Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه وزارت صنعت، معدن  وتجارت، در ۶ ماهه نخست امسال ۶ هزار و ۳۰۱ بنگاه تولیدی کوچک، متوسط و همچنین طرح‌های نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد درخواست تامین مالی از شبکه بانکی داشتند که پس از طی مراحل مرتبط، سه هزار و ۲۳۶ واحد و طرح صنعتی به بانک‌های عامل سراسر کشور معرفی شدند.

میزان تسهیلات مصوب برای این تعداد طرح معرفی شده به بانک‌ها افزون بر ۱۱۳ هزار میلیارد ریال بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برپایه این گزارش، در نیمه نخست امسال تعداد یک‌هزار و ۵۳۵ بنگاه تولیدی کوچک، متوسط و طرح نیم‌ تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در مجموع بیش از ۳۹ هزار میلیارد ریال تامین مالی شدند.

 استان‌های خراسان‌رضوی، سمنان، اصفهان و قم در این مدت به ترتیب بیشترین تعداد ثبت‌نامی برای تامین مالی از شبکه بانکی کشور را داشتند.

بیشترین واحد و طرح معرفی شده به بانک‌های عامل نیز به ترتیب شامل استان‌های خراسان‌رضوی، سمنان، اصفهان و گیلان بوده است.

مجموع تسهیلات پرداختی به بنگاه‌های تولیدی کوچک، متوسط و طرح‌های نیمه‌تمام با پیشرفت بالای ۶۰ درصد، استان سمنان با ۲۹۹ طرح، گیلان با ۱۴۳ مورد و خراسان رضوی با ۱۳۱ طرح بالاترین رتبه را احراز کردند.

به گزارش ایرنا، پیشتر «سعید زرندی» معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن  تجارت اعلام کرده بود: به منظور هموارسازی مسیر تولید ملی و حمایت از بنگاه‏‌های اقتصادی در راستای تحقق شعار سال، با هدف تامین تسهیلات لازم برای نگهداشت و افزایش تولید و اشتغال در بنگاه‏‌های اقتصادی، نوسازی و بازسازی بنگاه‏‌ها و صنوف تولیدی و تکمیل طرح‏‌های نیمه ‌تمام با پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ درصدی تخصیص می‏‌یابد.

وی گفت: اولویت اصلی پرداخت تسهیلات، آن دسته از بنگاه‏‌های اقتصادی است که به طور عمده دارای مشکل نقدینگی بوده و مشکلاتی نظیر ظرفیت تولید، دانش ‏فنی، توان مدیریت و بازار یا موانع راه‌‏اندازی و افزایش تولید نداشته باشند تا با دریافت این تسهیلات قادر به راه‌‏اندازی سریع، انجام نوسازی و بازسازی لازم و تثبیت یا افزایش تولید و اشتغال باشند.

برچسب‌ها تسهیلات بانکی وزارت صنعت معدن و تجارت سعید زرندی رونق تولید توسعه ایران افتتاح طرح معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت معدن و تجارت تولید داخلی توسعه اقتصادی جهش تولید افزایش تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تسهیلات بانکی وزارت صنعت معدن و تجارت سعید زرندی رونق تولید توسعه ایران افتتاح طرح تولید داخلی توسعه اقتصادی جهش تولید افزایش تولید تسهیلات بانکی وزارت صنعت معدن و تجارت سعید زرندی رونق تولید توسعه ایران افتتاح طرح تولید داخلی توسعه اقتصادی جهش تولید افزایش تولید اخبار کنکور تمام با پیشرفت بالای ۶۰ درصد افزایش تولید وزارت صنعت تامین مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۳۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی

رحمانی معاون اقتصادی استاندار قزوین در نشست با فعالان حوزه اقتصادی و صنعتی گفت: شرکت نفت باید در تامین سوخت واحد‌های تولیدی سرعت بیشتری داشته باشد.

معاون اقتصادی استاندار با بیان اینکه قطع برق کوره‌ها به فرآیند کار آسیب می‌زند، افزود: با مطرح کردن موضوع تامین سوخت کوره ها، قطعی برق باید کاهش یابد.

رحمانی با بیان اینکه تولید برق در ایران بیشتر از کشور‌های صنعتی است، اظهارداشت: علیرغم بالا بودن تولید انرژی در کشور یکی از دلایل ناترازی آن پایین بودن بهره وری انرژی است.

ره انجام معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین هم گفت: برای برداشت گندم در خرداد ماه نیاز مبرم به آبیاری گندم در اردیبهشت ماه داریم.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • امسال بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام حوزه راهسازی پایان می یابد
  • صدور نخستین برات الکترونیکی توسط شبکه بانکی
  • سیاست‌های صنعتی باید تعیین تکلیف شود/ سهم اندک تولید از اعتبارات بانکی
  • نخستین برات الکترونیکی صادر شد
  • صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین
  • افزایش غیر منطقی تعرفه برق با شعار سال هم‌ خوانی ندارد
  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی
  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی است
  • مشکلات ۷ بنگاه اقتصادی استان بوشهر رسیدگی شد
  • تامین مالی فروشگاه‌ها از طریق تسهیلات