساعت هوشمندی که اختلال در ریتم قلب را زودتر از وقوع پیش‌بینی می‌کند
  • افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال
  • تغییر سبک زندگی، بهترین درمان کبد چرب / این بیماری تنها مختص افراد چاق نیست