Web Analytics Made Easy - Statcounter

شماری از اهالی روستای "دوموکی" بخش بم پشت شهرستان سراوان به دنبال افزایش جمعیت دانش آموزان، خواستار احداث و راه اندازی مقطع تحصیلی متوسطه دوم در این روستا شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  عصرهامون؛ بخش بم پشت یکی از نقاط مرزی شهرستان سراوان است که اهالی این منطقه گهگداری در شبکه های اجتماعی اعتراض، گلایه مندی و خواسته های خود را از مسئولان در خصوص فراهم سازی زیرساخت ها و امکانات مطرح می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



احداث مدرسه جهت تحصیل، راه سازی، فراهم سازی زیرساخت های مخابراتی و آب شرب از جمله مهم ترین مطالبات اهالی بم پشت از متولیان امر است که سالهاست با آن دست و پنجه نرم می کنند.

پراکندگی روستاها در این منطقه موجب شده تا برخی از والدین برای تحصیل دانش آموزان دچار مشکل شوند چرا که به دلیل نبود مدرسه در مقطع تحصیلی دوره اول و دوم در روستاها، برخی از افراد جهت تردد به مرکز بخش یا همان شهر سیرکان با مشکل مواجه هستند و یکی از خواسته های والدین در این خطه از کشور احداث مدرسه است.

کمبود امکانات و تجهیزات برای تحصیل در روستای دوموکی

عیسی زهی یکی از اهالی روستای دوموکی بخش بم پشت شهرستان سراوان در این خصوص به خبرنگار ما گفت: مدرسه دوموکی در سال 56 تاسیس شده و دارای سه کلاس است که دانش آموزان این روستا در آن مشغول به تحصیل هستند.
 
وی افزود: در آن زمان که این مدرسه در روستای دوموکی احداث شد، کمتر از 20 نفر دانش آموز مشغول به تحصیل بودند اما در حال حاضر با توجه به رشد جمعیت، روستای دوموکی دارای 150 دانش آموز است.

این روستایی ادامه داد: با توجه به امکاناتی که در اختیار داشتیم و با کمک های مردمی توانسته ایم سه کلاس بلوکی بسازیم که از لحاظ ایمنی استاندارد نیست.
 
عیسی زهی با اشاره به اینکه مدرسه این روستا از نظر امکانات و تجهیزات مانند میز و نیمکت مشکل دارد، خاطر نشان کرد: روستای دوموکی فاقد مدرسه برای مقاطع تحصیلی متوسطه دوره اول و دوم است که دانش آموزان برای متوسطه اول باید به روستاهای اطراف و برای تحصیل در مقطع ابتدایی به مرکز بخش و شهر سیرکان مراجعه کنند.
 
 تعداد دانش آموزان به حد نصاب نرسیده است

در همین راستا کریم بخش درازهی رئیس آموزش و پرورش بخش بم پشت هم به خبرنگار ما گفت: نزدیک ترین مدرسه در مقطع تحصیلی دوره اول دخترانه و پسرانه روستای آسکاندشت است که تقریبا پنج کیلومتر با روستای دوموکی فاصله دارد.

وی با اشاره به اینکه مقطع تحصیلی دوره دوم فقط در شهر سیرکان قرار دارد، ادامه داد: در هر روستا تعداد دانش آموزان به حد نصاب نرسیده و تقریبا برای احداث مدرسه باید حداقل 60 دانش آموز باشد که بتوانیم دوره متوسطه دوم را راه اندازی کنیم.
 
رئیس آموزش و پرورش بخش بم پشت گفت: با توجه به پراکندگی روستاها نمی توانیم نیروی انسانی لازم را فراهم کنیم، از آنجایی که تعداد روستاها بسیار زیاد و آمار دانش آموزان اندک است فقط در شهر سیرکان مقطع تحصیلی دوره دوم داریم.

درازهی در پایان خاطرنشان کرد: مدرسه شبانه روزی نیز در شهر سیرکان فعال است و دانش آموزان به صورت شبانه روزی پذیرش می شوند اما دانش آموزان روستای دوموکی جهت تحصیل در مقاطع تحصیلی متوسطه دور اول و دوم سرویس ایاب و ذهاب دارند که در حال حاضر باتوجه به شیوع ویرس کرونا و جلوگیری از تجمع در این برهه از زمان و در شرایط فعلی سرویس دهی مقدور نیست.
 
انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مقطع تحصیلی دوره احداث مدرسه دانش آموزان شهر سیرکان بخش بم پشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۵۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان در نشست خبری با خبرنگاران در سنندج گفت: تولیدات دستی و کشاورزی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان در قالب یکصد غرفه در محل نمایشگاه‌های دائمی سنندج در معرض دید عموم قرار گرفته است.

حجت‌اله موسوی افزود: این نمایشگاه از امروز تا دهم اردیبهشت ماه جاری در محل نمایشگاه‌های دائمی سنندج از ساعت ۱۵  ظهر تا ۲۲ در معرض بازید مردم خواهد بود.

وی یادآور شد: ترویج روحیه کارآفرینی بین دانش‌آموزان، آشنایی دانش‌آموزان با مهارت‌های بومی محلی، تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم را از اهداف برپایی این نمایشگاه دانست.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان تصریح کرد: در حاشیه این نمایشگاه دو غرفه به منظور هدایت تحصیلی دانش‌آموزان برپا می‌شود تا دانش‌آموزان به سمت رشته‌های هنرستان‌ها سوق پیدا کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • تکلیف کلاسهای درس شلوغ مشخص شد ‌
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان
  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • ۳۴۰ هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس سمپادونمونه دولتی رقابت می‌کنند
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • ۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد