Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

طبق اعلام مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه تا اواسط آبان امسال، ۲۰ دستگاه اتوبوس و ۳۰ دستگاه مینی بوس توسط شرکت ایران خودرو دیزل به شهرداری تهران تحویل داده می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از شهر، محمود ترفع اعلام کرد: طی بازدید امروز و هفته‌های گذشته از خط تولید ایران خودرو  و همچنین باتوجه به تعهد و تلاش این شرکت، به نظر نمی‌رسد که مشکلی برای تحویل اتوبوس‌ها وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرحله اول تحویل اتوبوس و مینی بوس‌ها شامل ۲۰ دستگاه اتوبوس و ۳۰ دستگاه مینی بوس است که اواسط آبان ماه تحویل شهرداری تهران داده خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول؛ ۲۵۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس طبق قرارداد صورت گرفته طی پنج ماه در پنج مرحله تحویل شهرداری داده می‌شود.

مالکیت اتوبوس‌ و مینی بوس‌های رزروی با شهرداری نیست

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در ادامه درباره مالکیت اتوبوس و مینی‌بوس‌های رزروی تهران، بیان کرد: مالکیت اتوبوس و مینی بوس‌های مورد استفاده این شرکت با شهرداری تهران نیست. همچنین شرکت اتوبوس و مینی بوس‌های رزروی تهران تحت نظارت شهرداری یا شرکت واحد اتوبوسرانی تهران هم قرار ندارد.

ترفع از برگزاری جلساتی با معاونت حمل و نقل و ترافیک برای ضابطه‌مند شدن فعالیت‌های این‌چنینی خبر داد و افزود: باید بر مسئله ایمنی مسافران، معاینه فنی اتوبوس و مینی بوس‌ها و ... نظارت شود. می‌بایست ساز و کار اجرایی صحیحی به ویژه برای ایمنی مسافران و اتوبوس و مینی بوس اندیشیده شود؛ به بیانی دیگر باید چهارچوب قانومندی برای شرکت‌های اتوبوس و مینی بوس رزروی تعیین شود.

او در پاسخ به این پرسش که آیا اتوبوس و مینی بوس‌های دربستی یا رزروی از مسیرهای ویژه اتوبوس‌های تندرو استفاده می‌کنند، گفت: اتوبوس و مینی بوس‌های دربستی از مسیرهای ویژه اتوبوسرانی استفاده نمی‌کنند اما ممکن است که بخشی از مسیر آن‌ها با مسیر خطوط تندرو و معمولی همپوشانی داشته باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: حمل و نقل عمومی اتوبوس درون شهری اتوبوسرانی تهران و حومه ناوگان اتوبوسرانی پایتخت اتوبوس و مینی بوس اتوبوس و مینی بوس ها دستگاه اتوبوس شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۲۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان است

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اهواز با اشاره به اینکه برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است گفت: ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید طی دو مرحله به رانندگان واگذار می‌شود.

امیر صفی‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان، اظهار کرد: در اهواز از سال ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰، کمتر از ۲۰۰ دستگاه تاکسی نوسازی شد، یکی از دلایل اصلی این مسئله، ارائه نشدن تسهیلات بانکی با سود کم به رانندگان تاکسی بود، با تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته طی ۱۸ ماه اخیر بیش از ۴۵۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به رانندگان تاکسی پرداخت شد.

وی افزود: پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به ۱۳۶ دستگاه تاکسی حاصل همکاری مشترک شهرداری با کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی خوزستان و اجرایی شدن تفاهم‌نامه شهرداری اهواز با بانک ملی است، بیست‌وپنجم اردیبهشت ۷۵ دستگاه تاکسی به تاکسی‌داران تحویل خواهد شد و ۶۱ دستگاه دیگر نیز تا پایان مرداد وارد ناوگان تاکسیرانی اهواز می‌شود.

مدیرعامل سازمان تاکسی‌رانی شهرداری اهواز تصریح کرد: از مجموع ۱۹۵۵ دستگاه تاکسی اهواز ۱۷۰۰ دستگاه فرسوده است که برای نوسازی مابقی تاکسی‌های فرسوده شهر اهواز، با توجه به مبلغ اعلام شده توسط شرکت ایران خودرو برای خرید خودروی تاکسی سورن پلاس (۴۸۶ میلیون تومان)، نیازمند تأمین حداقل ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه هستیم.

صفی‌خانی ادامه داد: صنایع زیادی در اهواز مستقر است و اگر هر صنعت تنها ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه کمک کند، به راحتی می‌توانیم در سال جاری تمام ناوگان تاکسیرانی اهواز را نوسازی کنیم.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت حمل‌ونقل عمومی و در راستای بهبود خدمات‌رسانی به شهروندان، ضرورت دارد صنایع در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی همکاری کنند تا نوسازی تاکسی‌ها انجام شود.

کد خبر 747400

دیگر خبرها

  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • نوسازی و رفع ایراد دستگاه‌های کارتخوان اتوبوس‌ها در پایتخت
  • خرید دو دستگاه کامیون برای شهرداری شهرکرد
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان اهوازی است
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجهی به آسیب‌های اجتماعی
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجه به آسیب‌های اجتماعی
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان اهوازی
  • سیلاب قطار تهران- گرگان را مجبور به توقف کرد
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان است