Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مظفری، رئیس کل دادگستری قم از برگزاری چهارمین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان و دومین جلسه فوق العاده کاهش تصادفات خبر داد و گفت: کاهش تصادفات یک وظیفه شرعی، انسانی و مطالبه عمومی است و دستگاه قضایی با جدیت پیگیر آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او ضمن تشکر از اقدامات انجام شده از سوی اعضای شورا در حوزه کاهش تصادف افزود: کاهش تصادفات نیازمند یک اراده جمعی است و بر اساس گزارشات واصله مشاهده می‌شود که عزم‌ها برای حل این معضل جزم شده و هر جا که اخلاص، همت و اراده جمعی باشد، نصرت الهی نیز به همراه آن است چرا که این وعده الهی است.


حجت‌الاسلام‌والمسلمین مظفری با تاکید بر ضرورت مطالبه گری دستگاه قضایی گفت: نیروی انتظامی موظف است در تمام تصادفات، سهم قصور و تقصیر دستگاه‌ها و سازمان‌های استانی را مشخص و به معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اعلام نماید تا حسب مورد از طریق دادستانی و سازمان بازرسی به صورت ویژه مورد رسیدگی قرار گرفته و اعمال قانون شود.


رئیس کل دادگستری قم با اشاره به ضرورت شفاف سازی و تحقق مشارکت اجتماعی و استفاده از ظرفیت مطالبه گری شهروندان تصریح کرد: بر این اساس دبیرخانه شورای پیشگیری موظف است مصوبات را به صورت زمان بندی شده و با توجه به مهلت مقرر دستگاه‌ها در حوزه کاهش تصادفات ابلاغ کند و گزارش اقدامات را دریافت و پس از بررسی موارد اهمال و یا تقصیر مدیران، موضوع را در جلسه بعدی با حضور اصحاب رسانه و صدا و سیما جهت اطلاع شهروندان و پیگیری‌های قانونی ارائه کند.

ایجاد بانک رانندگان پرخطر


مظفری تاکید کرد :نیروی انتظامی موظف است نسبت به ایجاد بانک رانندگان پر خطر اقدام و لیست این افراد را جهت اتخاذ تصمیمات قضایی و قانونی از قبیل ممنوعیت رانندگی، توقیف گواهینامه و ممنوعیت تمدید آن، توقیف خودرو و... به دبیرخانه شورای پیشگیری اعلام نماید.


او  باتوجه به اهمیت و نقش شهرداری قم تصریح کرد: با عنایت به مصوبه شورا، در مهلت قانونی حسب ماده ۱۰۸ قانون برنامه ششم توسعه، اصلاح نقاط حادثه خیز استان و استفاده گسترده از دوربین‌های هوشمند و تکمیل تجهیزات مورد نیاز مأموران راهور باید در اولویت قرار گیرد، چرا که این امر می‌تواند نقش مهمی در توسعه فرهنگ ترافیک و کاهش تصادف داشته باشد.


رئیس کل دادگستری قم با اشاره به نقش شهروندان در کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی و ضرورت ارتقای آگاهی‌های عمومی گفت:انسان، خودرو و جاده عوامل موثر در تصادفات هستند و سهم بالای عامل انسانی در این بین، می‌بایست با فرهنگ سازی لازم با استفاده از ظرفیت رسانه و هنر در دستور کار مسئولان مربوطه قرار گیرد.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث رانندگی دادگستری قم کاهش تصادفات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۳۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش آمادگی استان یزد برای آمادگی در سامانه جدید بارشی

جانشین ستاد پیشگیری، هماهنگی و عملیات پاسخ به بحران استان یزد گفت: تمهیدات لازم برای شرایط آب و هوایی پیش رو در استان یزد اندیشیده شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، محمدجواد ابوالحسینی اظهار کرد: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی برای شهرستان‌های استان یزد، ستاد پیشگیری، هماهنگی و عملیات پاسخ به بحران استان تشکیل شد.

وی افزود: مصوب شد همشهریان از کوهنوردی خودداری کنند و از تردد در نزدیکی روخانه‌ها ومسیل‌ها جلوگیری شود.

جانشین ستاد پیشگیری، هماهنگی و عملیات پاسخ به بحران استان یزد گفت: همشهریان از تردد در فضاهای عمومی و تفرجگاهی تا پایان مخاطره بپرهیزند، همچنین آماده‌باش شهرداران و دهیاران و دستگاه‌های امدادرسان از دیگر مصوبات بود.

وی خاطرنشان کرد: همشهریان از سفرهای غیر ضرور پرهیز کنند و پرهیز از چرای دام را نیز مد نظر قرار دهند.

جانشین ستاد پیشگیری، هماهنگی و عملیات پاسخ به بحران استان یزد افزود: مقرر شده تا آب منطقه‌ای با همکاری دهیاری‌ها پاکسازی مسیل‌ها و رودخانه‌ها در نیز در برنامه داشته باشد.

کد خبر 749873

دیگر خبرها

  • یک کشته و ۸ زخمی در تصادف سه دستگاه خودروی سواری در بوکان
  • رئیس و دادستان عمومی مجموعه قضایی شهرستان اردل معرفی شد
  • کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان
  • تصادفات نیازمند کروکی/ آنچه رانندگان باید بدانند
  • تصادف مرگبار رونیز و پژو ۲۰۶ در این بزرگراه تهران/ برخورد خونین کامیونت‌ها
  • تصادف مرگبار رونیز و پژو ۲۰۶ در بزرگراه شیخ‌فضل‌الله/ برخورد خونین کامیونت‌ها
  • آگاه‌سازی عمومی برای کاهش ورود پرونده‌ به دادگستری
  • افزایش آمادگی استان یزد برای آمادگی در سامانه جدید بارشی
  • بارش های تهران چقدر کاهش داشته است؟ | برنامه های آبفا برای جلوگیری از هدررفت آب
  • ضرورت تقویت زیرساخت های سلامت در کشور