Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین بابویی عصرچهارشنبه در نشست مجمع عمومی سالانه هیات ورزش دانش آموزی استان البرز افزود:  توجه والدین به تغذیه سالم و تحرکات بدنی در این وضعیت کرونایی امری ضروری است که غفلت از آن سبب بروز بیماری های غیر واگیر برای فرزندانشان در سنین بالاتر همانند چاقی  پوکی استخوان، دیابت و فشارخون می شود.

وی ادامه داد: اجرای مسابقات ورزش دانش آموزی علاوه برشناسایی نخبگان و استعدادهای ورزشی درانتقال ارزش ها، آموزه های زیست محیطی، قانون گرایی، احترام به دیگران، جمع گرایی، نا امید نشدن ،عزت نفس و مغرور نبودن و سایر ویژگی های فردی که رفتار فردی و اجتماعی مورد پسند درجامعه،تاثیرگذاراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه فدراسیون ورزش دانش آموزی درسال ۸۱ به تصویب رسیده است، خاطرنشان کرد: فعالیت این فدراسیون موجب شد تا استعدادهای ورزش دانش آموزی از کف مدارس توسط معلمان تربیت بدنی شناسایی و سپس در رشته های مختلف بر اساس علاقمند و استعداد سازماندهی و زیرپوشش آموزش های تخصصی در قالب هیات های ورزشی فعال دراستان ها قرارگیرند.

وی بیان داشت: دراین سال ها تعداد زیادی از دانش آموزان به عضویت تیم ملی درآمده اند که این مهم نشان از نقش مهم آموزش و پرورش در تربیت  و هدایت دانش آموزان به سوی فعالیت های تخصصی تربیت بدنی دارد.

بابویی یادآورشد: با توجه به تداوم شیوع ویروس کرونا، مسابقات ورزشی دانش آموزان در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به صورت مجازی برنامه ریزی شده است.

وی تصریح کرد: دراین شرایط خاص نیاز به مدیریت کرونایی به ویژه درحوزه سلامت داریم که این موضوع برای دانش آموزان در کناررعایت نکات بهداشتی باید دربخش تحرک بدنی مورد توجه قرار گیرد.

رییس فدراسیون ورزش دانش آموزی کشوربا اشاره به اینکه استان البرز درحوزه تربیت بدنی کارنامه درخشانی دربین استان ها دارد، اضافه کرد: درارزیابی کشوری که طی ۲ سال گذشته انجام شده، البرزتوانست درشاخص های تعریف شده خوش بدرخشد.

بابویی گفت: استان البرزدرمیزبانی مسابقات سراسری دانش آموزی به صورت حضوری و غیرحضوری، قهرمان پروری و شناسایی استعدادهای ورزشی ،کسب مقام های برتر در مسابقات داخلی و برون مرزی و به عضویت درآمدن دانش آموزانش درتیم ملی، فعالیت های فرهنگی درحوزه ورزش و توسعه مشارکت ها موفق عمل کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش البرزنیزگفت:درزیست بوم جدید به دلیل شیوع ویروس کرونا باید به سلامت اهمیت داد که این موضوع مهم بر اساس یکی از ساحت های سند تحول بنیادین مورد توجه قرارگرفته است.

سالار قاسمی به مشکلات عدم تحرک وحضورنداشتن دانش آموزان در مدرسه به دلیل ادامه یافتن شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و اظهارداشت: اهتمام جدی برای پروژه کنترل وزن و چاقی دانش آموزان از سوی خانواده ها و مجریان این برنامه مهم درمدارس ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه درآموزش به دانش آموزان چه کرونا باشد و چه نباشد، خاطرنشان کرد: برای ارائه خدمات درحوزه تعلیم و تربیت باید به دنبال سبک نوین باشیم.

وی بیان داشت: در مسیر سلامت و آموزش در فضای مجازی نیاز به مشارکت والدین داریم.

قاسمی پای کاربودن خانواده ها برای رسیدن به حفظ سلامت و نشاط دربین دانش آموزان را الزامی دانست و ادامه داد: باید تلاش کنیم تا دانش آموزان درسبک جدید زندگی با مشکل روبرو نشوند.

وی تاکید کرد: تا ۲۵ آبان مرحله اول پروژه کنترل وزن و چاقی دانش آموزان درمدارس استان اجرایی و پس از ثبت وضعیت دانش آموزان، مرحله دوم آن با همراهی معلمان تربیت بدنی به منظور مشاوره وآموزش آغاز می شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز هم بیان داشت: زیرساخت های ورزش دانش آموزی در البرز بسیارضعیف است و به گونه ای که در رتبه ۳۲ کشوری قرار دارد.

فرشید علیزاده تصریح کرد: استان البرز ۸۰۰ معلم تربیت بدنی فعال در سطح مدارس متخصص دارد.

وی یادآورشد: محدودیت های کرونایی باعث شده که ارتباط  ۲۵۲ هزار دانش آموز متوسطه این استان به خصوص دانش آموزان دختر با مشکل مواجه شود.

استان البرز ۵۰۰ هزاردانش آموز دارد.

برچسب‌ها مدارس البرز دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس البرز دانش آموزان مدارس البرز دانش آموزان اخبار کنکور ورزش دانش آموزی دانش آموزان استان البرز تربیت بدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۰۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت دانش‌آموزی «کیدکد» با حمایت روبیکا برگزار شد

روز جمعه، ۱۴ اردیبهشت ماه، سومین دوره مسابقات کیدکد با هدف شناسایی دانش‌آموزان مستعد در زمینه برنامه‌نویسی و رباتیک در محل دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

این دوره از مسابقات با حمایت روبیکا و حضور ۲۱۵۰ دانش‌آموز از سنین ۷ تا ۱۷ سال از سرتاسر ایران برگزار شد. هدف این رویداد ایجاد فرهنگ عمومی برنامه‌نویسی وکشف و پرورش استعدادهای دانش آموزان در زمینه فناوری‌های هایتک بود. این رقابت‌ها به‌صورت زنده از سوپراپلیکیشن روبیکا پخش شد.

در سومین دوره کیدکد شرکت‌کننده‌ها در لیگ‌های مختلف از جمله اسکرچ، اپلیکیشن‌سازی با موبایل، طراحی سایت، پایتون، لیگ جهانی ACM و همچنین لیگ برنامه‌نویسی بر روی سخت افزار(IOT)، لیگ‌های خلاقیت، ربات‌های رالی، جنگجو، مسیریاب، نوریاب، فوتبالیست و لیگ جهانی WRO به رقابت پرداختند.

در پایان دانش‌آموزان برتر سهمیه حضور در مسابقات جهانی و بورسیه مرکز نوآوری دانش آموزی لنسر شریف را دریافت خواهند کرد. نتایج نهایی این دوره از مسابقات در تاریخ ۲۸ اردیبهشت ماه طی مراسم اختتامیه اعلام خواهد شد. در مراسم اختتامیه که با حضور مدیران و مسئولان دانش‌آموزی برگزار می‌شود، از برندگان تقدیر به عمل خواهد آمد.

روابط عمومی روبیکا در مورد هدف حمایت از رویداد «کیدکد» گفت: «پلتفرم روبیکا در سال جاری سیاست‌های جدیدی را برای حمایت از کسب و کارهای نوین و دیجیتال پیش رو گرفته است و با شعار «زندگی دیجیتال با روبیکا» تلاش می‌کند تا سرویس های متنوعی را به این سوپراپلیکیشن اضافه کند. بدون شک، حمایت از نسل آینده‌ساز کارآفرین و متخصص، از مسئولیت‌ها و وظایف روبیکا است و ما در این راستا تمام همت و تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.»

دیگر خبرها

  • دورهمی دانش آموزان و دبیران ۲۹ سال پیش در میبد
  • برپایی نمایشگاه مشاغل دانش‌آموزی زارچ 
  • خبر مهم دانشگاه فرهنگیان؛ این افراد بدون کنکور جذب می‌شوند
  • طرح ملی سواد آبی در یزد ۳ ساله شد
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است
  • رقابت دانش‌آموزی «کیدکد» با حمایت روبیکا برگزار شد
  • بازگشت بسکتبال ۳ به ۳ دانشگاه آزاد به لیگ برتر
  • جذب استعداد‌های برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان
  • استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور جذب دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • جذب استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان