Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@04:39:46 GMT

دستگیری ۳ گروه متخلف شکار پرندگان وحشی 

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۲۰۵۷۰

دستگیری ۳ گروه متخلف شکار پرندگان وحشی 

مطهره برخوری گفت: مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت طی هفته گذشته حین گشت زنی در مناطق و عرصه های طبیعی ۳ گروه متخلف را دستگیر کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان - جنوب کرمان، «مطهره قریشی» گفت: مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت طی هفته گذشته حین گشت زنی در مناطق و عرصه های طبیعی ۳ گروه متخلف را دستگیر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت افزود: یک گروه از متخلفین که اقدام به شکار ۲ قطعه پرنده جیرفتی (کَوَنزیل) کرده بودند با همکاری پاسگاه انتظامی منطقه رومرز دستگیر شدند.


وی بیان کرد: در این ماموریت از یک گروه یک قبضه اسلحه شکاری و از گروه دیگر نیز یک قطعه پرنده تیهو کشف و ضبط شد، گروه سوم خوشبختانه قبل از ارتکاب جرم در شکارگاه با یک قبضه اسلحه دستگیر شده و از صید و شکار غیرمجاز جلوگیری به عمل آمد.


قریشی ابراز کرد: مراتب پس از تشکیل سه پرونده مجزا برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل شد.


رئیس اداره حفاظت محیط زیست جیرفت خاطرنشان کرد: پرنده اندمیک جیرفتی (کَوَنزیل) از گونه های حمایت شده و در معرض خطر انقراض بوده که جمعیت این پرنده به دلیل شکار بی رویه کاهش یافته است.


وی اظهار کرد: جریمه نقدی شکار غیر مجاز هر قطعه پرنده جیرفتی از سه میلیون ریال به 6 میلیون ریال افزایش پیدا کرده است.


قریشی در خاتمه ضمن درخواست از همشهریان، عنوان کرد: از همشهریان خواهشمندیم برای حفظ محیط زیست، جلوگیری از شکار بی‌رویه و انقراض نسل حیوانات نادر این حوزه، هرگونه اقدام متجاوزانه به حریم این جانداران را به یگان حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت گزارش دهند.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: دستگیری شکارچیان پرندگان وحشی شکارچیان غیرمجاز شکار حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۰۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصل زاد و ولد حیات وحش از راه رسید؛ زنده‌گیری نوزادان پیگرد قانونی دارد

 عبدالرحمن زحمتی گفت: هر سال با شروع فصل بهار، زاد و ولد حیوانات وحشی آغاز می‌شود و زیر چتر حمایت و حفاظت محیط‌بانان حفاظت محیط زیست به زندگی خود ادامه می‌دهند و زنده‌گیری نوزادان حیات‌وحش پیگرد قانونی دارد.

معاون حفاظت محیط زیست خراسان شمالی هم در این باره با اشاره به آغاز فصل زایش وحوش گفت: محیط بانان پارک‌های ملی سالوک و ساریگل در شهرستان اسفراین نخستین بره‌های متولد شده‌ی امسال را مشاهده کرده اند.

روح الله لایق افزود: بارندگی‌های مناسب اسفند و فروردین ماه سبب رویش گیاهان و پوشش مناسب گیاهان در مراتع شده وشرایط برای زیست گونه‌های علفخوار همچون قوچ و میش اوریال، آهو و کل و بز مناسب است.

وی در ادامه گفت: فصل بهار گردشگران بیشتردر طبیعت حضور می‌یابند که توصیه می‌شود در صورت مشاهده نوزادان حیات وحش در طبیعت از لمس آنها خودداری کنند، زیرا موجب جدا کردن این نوزاد از چرخه طبیعی خواهد شد.

معاون حفاظت محیط زیست استان اضافه کرد: هر ساله در فصل بهار و زمان زادآوری حیات وحش، به علت نبود آگاهی بسیاری از مردم نسبت به برخورد صحیح هنگام مشاهده نوزادان حیات وحش در طبیعت، بسیاری از نوزادان از چرخه طبیعت خارج می‌شوند.

لایق از طبیعت گردان خواست از نزدیک شدن و نوازش بره‌ها و نوزاد وحوش خودداری کنند، چون نوزادان حیواناتی که با لمس و نوازش کردن و یا در آغوش گرفتن بوی انسان به خود گرفته اند، تلف می‌شوند.

در طبیعت و مناطق حفاظت شده‌ی خراسان شمالی ۶۵ گونه از پستانداران زیست می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • فصل زاد و ولد حیات وحش از راه رسید؛ زنده‌گیری نوزادان پیگرد قانونی دارد
  • معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • خریداری پرندگان برای بازگردان آن‌ها به طبیعت + فیلم
  • بازگردان پرندگان به طبیعت به همت دوستدار محیط زیست
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی
  • افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک