Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا نصیری گفت: در هفته‌ای که گذشت بازار طلا روزهای بسیار نابسامان و پرتلاطمی را تجربه کرد که نظیر آن طی 4 دهه اخیر دیده نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا نصیری در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص اتفاقات بازار سکه و طلا طی هفته جاری اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت بازار طلا روزهای بسیار نابسامان و پرتلاطمی را تجربه کرد که نظیر آن طی 4 دهه اخیر دیده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: بالارفتن قیمت‌ طلا، پله پله اتفاق افتاد اما به هنگام پایین آمدن، شاهد سقوط بودیم و سقوط نرخ آن قدر عیان بود که همه ترسیدند و دنبال فروش طلا بودند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر مرکز مازندران خاطرنشان کرد: قیمت اول هفته طلا، هر مثقالی 6 میلیون و 500 هزار تومان و هر گرمی یک میلیون و 500 هزار تومان بود، اما در اواسط هفته در عرض 48 ساعت، قیمت هر مثقال طلا به 5 میلیون تومان و هر گرم به یک میلیون و 180 هزار تومان رسید.

این فعال صنفی بازار طلا، ادامه داد: این سقوط قیمت، بسیار فاحش و بسیار عجیب و غیرمنتظره بود که غالب فعالان و مشتریان را فروشنده کرد.

نصیری بیان کرد: البته در آخر هفته یعنی دیروز، طلا کمی از این ریزش را جبران کرد و چیزی در حدود 800 هزار تومان در مثقال افزایش قیمت داشتیم.

وی اضافه کرد: سکه نیز در ابتدای هفته 16 میلیون و 500 هزار تومان بود که قیمت آن در بازار امروز و در آخرین روز از هفته به 15 میلیون تومان رسید.

عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر مرکز مازندران اضافه کرد: نیم سکه در بازار امروز 7 میلیون و 750 هزار تومان و ربع سکه 5 میلیون و 250 هزار تومان دادوستد شد.

این فعال صنفی بازار طلا، اعلام کرد: بیشتر عامل این نوسانات به نوسانات دلار بر می‌گردد؛ چرا که دلار نوسانات پر دامنه‌ای را طی این هفته پشت سر گذاشت.

نصیری در پاسخ به این سوال که پیش بینی شما برای آینده بازار طلا در هفته آتی چیست، گفت: پیش بینی ما این است که دلار در هفته آتی روند صعودی خود را ادامه خواهد داد و سکه  طلا نیز به تبع آن افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: هزار تومان بازار طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۳۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد فرزندآوری در مادران جوان/ روند صعودی زایمان فرزند چهارم

به گزارش خبرگزاری مهر، صابر جباری، در بیست و دومین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت وزارت بهداشت، گفت: سال ۱۴۰۱ میزان موالید در سنین ۲۰ تا ۲۴ سال ۱۶.۵۴ درصد بوده که این آمار در سال ۱۴۰۲ به ۱۸.۹۷ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه پس از ابلاغ قانون جوانی جمعیت در سال ۱۴۰۰ و اجرایی شدن آن از سال ۱۴۰۱ اتفاقات خوبی در حوزه جمعیت رقم خورده است، افزود: میزان موالید در سنین ۲۰ تا ۲۴ سال در سال های ۱۴۰۰، ۱۳۹۹ و ۱۳۹۸ به ترتیب ۱۷.۰۵، ۱۷.۵ و ۱۸.۰۶ بوده است.

مسئول دبیرخانه قرارگاه جوانی جمعیت وزارت بهداشت با بیان اینکه روند میزان موالید در سنین ۲۵ تا ۲۹ سال نیز در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ از عدد ۲۴.۱۲ درصد به ۲۴.۳۹ درصد رسید، اظهار داشت: روند درصد زایمان چهارم نیز از سال ۹۸ تا ۱۴۰۲ از عدد ۵.۱ به ۶.۴۲ درصد رسیده است.

جباری اضافه کرد: روند زایمان پنجم نیز از سال ۹۸ تا ۱۴۰۲ از عدد ۱.۵۹ به عدد ۲.۰۴ رسیده است.

رییس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت در خصوص کاهش چشمگیر روند رشد منفی تعداد ولادت در کشور طی سال گذشته، گفت: در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ شاهد کاهش ۱.۶۱ درصدی موالید بودیم که این عدد در سال پیش از آن (۱۴۰۱) ۳.۶۷ درصد بود و نشان دهنده موفقیت برنامه ها در جلوگیری از سرعت روند کاهشی موالید در سال گذشته است.

جباری با بیان اینکه در سال های ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به ترتیب یک میلیون و ۱۱۴ هزار و ۹۰، یک میلیون ۷۵ هزار و ۲۲۴ و یک میلیون و ۵۷ هزار و ۹۵۹ نوازد متولد شدند، یادآور شد: در سال ۱۴۰۲ کاهش موالید نسبت به سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۷ هزار و ۲۶۵ نفر بود که این عدد در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۴۰ هزار و ۹۶۶ نفر بوده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین کاهش موالید نسبت به سال قبل در سال ۱۳۹۸ رخ داد، خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۸ کاهش موالید نسبت به سال ۹۷ به عدد ۱۷۰ هزار و ۳۵۶ نفر رسید که کاهش ۱۲.۴۷ درصدی را نشان می داد و بیشترین نرخ کاهش از سال ۹۳ تا سال ۱۴۰۲ بوده است.

کد خبر 6093712 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • نرخ فرزندآوری در مادران جوان صعودی شد
  • توقف در روند کاهشی دلار؛ خریداران دوباره برگشتند!
  • وضعیت فرزندآوری در کشور/ روند صعودی زایمان فرزند چهارم
  • چرا روند کاهشی دلار متوقف شد؟
  • رشد فرزندآوری در مادران جوان/ روند صعودی زایمان فرزند چهارم
  • پیش‌بینی اقتصاددانان از آینده قیمت دلار
  • سیگنال پشت خطی به قیمت دلار/ خبر خوش ارزی چیست؟
  • قیمت«گوجه فرنگی» از هفته آینده و «پیاز» از ماه آینده کاهش می‌یابد
  • روند نزولی قیمت دلار شروع شده است
  • کف قیمت دلار کجاست؟