Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سیروس بیک‌بکان مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت ۶۶ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی گفت: حدود ۳۰ درصد از نیروی بخش کشاورزی در این استان را زنان روستایی تشکیل می‌دهند.

او افزود: حدود ۱۰ هزار نفر از زنان روستایی و عشایری این استان به همراه سرپرست خانوار و ۶۶ هزار بهره‌بردار اصلی در بخش دامپروری و کشاورزی مشارکت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

ثبت اسامی ۶۶ هزار بهره‌بردار چهارمحال و بختیاری در سامانه جامع اطلاعات کشاورزی

بیک بکان از تشکیل ۴۵ صندوق خُرد زنان روستایی عشایری در استان خبر داد و اضافه کرد: به طور میانگین هر صندوق خرد زنان فعال استان ۳۰ نفر عضو دارد که در بخش بسته‌بندی و فرآوری محصولات کشاورزی، تولید گیاهان دارویی، تولید سبزی و صیفی و گلخانه‌های کوچک فعالیت دارند.

او ادامه داد: زنان روستایی با داشتن تجربه و دانش بومی در زمینه تولید محصولات غذایی، نقش بسیار مهمی برعهده دارند.

بیک بکان در پایان بر تشویق مشارکت همه جانبه زنان و ایجاد انگیزه مشارکت فعالانه در عرصه کشاورزی و گسترش آموزش‌ها جهت بهبود مهارت‌ها و افزایش تخصص‌ها برای کاهش ضایعات کشاورزی تاکید کرد.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی زنان روستایی دامپروری و کشاورزی زنان روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۱۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه پمپاژ آب ناغان می‌تواند در بخش کشاورزی تحول ایجاد کند

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: اجرای طرح پمپاژ آب می‌تواند در کشاورزی بخش ناغان به عنوان قطب کشاورزی استان تحول خوبی ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری غلامعلی حیدری امروز_ پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در شورای اداری بخش ناغان، اظهار کرد: در دور اول سفر رئیس جمهور به چهارمحال و بختیاری ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای پروژه پمپاژ آب کشاورزی ناغان مصوب شد که اجرای این طرح می‌تواند در کشاورزی بخش ناغان به عنوان قطب کشاورزی استان تحول خوبی ایجاد کند.

وی افزود: همچنین در دور اول سفر رئیس جمهور اعتباری برای جاده شلمزار-ناغان-کارون ۴ و جاده فرخشهر-دزک-شلمزار در نظر گرفته شد که به دلیل حادثه خیز بودن این دو جاده در اولویت برنامه‌های استانی قرار گرفته است.

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: برای تسریع روند اجرایی تبدیل آبیاری سنتی به نوین، مرمت و روکش جاده‌ها، حل مشکل پسماند، ایجاد نشاط با هدف مقابله با آسیب‌های اجتماعی و محرومیت زدایی اهتمام لازم در نظر گرفته شود.

غلامعلی حیدری خاطرنشان کرد: بخش ناغان یکی از مراکز ترانزیتی و زیبای استان به شمار می‌رود که موضوع گردشگری و بوم گردی برای این بخش در دستور کار قرار گرفته است.

کد خبر 747951

دیگر خبرها

  • بهره برداری از طرح آبرسانی روستای گل سفید کیار
  • استفاده از دانش بنیان‌ها در توسعه کشاورزی ضروری است
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • پروژه پمپاژ آب ناغان می‌تواند در بخش کشاورزی تحول ایجاد کند
  • مشارکت زنان روستایی در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت
  • ۴۰۰ خیر مدرسه ساز در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد
  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایری لرستان
  • افزایش تعداد حامیان ایتام و محسنین در چهارمحال و بختیاری