Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@01:24:48 GMT

ویتامین A موجب چربی سوزی در سرما می شود

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۳۱۳۵۲

ویتامین A موجب چربی سوزی در سرما می شود

به گزارش خبرنگار مهر، به گفته محققان دانشگاه وین، این شرایط کمک می‌کند تا بافت چربی سفید "بد" به بافت چربی قهوه‌ای "خوب" تبدیل شود که باعث تحریک چربی سوزی و تولید گرما می‌شود.

این تبدیل چربی معمولاً با افزایش مصرف انرژی همراه است و از اینرو شیوه امیدبخشی در توسعه شیوه‌های درمانی جدید چاقی خواهد بود.

در انسان و پستانداران حداقل دو نوع ذخیره چربی قابل تشخیص است: بافت چربی سفید و قهوه‌ای.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در طول چاقی، کالری اضافی عمدتاً در چربی سفید ذخیره می‌شود. در مقابل، چربی قهوه‌ای انرژی را می‌سوزاند و در نتیجه گرما تولید می‌کند. بیش از ۹۰٪ از ذخایر چربی بدن در انسان سفید است که به طور معمول در شکم، ناحیه پایین و بالای ران قرار دارد. تبدیل چربی سفید به چربی قهوه‌ای می‌تواند یک گزینه درمانی جدید برای مبارزه با افزایش وزن و چاقی باشد.

«فلوریان کیفر»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه وین اتریش، در این باره می‌گوید: «استفاده متعادل از سرما باعث افزایش سطح ویتامین A و انتقال دهنده خونی آن در انسان و موش می‌شود. بیشتر ذخایر ویتامین A در کبد انباشت می‌شود و به نظر می‌رسد قرار گرفتن در معرض سرما باعث توزیع مجدد ویتامین A به سمت بافت چربی می‌شود. افزایش ناشی از سرما در ویتامین A منجر به تبدیل چربی سفید به چربی قهوه‌ای همراه با سرعت بالاتر چربی سوزی می‌شود.»

وی در ادامه می‌افزاید: «نتایج ما نشان می‌دهد که ویتامین A نقش مهمی در عملکرد بافت چربی دارد و بر متابولیسم کلی انرژی تأثیر می‌گذارد. با این حال، این دلیل بر مصرف مقادیر زیادی مکمل ویتامین A در صورت عدم تجویز نیست.»

به گفته وی، «ما مکانیسم جدیدی را کشف کرده ایم که به وسیله آن ویتامین A چربی سوزی و تولید گرما را در شرایط سرما تنظیم می‌کند. این می‌تواند به ما در ایجاد اقدامات جدید درمانی کمک کند.»

کد خبر 5054416

منبع: مهر

کلیدواژه: ویتامین A چربی چاقی ویروس کرونا پروتکل های بهداشتی آمار کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سیما سادات لاری کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دانشگاه علوم پزشکی تهران سازمان بیمه سلامت سازمان غذا و دارو سلامت زنان علیرضا زالی سلامت روان سازمان بهداشت جهانی چربی قهوه ای چربی سوزی بافت چربی چربی سفید ویتامین A

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۱۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت

واردات قهوه در سال ۱۴۰۲ با رشد ۷۵ درصدی در ارزش به رقم ۱۴۸ میلیون دلار رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، میزان وزنی قهوه وارداتی در این مدت 49 هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 48.55 درصد افزایش داشته است.

 این گزارش با اشاره به اینکه در سال 1402 کشورهای امارات متحده عربی، ویتنام، هند، اندونزی و اوگاندا 5 کشور عمده طرف معامله واردات قهوه با ایران بودند، می افزاید: 95 درصد از ارزش قهوه وارداتی به کشور از طریق 5 کشور مذکور انجام گرفته است.

بر اساس این گزارش، در این میان کشور امارات متحده عربی با 78 میلیون دلار، 52.89 درصد از سهم واردات قهوه ایران به لحاظ ارزشی را به خود اختصاص داد.

این گزارش می‌افزاید: تشریفات گمرکی حدود 82 درصد از وزن و ارزش واردات قهوه از طریق گمرک شهید رجایی انجام گرفته است و پس از آن گمرکات مشهد، بوشهر، بندرلنگه و تهران در رده بعدی قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، در سال 1402 این میزان قهوه وارداتی از سوی 121 شخص و شرکت انجام گرفته است.

شایان ذکر است، تجارت جهانی قهوه در سال 2022 به میزان 45.5 میلیارد دلار بوده که بزرگترین صادرکنندگان قهوه، کشورهای برزیل کلمبیا و ویتنام و بزرگترین واردکنندگان قهوه آمریکا، آلمان و بلژیک بودند.

سهم قهوه از تجارت جهانی در سال 2022 به میزان 19 صدم درصد از تجارت جهانی بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید
  • واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت
  • عوارض مصرف بیش از اندازه برنج سفید
  • لاغری در یک هفته ؛ نکات مهم برای کاهش وزن در یک هفته
  • هفت نکته برای کاهش وزن اگر فکر می‌کنید «ژن چربی» را دارید
  • غذا‌هایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد
  • چهار عارضه جانبی مصرف بیش از حد ویتامین D
  • بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب
  • واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه/آتش سوزی موجب مسدود شدن جاده شد
  • ۲ عادت ناسالم که بدن را فرسوده و چاق می‌کند