Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، ابراهیم صالحی‌عمران ظهر امروز در حاشیه سفر خود به استان سمنان و در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه استان سمنان ظرفیت گسترش کیفی و کمی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را دارد، اظهار گرد: نزدیکی به تهران و همچنین صنعتی بودن استان سمنان ویژگی‌های بسیار قابل توجه برای این استان محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه جامعه به نیروی ماهر که در تولید نقش داشته باشد نیاز دارد، گفت: ارتباط دانشگاه فنی و حرفه‌ای با جامعه ارتباطی تنگاتنگ است و به همین منوال هم ما پیش‌بینی کرده‌ایم که از لحاظ کیفی و کمی شاهد توسعه خوبی در دانشگاه باشیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای افزود: با کمک ما و مسؤولان استان سمنان امیدواریم که دانشگاه فنی و حرفه‌ای مورد توجه مسؤولان و همچنین خانواده‌ها قرار گیرد تا در زمینه تحصیلات فرزندانشان نگاه ویژه به این دانشگاه داشته باشند.

صالحی‌عمران بیان کرد: همچنین نیاز است تا در این دانشگاه، تعامل و شناسایی بهتری به صنعتگران استان سمنان انجام شود تا بتوانیم شاهد استفاده‌های خوبی از ظرفیت‌های علمی و مهارتی این دانشگاه باشیم.

وی با بیان اینکه استان سمنان حدود چهار هزار دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای دارد، گفت: چهار آموزشکده در این استان وجود دارد و با توجه به صنعتی بودن استان و نزدیکی به تهران پیش‌بینی می‌کنیم ظرفیت‌های بسیار خوبی توسط دانشگاه فنی و حرفه‌ای پوشش داده شود.

صالحی‌عمران با بیان اینکه ۸۰ درصد دانشجویان جدید ثبت نامی در رشته‌های کاردانی و ۲۰ درصد در رشته‌های کارشناسی ناپیوسته بوده‌اند، افزود: در رشته‌های کاردانی نسبت به سال گذشته شاهد رشد ۱۰ درصدی هستیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه این دانشگاه به‌عنوان یک دانشگاه مهارتی رسالت اصلی خود را تربیت نیروی دارای مهارت اشتغال و علم می‌داند، بیان کرد: در این راستا، ارتباط تنگاتنگی بین دانشگاه و هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در سراسر کشور وجود دارد.

صالحی‌عمران با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای به چهار صورت دانشجو می‌پذیرد، افزود: دانشجویان این دانشگاه در یکی از چهار شاخه اصلی شامل کاردانی ناپیوسته و پیوسته و همچنین کارشناسی ناپیوسته و پیوسته درس می‌خوانند که البته تأکید ما بر روی کاردانی ناپیوسته با ۹۰ رشته مختلف در سطح کشور است.

وی با بیان اینکه ۶۰ رشته کارشناسی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور وجود دارد، بیان کرد: ما دانش‌آموزان متوسطه و فنی حرفه‌ای را به سمت دانشگاه فنی و حرفه‌ای تشویق می‌کنیم؛ چراکه اولویت در این دانشگاه یادگیری مهارت‌های مرتبط با بازار کار محسوب می‌شود که می‌تواند در آینده شغلی‌شان بسیار مفید باشد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه ۶۰ درصد دروس این دانشگاه به‌صورت آزمایشگاهی و کارگاهی برگزار می‌شود تا دانشجویان به‌صورت عملی کار را بیاموزند، تأکید کرد: سه هزار و ۶۰۰ کارگاه در سطح دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور وجود دارد.

انتهای پیام/74002/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه دانشجویان رشد استان سمنان رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای دانشگاه فنی مهارتی دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان صالحی عمران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۳۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود

دکتر مصری ،رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در جشن روز دندانپزشک که به همت انجمن دندانپزشکی استان قم  برگزار شد،گفت: با کمک انجمن دندانپزشکی استان، کمیته بهینه سازی خدمات دندانپزشکی استان دایر شده و شاهد خدمات گسترده آن هستیم.

وی افزود: در راستای توسعه مباحث دندانپزشکی، رشته دستیاری دندانپزشکی و دندانپزشکی کودکان را مد نظر داریم که به زودی در دانشگاه علوم پزشکی قم، دایر خواهد شد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: کیفیت خدمات دندانپزشکی در استان قم به عنوان یک نقطه قوت برای استان است که باید همواره در این زمینه کوشیده و این جایگاه را حفظ کنیم.

 در پایان این مراسم از دندانپزشکان نمونه استان تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • رشد ۸ درصدی توسعه متوازن رشته‌ای/ شرکت ۲۷ هزار نفر در امتحانات نهایی خرداد ماه
  • تجمع دانشگاهیان استان سمنان برگزار شد
  • لزوم همراهی علم و عمل در رشته‌های روانشناسی و مشاوره
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است
  • تجمع دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای سبزوار در حمایت از اقدام جنبش دانشجویی در دانشگاه‌های امریکا
  • همایش تاثیر بحران‌های طبیعی بربنا‌های تاریخی در سمنان
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای
  • هیولای کنکور را با افتخار برپا کردیم!