Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@16:40:57 GMT

اسناد تاریخی طمع انگلستان به سرزمین سیستان چاپ شد

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۳۲۲۷۳

اسناد تاریخی طمع انگلستان به سرزمین سیستان چاپ شد

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «سیستان، شاه کلید هند (بریتانیا)» با گردآوری و ترجمه اسحاق علی‌میر توسط انتشارات مبصر در زاهدان منتشر و راهی بازار نشر شده است.

این‌کتاب، تاریخچه و اطلاعات کامل دوره صدساله (۱۸۵۰ لغایت ۱۹۵۰ میلادی) سیستان بزرگ است و دربرگیرنده مجموعه اسناد و مدارکی بر مبنای گفتگوها و تصمیم گیری های پشت پرده کارگزاران و صاحب‌منصبان امپراطوری بریتانیا در ارتباط با سیستان است که در آن دوره تاریخی، این منطقه دارای ارزش و اهمیت حیاتی و استراتژیک برای هند بریتانیا بوده، همان طور که امروز خاکی ارزشمند و گرانبها برای ما است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اصل مدارک و اسناد ‌کتاب «سیستان، شاه کلید هند (بریتانیا)» تاریخی وپژوهشی، در چند سال اخیر از آرشیو محرمانه و سری دولت بریتانیا خارج شده و به‌سفارش سازمان میراث فرهنگی زاهدان توسط مترجم کتاب از زبان اصلی به فارسی برگردانده شده‌اند. اسحاق علی میر که از مهندسان بازنشسته کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است، پس از سال‌ها تحقیق و پژوهش روی این‌اسناد توانسته خاطرات، گفتگوها، جلسات، گزارش‌ها و مکاتبات برخی از سیاستمداران وقت انگلستان را که برای تصاحب خاک سیستان تلاش می‌کردند، در این‌کتاب گردآوری کند.

کتاب پیش‌رو، نمایانگر  وقایع تاریخی یک قرن از جغرافیای سیستان و وقایع اتفاق‌افتاده در مرز سیستان و هندوستان است و همچنین کشمکش‌هایی که بین دولتمردان وقت ایران با سران بریتانیا و خان‌های بومی سیستان را در آن‌برهه تاریخی نمایان کرده است.

این‌کتاب با ۳۷۳ صفحه، شمارگان هزار و ۲۰۰ نسخه و قیمت ۶۰ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 5054079 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان هندوستان انگلستان بریتانیا ترجمه کتاب رایزنی فرهنگی تازه های نشر ترجمه معرفی کتاب پرویز قاسمی قرقیزستان دفاع مقدس جایزه جلال آل احمد تجدید چاپ موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران ادبیات جهان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شیوع کرونا سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۲۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ قرار بود «عراق» جایگزین «رواندا» باشد!

یک رسانه بریتانیایی «اسنادی پیدا کرده که نشان می‌دهد دولت بریتانیا قصد داشته در یک مقطع زمانی از عراق به جای رواندا برای انتقال پناهجویان خود استفاده کند» در حالی که اعلام شده توافق‌نامه‌ای هم در این زمینه بین دو کشور امضا شده، وزارت امور خارجه بریتانیا در وب‌سایت خود به شهروندانش توصیه کرده از سفر به این کشور خودداری کنند.

دریافت 25 MB

مترجم: محیا ذوالفقاری / تدوینگر: امین نصراللهی

دیگر خبرها

  • حضور مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب
  • شرایط حفاظت از اسناد تاریخی در خانه‌ها مناسب نیست
  • گشت و گذار در سرزمین انبه‌های ترش | یخچال کله قندی ۲۷۰ساله در حوالی پایتخت
  • موسسه سماوا با چهار کتاب صوتی به نمایشگاه کتاب می آید
  • عرضه روایتی از هشت سال دفاع مقدس در قالب رمان
  • ویدیو/ قرار بود «عراق» جایگزین «رواندا» باشد!
  • 12 بازیکن ایرانی که در انگلستان بازی کردند
  • رونمایی از کتاب ۱۰ جلدی آلبوم اسناد در یزد
  • اجرای پویش ملی اهدای اسناد و منابع کهن
  • سازمان اسناد ملی ایران به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی کتاب هدیه کرد