Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، وزارت دفاع افغانستان حملات ۲۴ ساعت گذشته را به طالبان نسبت داده، هر چند طالبان به طور رسمی هنوز مسئولیت این حملات را نپذیرفته است. به گزارش تلویزیون طلوع افغانستان و به نقل از فرماندار خشرود نیمروز، در ساعت یک بامداد روز جمعه ۲ آبان در جریان حمله تروریستی به یک پایگاه نظامی در جنوب غرب افغانستان، ۲۰ نفر کشته و ۶ نفر ربوده شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروهای دولتی افغانستان گفته اند که هنوز این پایگاه نظامی در اختیار مهاجمین قرار دارد. وزارت کشور افغانستان همچنین از خنثی سازی ۴ تله انفجاری کنار جاده ای در هرات و نیمروز خبر داده است.
 
رسانه های افغانستان روز چهارشنبه نیز اعلام کرده بودند که در حمله ای دیگر از طالبان در شهرستان بهارک استان تخار ۴۵ نیروی دولتی کشته شدند.
 
به گزارش وال استریت ژورنال، سخنگوی وزارت کشور افغانستان اعلام کرد که در ۲۷ روز گذشته، طالبان ۱۱۶۰ حمله تروریستی در سطح افغانستان انجام داده که به کشته شدن ۵۵۵ نفر انجامیده است.
 
خشونت های تروریستی در حالی در افغانستان افزایش یافته که نمایندگان طالبان و هیاتی از دولت افغانستان از 22 شهریور برای انجام مذاکرات صلح در دوحه قطر بسر می برند.
 
 ۱۹ سال از حضور نیروهای خارجی در افغانستان می گذرد اما کمکی به کاهش خشونت ها و مهار تروریسم در این کشور نکرده است.
 
انتهای پیام/
 
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۶۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل

منابع خبری گزارش داده اند طالبان سید نبی نبیل، دیپلمات‌ ارشد وزارت امور خارجه این گروه را بازداشت کرده‌اند.

این دیپلمات از خانه‌اش در منطقه شهرک مسعود از مربوطات ناحیه پانزدهم شهر کابل بازداشت شده است.

دلیل بازداشت نبیل که عضو حزب جمعیت اسلامی افغانستان نیز است، معلوم نیست.

‏سید نبی نبیل، باشنده اصلی روستای سنگ‌اتش ولسوالی فرخار ولایت تخار است و در حکومت پیشین، معاون سفارت‌های افغانستان در کویت و عربستان سعودی بود.

او در مقاومت اول یکی از افراد کلیدی احمدشاه مسعود نیز بود و پس‌ از به قدرت رسیدن دوباره طالبان در وزارت خارجه زیر اداره این گروه کار و در شهر کابل زندگی می‌کرد.

طالبان تا کنون در این مورد چیزی نگفته‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان
  • طالبان سه کشور همسایه را به حمایت از داعش متهم کرد | همسایه سوم کدام است؟
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • درانی: پاکستان بیشتر از هند از ناحیه افغانستان آسیب دیده است
  • به صورت گسترده در جهان پذیرفته شده ایم
  • نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند
  • سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • آماده همکاری گسترده با طالبان هستیم