Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - هفتمین نشست اعضای کمیته صیانت از اراضی ملی و دولتی سازمان منطقه آزاد قشم به ریاست رییس هیات مدیره و مدیرعامل این سازمان و با حضور معاونین و مدیران سازمان شامگاه چهارشنبه در محل مرکز بین المللی رشد قشم برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم؛ در این نشست عملکرد یگان حفاظت از اراضی ملی و اجرائیات این سازمان ، اقدامات و برنامه های پیش رو و موانع و مشکلات فرا رو این یگان به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پیشنهادات و راهکارهایی درخصوص آنها ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مسئول یگان حفاظت از اراضی ملی و اجرائیات سازمان منطقه آزاد قشم و دبیر این کمیته در ابتدای نشست به تشریح عملکرد این یگان از ابتدای سال جاری تاکنون پرداخت و گفت: در این مدت افزون بر 255هکتار از اراضی ملی و دولتی جزیره قشم به ارزش تقریبی 5100 میلیارد ریال رفع تصرف شد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال 98 به لحاظ مساحت بیش از 1500درصد و به لحاظ ارزش 3875 درصد رشد داشته است.
مصطفی مازندرانی همچنین از موضوع تصرف اراضی ملی و دولتی در مجتمع اقامتی، تفریحی و گردشگری ساحل طلایی قشم (پلاژ سیمین) به عنوان یکی از مباحث مهم این نشست نام برد و افزود: بخشی از این اراضی و مستحدثات موجود در آن در حریم 60متری ساحل و بخشی در اراضی ملی و مرز فی مابین اراضی واگذار شده و این حریم واقع شده و بخشی نیز دارای سند مالکیت قانونی است.
وی اتخاذ تصمیم درخصوص اراضی تصرفی یک شرکت پرورش میگو را از دیگر مباحث این نشست اعلام کرد و یادآور شد: با همکاری مدیریت شهرسازی و معماری و اداره ژئوماتیک و جی آی اسی غالب بررسی های فنی در خصوص میزان تصرفات صورت گرفته در این شرکت انجام و طی هفته ی آینده بخش پیاده سازی میدانی آن اجرایی خواهد شد.
مسئول یگان حفاظت از اراضی ملی و اجرائیات سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: کلیه مستندات مربوط به تصرفات شرکت مذکور جهت تشکیل پرونده به مدیریت حقوقی و قراردادهای سازمان ارسال و پس از اخذ مجوز قضایی نسبت به رفع تصرف و اعاده وضع به حال سابق اقدام خواهد شد.
به گفته مازندرانی موضوع پاسخ به استعلامات مربوط به مالکیت، واگذاری و طرح در کمیسیون ماده 3 از سوی مدیریت املاک و مستغلات سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این نشست بررسی و مقرر شد هرگونه اقدام از سوی یگان حفاظت از اراضی ملی و اجرائیات سازمان طبق پاسخ کتبی این مدیریت انجام شود.
گفتنی است در این نشست معاونین فنی و عمرانی و توسعه مدیریت سازمان، مشاور و مدیر حوزه مدیرعامل، مدیر حقوقی و قراردادها، مدیر امور درگهان و منطقه ویژه اقتصادی قشم، سرپرست مدیریت املاک و مستغلات، سرپرست مدیریت شهرسازی و معماری، مدیر پشتیبانی، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل و تعدادی از کارشناسان سازمان منطقه آزاد قشم حضور داشتند و حمیدرضا مومنی رییس هیات مدیره و مدیرعامل این سازمان نیز دستورات و راهکارهایی را در خصوص مباحث مطروحه در این نشست صادر و ارائه کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سازمان منطقه آزاد قشم اراضی ملی و دولتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۸۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی در سراسر کشور

به گزارش خبرگزار مهر، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، گفت: در مورد اجرای احکام قطعی نیز در فروردین ماه امسال، ۲۱ مورد حکم قطعی به مساحت ۵۴ هکتار در کل کشور اجرا شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نقش مؤثر یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در مبارزه با زمین‌خواری در کشور، افزود: نیروهای یگان حفاظت در همه استان‌های کشور و به صورت شبانه‌روزی در حال حفاظت از اراضی دولتی هستند و عملکرد این نیروها بیشتر جنبه پیشگیرانه دارد.

کد خبر 6087709 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۰۰ هکتار از اراضی دولتی درشهرستان مرزی میرجاوه
  • رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • اجرای ۲۲ فقره رفع تصرف در استان اصفهان
  • رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی در سراسر کشور
  • آزادسازی اراضی دولتی به ارزش ۱۲۰۰ میلیارد در کرمان
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • آزادسازی اراضی دولتی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در کرمان
  • آزادسازي اراضي دولتی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در کرمان
  • رفع تصرف ۱۲ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان