Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی ستاد انتخاباتی رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شده که والدین کودکان مهاجر خودشان نمی‌خواهند فرزندانشان را تحویل بگیرند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سخنگوی ستاد انتخاباتی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه مدعی شده دلیل جدا ماندن برخی از خانواده‌های مهاجران از کودکانشان این است که این خانواده‌ها نمی‌خواهند فرزندانشان را پس بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسانه‌ها چند روز پیش گزارش داده‌اند دولت فدرال آمریکا قادر به یافتن والدین بیش از ۵۰۰ نفر از کودکانی که دولت ترامپ آنها را از والدین مهاجرشان جدا کرده نیستند.

«تیم مورتاگ»، سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ در مصاحبه با سی‌ان‌ان مدعی شد که دلیل این موضوع آن است که برخی از خانواده‌های مهاجران تمایلی به پس گرفتن فرزندشان ندارند.

این مسئله یکی از محورهای مناظره شب گذشته دونالد ترامپ و «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بود.

مورتاگ در این باره گفت: «واقعیت‌ این است که مسئله پیدا کردن والدینی که در کشورهای دیگر هستند به این سادگی که شما یا جو بایدن سعی می‌کنید نشان دهید نیست.»

وی اضافه کرد: «وقتی هم که والدین را پیدا می‌کنند در بسیاری از موارد آنها نمی‌خواهند بچه‌هایشان را تحویل بگیرند.»

دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۸ سیاست ضد مهاجرتی «تحمل صفر» را اجرایی کرد که خانواده‌های زیادی را در مرز جنوبی این کشور از فرزندانشان جدا کرد.

دولت آمریکا بعدها تایید کرد که در واقع سیاست جداسازی خانواده‌ها تحت یک برنامه آزمایشی از سال ۲۰۱۷ در امتداد برخی از مرزها آغاز شده بود.

اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا و موسسات حقوقی داوطلب وظیفه یافتن اعضای خانواده‌هایی که تحت برنامه آزمایشی جدا شدند را برعهده گرفته‌اند.

به گزارش شبکه «ان‌بی‌سی نیوز»، برخلاف ۲ هزار و ۸۰۰ خانواده‌ای که با اجرای سیاست تحمل صفر در سال ۲۰۱۸ جدا شدند و اغلب آن‌ها حتی بعد از پایان این سیاست در بازداشت ماندند، بیشتر هزار والدینی که از فرزندان خود تحت برنامه آزمایشی جدا شدند، قبل از صدور دستور برای یافتنشان از آمریکا اخراج شده بودند.

اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا و سازمان‌های دیگر که بخشی از کمیته راهبردی منصوب دادگاه برای یافتن والدین کودکان هستند، مطلع شدند که اعضای بیش از هزار خانواده در سال ۲۰۱۷ بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط وزارت امنیت میهن آمریکا از هم جدا شدند. از این تعداد با والدین بیش از ۵۵۰ کودک تماس گرفته شده و تصور می‌شود تنها ۲۵ نفر از آن‌ها بتوانند برای پیوستن به کودکانشان به آمریکا بازگردند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دولت رئیس جمهور آمریکا کودکان مصاحبه والدین سخنگوی ستاد انتخاباتی خانواده ها جدا شدند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۷۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن در حال ترویج معضل بی هویتی در جامعه است

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: دشمن جوانان و نوجوانان را هدف گرفته است تا معضل بی‌هویتی را بین آنان گسترش دهد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد،انسیه خزعلی امروز در دوره آموزشی ارتقای مهارت‌های یادگیری و یاددهی زندگی و بالندگی والدین فرزندان دانش‌آموز در مشهد گفت: دشمن در حال ترویج معضل بی‌هویتی در جامعه است و برای مقابله با آن، رئیس جمهور کشورمان، جنبش تعهد به خانواده را در سازمان ملل مطرح کرد که هدف آن این است که با تمام وجود از خانواده دفاع کنیم.

وی افزود: طی دوره‌ای در مدارس فقط به آموزش پرداخته شد اما باید بدانیم پرورش و تزکیه بر آموزش مقدم است و برگزاری دوره ارتقای مهارتهای والدین برای بیدارسازی آنها در قبال خطراتی است که فرزندانشان را تهدید می‌کند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه باید به پرورش توجه شود و تلاش می‌کنیم این پرورش را در ارتباط با والدین، پررنگ کنیم از شرکت‌کنندگان در این دوره آموزشی خواست در استان‌های خود، قرارگاه‌هایی ایجاد کنند که در آن مدارس تحت آسیب، شناسایی و مدیران همراه شوند.

خزعلی افزود: در این قرارگاه‌ها باید راهکارهای تشویق و تنبیه برای ایجاد انگیزه ارائه شود تا والدین به مشارکت، راغب شوند و در نهایت گزارش کار ارائه شود و ما هم از این روش پشتیبانی و حمایت می‌کنیم.

وی اضافه کرد: پس از 6 ماه به بهترین افرادی که در استان و شهر خود فعالیت موثری در این زمینه داشته باشند، مجوز داده می‌شود که کار را به صورت مستمر ادامه دهند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • دشمن در حال ترویج معضل بی هویتی در جامعه است
  • بی هویتی جوانان و نوجوانان هدف دشمن است
  • معاون رئیس جمهور: پرورش در مدارس مورد کم توجهی قرار گرفته است
  • غفلت از سرکشی به والدین شهدا پذیرفتنی نیست
  • دیدار با والدین شهید قربان پیری در نقده
  • همدلی با کودکان، مهارتی که خانواده‌ها با آن غریبه‌اند
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • با «کودک استرسی» چگونه برخورد کنیم؟
  • بایدها و نبایدهای رفتاری در برخورد با کودکان و 7 اشتباه والدین در تربیت فرزندان
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت