Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن قلعه نویی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۵۰ هزار هکتار از اراضی طبیعی  شهرستان داورزن به عنوان کانون بحران شناسایی شده که طی یک سال گذشته از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی افزون بر پنج میلیارد ریال برای نهال‌کاری ابن مناطق بحرانی هزینه شد.
وی ادامه داد: همچنین عملیات مدیریت هرز آب نیز در سطح ۵۰۰ هکتار از زمینهای داورزن و جنوب آن با هزینه ۲ میلیارد و ۷۶۹ میلیون ریال انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری داورزن گفت: عملیات بیابان زدایی با هدف حفظ پوشش گیاهی، ممانعت از حرکت ریزگردها و جلوگیری از افزایش بیابانها و کانون فرسایش بادی در این  شهرستان انجام شده است.
وی افزود: حدود ۱۱۶ هزار هکتار از عرصه منابع طبیعی این شهرستان در معرض فرسایش بادی است که ۵۰ هزار هکتار آن در کانون بحران بادی قرار دارد.
قلعه نویی ادامه داد: همچنین از سالهای گذشته طرح "بادغوث" در هزار هکتار اجرا و درختان تاغ در گونه ‌های مختلف با بذرپاشی، نهالکاری مستقیم، پرورش و ‌نهالکاری با استفاده از انحراف و پخش سیلابها کاشته شده اند.
۱۸۰ هزار هکتار از مساحت ۲۴۳ هزار هکتاری داورزن عرصه منابع طبیعی است. مرکز این شهرستان در ۳۱۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها بیابان زدایی داورزن منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیابان زدایی داورزن منابع طبیعی بیابان زدایی داورزن منابع طبیعی اخبار کنکور منابع طبیعی هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۲۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ تن در هکتار فرسایش خاک به صورت نقطه‌ای در لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت:در برخی نقاط به صورت نقطه‌ای، ۵۰ تن در هکتار فرسایش خاک وجود دارد.

حسین میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: لرستان استانی است که عمده کاربری اراضی آن در چهارچوب جنگل و مرتع تعریف شده و ۷۵ درصد سطح آن را جنگل و مرتع تشکیل داده است.

وی اضافه کرد: متاسفانه نتوانسته‌ایم این منابع را در سطح استان و کشور مدیریت کنیم علیرغم اینکه تلاش‌های زیادی شده اما باید یک راهبرد منسجم و اجماع شده را اتخاذ کنیم.

میرزایی بیان کرد: لرستان استانی آبخیز بوده و برای مهار سیلاب نیاز است عملیات‌های آبخیزداری و آبخوانداری انجام شود.

مدیرکل منابع طبیعی لرستان عنوان کرد: لرستان دارای شیب بالایی است و میزان فرسایش در آن نسبت به میانگین کشوری زیاد است به گونه‌ای که در برخی نقاط به صورت نقطه‌ای، ۵۰ تن در هکتار فرسایش خاک وجود دارد.

وی افزود: فرسایش خاک در هر هکتار در کشور ۱۶ تن بوده اما در لرستان این رقم ۲۵ تن در هکتار گزارش شده است.

میرزایی بر ایجاد اقدامات آبخیزداری و آبخوانداری در استان نظیر لرستان تاکید داشت و گفت: مدیریت بحران اعتبارات استانی خوبی را به این مسئله اختصاص داده است اما باید اعتبارات ملی بیشتری برای انجام آن در نظر گرفته شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای ۷۰ برنامه فرهنگی و محرومیت زدایی در هفته بسیج سازندگی
  • شکست مرز‌ها در مناطق چهارگانه محیط‌زیست
  • رفع تصرف و خلع ید ۱۰۲۹۷ مترمربع اراضی ملی در شهرستان ساری
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  • کاشت نهال متناسب با آب و هوای شهرستان دهلران باشد
  • عملیات سم‌پاشی علیه حشره ناقل مالاریا در سیب و سوران آغاز شد
  • ۵۰ تن در هکتار فرسایش خاک به صورت نقطه‌ای در لرستان
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان