Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-04@23:30:56 GMT

8 خوراکی‌ معجزه‌گر برای‌ یک خواب راحت شبانه

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۳۴۹۲۴

8 خوراکی‌ معجزه‌گر برای‌ یک خواب راحت شبانه

اگر راه‌های مختلفی را برای بهبود وضعیت خواب خود سنجیده اید و موفق نشده اید، بهتر است برخی از نکات رژیم غذایی را رعایت کنید، شاید نتیجه دلخواه خود را بگیرید.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، بسیاری از افراد به دلایل مختلف، شب‌ها راحت نمی‌خوابند. این در حالی است که در مدت شیوع اولیه کرونا نیز افراد زیادی با مشکل خواب شبانه رو به رو بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون شاید بد نباشد بدانیم که با چه خوراکی‌هایی می‌توایم خواب شبانه خود را بهبود ببخشیم.

داشتن یک خواب شبانه مناسب فقط به اتاق تاریک، بالش و پتوی نرم و دمای اتاق مناسب احتیاج ندارد. گاهی مشکلات رژیم غذایی، استرس و مواردی مشابه منجر به مشکلات و اختلالات خواب می‌شوند.

اگر راه‌های مختلفی را برای بهبود وضعیت خواب خود سنجیده اید و موفق نشده اید، بهتر است برخی از نکات رژیم غذایی را رعایت کنید، شاید نتیجه دلخواه خود را بگیرید.

کیوی

کیوی بیشتر پرتقال ویتامین C. دارد و قط یک یا دو کیوی متوسط می‌توانند به شما کمک کنند شب‌ها سریعتر و طولانی‌تر به خواب بروید. این میوه‌ها سرشار از سروتونین و آنتی اکسیدان هستند. هر دو این مواد شیمیایی به بهبود کیفیت خواب شما کمک می‌کنند

بادام

بادام مقدار زیادی ملاتونین دارد، هورمونی که چرخه خواب شما را تنظیم می‌کند. مصرف فقط ۳۳ گرم بادام به شما مقدار کافی منیزیم و کلسیم برای آرامش عضلات در حالی که شما در خواب هستید را ارائه می‌دهد.

ماهی چرب

ماهی‌های چرب مانند ماهی سالمون، ساردین و تن به دلیل داشتن اسید‌های چرب امگا ۳ که تنظیم کننده هورمون خواب هستند، به شما کمک می‌کنند بهتر بخوابید. آن‌ها همچنین حاوی "ویتامین آفتاب" یعنی ویتامین D. هستند که به بهبود خواب کمک می‌کنند.

بابونه

چای‌های گیاهی به طور کلی اثرات آرام بخش بر روی افراد دارند. به ویژه چای بابونه به عنوان یک آرام بخش آرام و تحریک کننده خواب شناخته می‌شود. اثرات بسیار آرامش بخش آن ناشی از یک ماده شیمیایی به نام apigenin است که باعث کاهش اضطراب می‌شود و شما را بسیار خواب آلود می‌کند.

انجیر

انجیر با منیزیم خواب آور شناخته می‌شود. این میوه فیبر فراوانی دارد و حتی می‌تواند یبوستی را که شاید مانع از خواب شبانه شما می‌شود کنترل کند.

بوقلمون

بوقلمون به دلیل داشتن ماده مغذی به نام تریپتوفان، یک اسید آمینه دارد که باعث خواب آلودگی شما می‌شود. اسید‌های آمینه بلوک‌های ساختاری پروتئین عضله سازی هستند.

موز

مطمئناً موز‌ها قند زیادی دارند. با این حال، آن‌ها همچنین دارای مواد مغذی مفیدی مانند منیزیم، پتاسیم و ویتامین B ۶ هستند که همگی با هم کار می‌کنند تا شما را سریع‌تر به خواب ببرند.

پسته

حدود ۳۰ گرم پسته چیزی است که برای کمک به خوابیدن به شما کمک می‌کند. مانند موز، آجیل‌ها حاوی مواد مغذی از جمله پروتئین، ویتامین B ۶ و منیزیم هستند که همگی به کیفیت بهتر خواب کمک می‌کنند.

منبع: انتخاب

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: میوه خوراکی سلامتی خواب راحت کمک می کنند خواب شبانه شما کمک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۴۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست خانگی رم برابر لورکوزن/ یاران سردار آزمون در انتظار معجزه

به گزارش خبرنگار مهر، در دور رفت مرحله نیمه نهایی مسابقات لیگ اروپا، شامگاه پنجشنبه از ساعت ۲۲:۳۰ تیم‌های فوتبال رم و لورکوزن در ورزشگاه المپیکو شهر رم به مصاف هم رفتند که این بازی در نهایت با نتیجه ۲ بر صفر به سود لورکوزن به پایان رسید.

لورکوزن یکی از شکست ناپذیرترین تیم‌های این فصل فوتبال جهان است و در این دیدار هم عملکرد بسیار موفقی داشت و در دقیقه ۲۸ اشتباه مدافع رم موجب شد توپ در درون محوطه جریمه به «گریمالدو» برسد و او هم با یک پاس «فلورین ویرتز» را صاحب موقعیت گلزنی کرد تا این بازیکن با یک ضربه دقیق توپ را به تور دروازه رم بچسباند.

در دقیقه ۷۳ هم «رابرت آندریخ» با یک شوت تماشایی برای بار دوم دروازه رم را باز کرد.

سردار آزمون در این دیدار کار را از روی نیمکت آغاز کرد و در دقیقه ۷۹ به جای لوکاکو برای رم به میدان آمد.

در دقیقه ۸۳ آزمون توانست در موقعیتی خطرناک صاحب توپ شود و در حالی که به دروازه لورکوزن نزدیک شده بود با مزاحمت مدافع حریف مواجه شد و نتوانست ضربه آخر را به خوبی روانه دروازه کند و دروازه بان لورکوزن ضربه آرام او را مهار کرد.

نکته قابل توجه برای سردار آزمون این است که او تحت قرارداد با باشگاه لورکوزن است و به صورت قرضی در رم حضور دارد و این دیدار به نوعی تقابل او با تیم اصلی خودش بود که نتوانست کاری از پیش ببرد.

دیدار برگشت این دو تیم به میزبانی لوزکوزن برگزار خواهد شد و رمی ها برای آنکه بتوانند راهی مرحله نیمه نهایی شوند به یک معجزه نیاز دارند.

کد خبر 6095400

دیگر خبرها

  • بهترین خوراکی‌ها برای جایگزین کردن آن با شیرینی (فیلم)
  • معجزه‌ای که روشنایی بخش چشم دل است
  • ۵ خوراکی که سلامت دندان را تهدید می‌کند
  • شبی که رئال معجزه را معنا کرد! (عکس)
  • از خورشید فرار نکنید/ ۴ فایده نور طبیعی که نمی‌دانستید
  • فواید این گیاه خوراکی در کاهش وزن و حفاظت از قلب
  • شکست خانگی رم برابر لورکوزن/ یاران سردار آزمون در انتظار معجزه
  • با این پنج توصیه متخصصان راحت‌تر بخوابید
  • کتاب «معجزه شکرگزاری» کلید رضایت خاطر درونی را بیان می‌کند
  • با این خوراکی های خوشمزه خواب آلودگی و بی حالی بهاری را دور کنید