Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،صبح امروز مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان با جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان دیدار کردند.

در این دیدار جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان ضمن تاکید بر همکاری متقابل این دو نهاد، از خدمات هلال احمر در سیل لرستان، زلزله کرمانشاه، غربالگری و ارائه خدمات به افراد کرونایی، اقدامات و فعالیت‌های پیشگیرانه و مبارزه با ویروس منحوس کرونا و دیگر حوادث داخل استان تشکر و قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار مهدی فرجی بیان کرد: فعالیت در جمعیت هلال احمر و بسیج، هر دو در جهت رضای خداوند و ارائه خدمت به مردم و انجام اقدامات انسان‌دوستانه است که امیدواریم با همکاری متقابل این خدمت‌رسانی به نحو احسن انجام شود.

او با اشاره به اینکه آشنایی مردم با حوادث و ایجاد آمادگی، تاب‌آوری جامعه را بالا می‌برد گفت: در جمعیت هلال احمر و بسیج نیرو‌های متعهد و توانمند با اهداف خدمت به انسان‌های نیازمند فعالیت می‌کنند.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان ابراز امیدواری کرد در راستای همکاری متقابل، در آینده نزدیک آموزش امدادی گردان‌های بسیج و سپاه توسط مربیان امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان صورت گیرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان نیز با تشریح خدمات بشردوستانه این جمعیت در سال‌های اخیر اظهار کرد: خدمات جمعیت هلال احمر استان به صورت شبانه‌روزی در پایگاه‌های بین شهری محور‌های مواصلاتی استان و در حوادث غیر مترقبه داخل و خارج استان نظیر زلزله کرمانشاه، سیل لرستان، بیماری کرونا  انجام می‌گیرد.

علی سنجربیگی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر همواره به عنوان معین دولت در انجام خدمات امداد و نجات بوده است گفت: این جمعیت در زمان جنگ و در حوادث و بحران‌های طبیعی و انسان ساخت با تمام وجود در خدمت نظام جمهوری اسلامی و مردم بوده و به صورت داوطلبانه و مردم‌نهاد اداره می‌شود که بخشی از فعالیت‌های حاکمیتی یعنی امداد و نجات را به عهده دارد.

او بیان کرد: فعالیت این جمعیت فقط به اینجا ختم نمی‌شود و در حوزه‌های بهداشت و درمان، آموزش‌های عمومی و تخصصی و همگانی، برنامه‌های فرهنگی و در حوزه جوانان و داوطلبان و کمک‌های مومنانه فعالیت‌های چشمگیری داشته است.

این مسئول اضافه کرد: جمعیت هلال احمر، آموزش عموم مردم و تاب‌آوری جامعه را در قالب طرح‌های مختلفی همچون طرح خادم و طرح تاسیس خانه هلال در روستا‌ها درصدد ایجاد آمادگی در عموم مردم و بالا بردن توان تاب آوری آن‌ها است.

او یادآور شد:هلال احمر استان در راستای همکاری متقابل آمادگی کامل دارد گردان‌های امداد و نجات بسیج و سپاه را توسط مربیان امداد و نجات آموزش دهد.

سنجربیگی ضمن ابراز امیدواری مبنی بر اینکه همکاری متقابل این دو نهاد و استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات طرفین منجر به پاسخ مناسب، به موقع و سریع در حوادث احتمالی شود خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر استان آمادگی خود، در زمینه انجام اقدامات عام‌المنفعه، بشردوستانه و آموزش امدادی و همکاری متقابل با سپاه استان را دارد.

انتهای پیام/ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سپاه همدان اموزش امدادی جمعیت هلال احمر استان همکاری متقابل امداد و نجات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۴۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای گام سوم طرح یاس در اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان اردبیل، سیدعلی حجتی اظهار کرد: طرح یاس بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده میان هلال احمر و کمیته امداد در این استان با هدف جذب، ساماندهی و آموزش، ارتقای سطح دانش و مهارت‌های مخاطبین در خصوص پذیرش مسئولیت اجتماعی و ترویج فرهنگ خودامدادی و دگر امدادی در بین مددجویان (دختران ۳۰ تا ۴۰ سال مجرد) زیر حمایت کمیته امداد اجرا می‌شود.
وی ادامه داد: در این طرح آموزش‌های مورد نیاز در خصوص شیوه‌های مواجهه با بحران و بلایای طبیعی توسط حوزه جوانان جمعیت هلال احمر خوزستان به شرکت‌کنندگان ارائه می‌شود.
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان اردبیل افزود: در این طرح افراد در خانه‌های هلال وارد چرخه و فرآیندی می‌شوند که در بروز بحران احتمالی می‌توانند در مرحله نخست خود، سپس خانواده و در مرحله سوم اعضای محله را از بحران نجات دهند.
استان اردبیل از جمله ۱۰ استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی به شمار می‌رود و هر از گاهی بروز حادثه‌هایی مانند زمین لرزه، رانش زمین، سیل، خشکسالی، صاعقه، طوفان، سرمازدگی، برف سنگین، سرما و یخبندان شدید خسارت و تلفاتی برجای می‌گذارد.
این استان ۵۰ هزار امدادگر آموزش‌دیده برای بکارگیری در حوادث احتمالی غیرمترقبه دارد.

دیگر خبرها

  • «مردم‌محور بودن» اساس و پایه فعالیت در جمعیت هلال‌احمر است
  • برگزاری مانور تیم سحر هلال احمر در قزوین
  • اجرای گام سوم طرح یاس در اردبیل
  • یک کشته در حادثه برخورد چند دستگاه خودرو در استان قزوین 
  • گام سوم طرح یاس در اردبیل اجرا می‌شود
  • بسیج نیروهای امدادی گلستان برای یافتن کودک ۴ ساله
  • ۱۱۰ دندانپزشک آماده ارائه خدمات به نیازمندان زنجانی
  • مردم‌محور بودن اساس و پایه فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر است
  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر اردبیل در مسیر رشد قرار دارد