Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج هنرمندان کشور، برگزاری ۳۰ جشنواره استانی در مراکز استان‌ها در فاصله ۷ شهریور تا ۷ مهر با محوریت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و عاشورای حسینی از رویداد‌های این دوره از جشنواره شعر راز‌های ارغوانی بود که در اکثر استان‌ها این مراسم با همکاری صدا و سیمای مراکز استان‌ها و رعایت ضوابط بهداشتی به نحو شایسته‌ای برگزار شد که بیشترین استان‌ها در هفته دفاع مقدس به برپایی آن اقدام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیش از ۵۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که این اشعار توسط هیئت انتخاب هر استان متشکل از اساتید و شاعران برجسته هر استان مورد داوری قرار گرفت که تعداد ۲۳ قطعه شعر برگزیده هر استان بعد از پایان داوری به تهران ارسال شده و آثار برگزیده استان‌ها کدگذاری شده و در اختیار داوران محترم جشنواره قرار گرفت. داوران کشوری اشعار را در ۹ محور موضوعی مورد بررسی قرار دادند و آثار برتر انتخاب شدند. اسامی برگزیدگان این جشنواره به زودی اعلام و از آن‌ها تجلیل خواهد شد.

داوری مرحله کشوری نهمین جشنواره شعر بسیج را رضا اسماعیلی، مصطفی محدثی خراسانی، حسین اسرافیلی، علی محمد مودب، مهدی سیار، علی داوودی، محمد جواد شرافت، حجت الاسلام محمدحسین انصاری نژاد و نغمه مستشار نظامی به عهده داشتند. از آثار برتر در هفت محور موضوعی و همچنین ۲۰ اثر تقدیری و هشت برگزیده در بخش شعر نوجوان تقدیر و تحلیل به عمل خواهد آمد. همچنین آثار برتر جشنواره در ۵ مجلد به چاپ خواهد رسید.

از رویداد‌های نهمین جشنواره شعر بسیج، پرداختن به موضوعات روز جامعه همچون مدافعان سلامت، کمک مومنانه و مواسات، شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، استکبار ستیزی، جهش تولید، سبک زندگی اسلامی ایرانی و چهلمین سالگرد دفاع مقدس که این موضوعات بر اساس رهنمود‌های مقام معظم رهبری و همچنین نیاز‌های جامعه انتخاب شده است. از رویداد‌های مهم این جشنواره، پرداختن به استعداد‌ها و رویش‌های شعر بسیج در سراسر کشور است.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جشنواره شعر ادبیات ایران جشنواره شعر شعر بسیج استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۵۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برگزیدگان جشنواره رشد در هرمزگان

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران هرمزگان گفت: اختتامیه نهمین دوره مسابقه گروهی رشد، روز گذشته در مدرسه علمیه تخصصی فاطمه معصومه (سلام الله علیها) بندرعباس برگزار شد که در این مراسم از پژوهشگران حوزه علمیه خواهران هرمزگان قدردانی شد.

 سمیه احمدی طیفکانی افزود: در نهمین دوره مسابقه گروهی رشد؛ یک گروه حائز رتبه کشوری و شش گروه منتخب استانی در نهمین دوره مسابقه رشد شدند.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان  گفت: گروه شهید سلیمانی با موضوع «راهکار‌های تقویت روابط عاطفی از منظر امام خامنه ای» با راهنمایی مریم جعفری سراجی و نگارش  خاتون سهراب پور و  سمیه رضایی شایسته تقدیر کشوری شدند.

 احمدی طیفکانی گفت: مدرسه علمیه الزهراء (سلام الله علیها) بندرعباس، مدرسه فاطمه بنت الرسول (سلام الله علیها) جاسک و مدرسه علمیه الزهراء (سلام الله علیها) کیش نیز با راهنمایی اساتید و تدوین طلاب شایسته تقدیر استانی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به دو جشنواره ملی کتاب دانشجویی و پایان‌نامه سال
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به جشنواره‌های کتاب دانشجویی و پایان‌نامه سال
  • آغاز داوری آثار جشنواره قصه‌گویی «نون، قصه و نمک مادربزرگ»
  • آغاز به کار جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی تیتر ۱۳
  • دومین فراخوان جشنواره استانی «راویان غدیر»
  • پایان داوری آثار نخستین جشنواره هنری «گنجینه مِهر»
  • جشنواره تیتر ۱۳؛ نقطه عطفی در رونق نشریات دانشجویی
  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر منتشر شد
  • برگزاری سومین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی در استان
  • معرفی برگزیدگان جشنواره رشد در هرمزگان