Web Analytics Made Easy - Statcounter

 خبرگزاری فارس مازندران، فارس ـ زری طاهری پرکوهی| نمونه و برتر شدن در حوزه‌ای نشان از سخت‌کوشی و تلاش دارد! نشان از برنامه‌گذاری برای رسیدن به هدف مقرر، غیرت‌مندی و اراده‌ای مصمم دارد، به شخصی که این ویژگی‌ها را کسب کند الگو و نمونه می‌گویند.

امروزه برترین‌ها و نمونه‌ها را تنها در رسانه‌های جمعی و در میان افراد معروف نمی‌توان دید، شاید در چند قدمی ما، در شهر، حتی روستا افراد نمونه‌ای وجود دارند که هر روز بر موفقیت‌شان افزوده می‌شود و حتی نزدیکان‌شان متوجه این موضوع نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بار با خودمان گفتیم، چقدر خوب است به معرفی این افراد بپردازیم تا افراد بیشتری را باخبر کنیم، که نمونه‌ها در کنار ما هستند، تنها باید دید و آموخت؛ در این راستا به سراغ یک باغدار خانم نمونه، جوان، تنها باغدار زن نمونه رفتیم، متن زیر حاصل گفت‌وگوی فارس با این بانوی نمونه مازندرانی است.

فاطمه شبستانی بانوی باغدار نمونه، ۴۴ ساله اهل روستای زاغمرز از توابع شهرستان‌های نکا و بهشهر که مدیرعامل شرکت تعاونی گاومیش‌داران میانکاله بهشهر نیز هست، وی که از دوران کودکی‌اش که در باغات و زمین‌های کشاورزی گذشت، می‌گوید؛ من در خانوادهای به دنیا آمدم که شغل‌شان کشاورزی است، تنها ۶ سال داشتم که به همراه خانواده برای کار در زمین کشاورزی حاضر می‌شدم.

*الگویی به‌نام پدر در کار کشاورزی

 پدر و برادرم الگوهای من بودند، وقتی تلاش و زحمات‌شان را از آغاز تولید محصول تا دوران برداشت می‌دیدم، به آنها افتخار کرده و لذت عجیبی می‌بردم، پدرم از همان دوران کودکی مرا با رانندگی با خودروی کشاورزی که به آن سیمرغ می‌گفتند آشنا کرد، همانجا به فرمان مسلط شدم...

*مرگ تلخی که ادامه راهش را رقم زد 

وی ادامه می‌دهد؛ سعی کردم پا به پای پدرم حرکت کنم، و در این راه از مادر و برادرم کمک بگیرم، روزهای خوبی بود، تا اینکه تلخ‌ترین حادثه عمرم رقم خورد در سال ۱۳۷۱، پدرم فوت کرد، وی علاقه زیادی به انجام کار کشاورزی داشت، بعد از مرگش همواره سعی کردم ادامه‌دهنده راه پدر باشم...

*محصولاتی که دیگر حاصل دسترنج من و برادرم بودند!

بعد از رفتن پدر، محصولات باغ مرکبات و زمین‌های شالیزاری ما حاصل سخت‌کوشی من و برادرم و حمایت‌های مادرم بود، این مسیر را ادامه می‌دادیم، تا اینکه دومین حادثه بد زندگی و این‌بار تلخ‌تر رقم خورد، برادر جوانم را در سال ۱۳۸۵ از دست دادم...

* از دست دادن رفیق راه و سنگین شدن مسؤولیت 

شبستانی می‌گوید؛ تمام زندگی من مصداق بارز این موضوع بود که آن موقع دندان داشتم نان نداشتم، الان نان دارم ولی دندانی وجود ندارد، ای کاش زندگی به عقب برگردد تمام نداری‌ها  بدبختی‌ها و همه بیچارگی‌ها باشد ولی تنها برادر زندگی‌ام که رفیق راهم بود برگردد...

الان بعد گذشت ۱۵ سال از فوت برادرم، همه دلخوشی‌ام از خانواده مادرم است، از خدا می‌خواهم صد و بیست سال عمری عزت داشته باشد، بعد برادرم از نظر روحی ضربه شدیدی خوردم، خودم را در کارها ناامید و تنها می‌دیدم تا اینکه به لطف خدا، از نو شروع کردم یک یا علی گفتم تا خزان باغ‌هایمان را تبدیل به بهار کنم....

*خزانی که تبدیل به بهار شد 

این بانوی نمونه کارآفرین، اضافه می‌کند؛ از سال ۸۵ به بعد من ماندم و زمین ۱۴ هزار متری شالیزاری که ۱۰ تا ۱۵ تن برنج شیرودی پرمحصول و باغات مرکباتی که سالانه ۶۰ تن مرکبات اعم از نارنگی و تامسون می‌دهد، گفتم نمی‌گذارم بیل و داس آبا و اجدادم به خصوص پدر و برادر زحمت‌کشم به زمین بی‌افتد، تلاش می‌کنم خدا هم کمک خواهد کرد...

*راننده نیسان شدن خوی مردانه می‌دهد!

برای باغ کارگر جذب کردم، بیمه‌اش کردم، با اینکه ازدواج کردم و خدا دو فرزند دختر به من هدیه کرد، گفتم باید در کنار مادر باشم در روستا کار کشاورزی را ادامه بدهم، همسرم در عسلویه مشغول به‌کار است، من ماندم با یک خودروی نیسان که عصای دستم شد، دروغ چرا، کمی خلق‌وخوی مردانه گرفتم...

*کشاورز نمونه شدم

وی بیان می‌کند؛ سال‌ها گذشت تا همه دیدند من با تلاش و همکاری با کارگران چطور می‌توانم کشاورزی موفق باشم، تا اینکه جهاد کشاورزی مرا به عنوان کشاورز نمونه انتخاب کرد، کمی بعد مدیرکل خانواده و امور بانوان در استانداری مازندران نیز از من تجلیل کرد، انگیزه گرفتم، کارم را بهتر ادامه خواهد داد...

*کمی درد دل!

از سختی‌های کار چه بگویم، هر کاری سخت است، الان قیمت سم و کود و نرخ کارگر گران شده، مردان کم می‌آورند، کشاورزی کاری یدی و کمرشکن است، حمایت نمی‌شویم تسهیلات بدهند با سود بالا است، دست دلالان کوتاه نمی‌شود، محصولات ما را به نرخ‌های مختلف می‌فروشند و هیچ نظارتی نیست، ولی ما کم نمی‌آوریم...

*یارانه نهاده‌های دامی که قطع شد از مدیرعاملی گاومیش‌داران یک اسم باقی ماند

خانم شبستانی یادآور می‌شود؛ از مدیرعامل بودن شرکت گاومیش‌داران میانکاله بهشهر فقط نامش را به یدک می‌کشیم چون یارانه خوراک دام قطع شد، گاومیش داری در میانکاله که قدمتی بیش از یک قرن دارد این روزها در حال انقراض است، گاومیش‌داران هنوز در کپرها زندگی می‌کنند حتی یک سرویس بهداشتی مناسب ندارند، تا قبل از سال ۸۶ حمایت می‌شدند ولی امروز نه! 

*نگذاریم گاومیشان در میانکاله منقرض شوند

بیایید میانکاله مرا دریابید، محیط زیست این منطقه آلوده شده، مدت‌ها است گاومیش‌داران به انتظار دریافت انرژی خورشیدی نشستند ولی هنوز خبری نشد، تکلیف این ۴۳ گاومیش‌دار و بیش از ۴ هزار گاومیش چیست؟ دست روی دست گذاشتن تنها به انقراض‌شان کمک می‌کند.

این بانوی فعال و کشاورز نمونه ادامه می‌دهد؛ بگذریم درد و دل زیاد است ولی ما ایستادیم، گاومیش‌داران ایستادند، مسؤولان طرح جدید می‌خواهند دز حالی که طرح‌های قدیمی و  بی‌نظیر رو به انقراص است، گاومیش‌ها تمام شوند باید وارد شوند! 

*از نشا تا برداشت برنج شیرودی پرمحصول

از چه بگویم، سختی‌های دوران نشا از  آبدهی روزانه گرفته و وجین و درو، خون دل خوردن‌ها تا شالی به‌دست آید، کیسه ۱۲۰ کیلویی شالی را امسال یک‌میلیون تومان به دلالان فروختیم، سم از قیمت ۱۵ هزار تومان به ۱۲۵ هزار تومان رسیده... اینها درد ودل‌های همه کشاورزان است...

*سخت یا آسان ادامه می‌دهم

وی در پایان عنوان می‌کند؛ من عاشق کشاورزی‌ام، در این راه لذت‌بخش قدم گذاشته و پاپس نمی‌کشم، یک مازندران هست و کشاورزی‌اش، سخت یا آسان ادامه خواهم داد....

کشاورزی و باغداری از جمله مشاغل سختی است که گاهی آقایان توانشان کم می‌شود چه برسد به اینکه یک خانم بخواهد سال‌های سال دوام بیاورد آن هم با این اوضاع اقتصادی و قیمت‌های سرسام‌آور....

به گزارش فارس؛ از این قبیل افراد، اطراف‌مان کم نیستند، فقط کافی است ببینیم و بیاموزیم، خداوند به تلاش پاسخ می‌دهد حتی اگر همه راه‌ها مسدود باشند، همان‌طور اسباب و لوازم کار را برای این بانوی توانمند زاغمرزی فراهم و او را در استان نمونه کرد.

 

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

 

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۴۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران،  وفائی نژاد مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران در جلسه کارگروه خرید تضمینی محصولات کشاورزی  گفت: ۳۲ مرکز خرید در استان مازندران تجهیز و آماده آغاز عملیات خرید تضمینی گندم هستند و در صورت نیاز به افزایش تعداد مراکز خرید و تصویب کارگروه، اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان آمادگی لازم را برای افزایش تعداد مراکز خواهد داشت.

او افزود: در سال جاری سیاست‌های دولت در حمایت از کشاورزان و در راستای تحقق شعار سال بر این است که از ظرفیت‌های مردمی و بخش خصوصی در خرید دانه روغنی استفاده نماید که در استان مازندران نیز یک شرکت بخش خصوصی به عنوان خریدار دانه روغنی کلزا معرفی شده و همزمان با آغاز برداشت کلزا در استان فعالیت این شرکت نیز با همکاری و نظارت سازمان جهاد کشاورزی آغاز خواهد شد.

مدیرکل غله مازندران گفت: در سال ۱۴۰۲ با خرید ۱۱۸ هزار تن گندم افزایش ۴۲ درصدی و جهش تولید را تجربه کردیم و امیدواریم در سال جاری نیز با شرایط آب و هوایی حاکم، وضعیت مطلوب تری را از لحاظ تامین نیاز کشور در پیش داشته باشیم.

وفائی نژاد افزود: در سال گذشته ۹۶۰۰ تن کلزا در استان مازندران خریداری کردیم و دولت به منظور حمایت از کشاورزان قیمت خرید را از ۲۳ هزار تومان به ۳۰ هزار تومان افزایش داد.

در ادامه این جلسه، معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری مازندران نیز با اشاره به اهمیت و ضرورت جلسات کارگروه خرید محصولات کشاورزی استان بر ساماندهی مراکز خرید، نظارت بر فرآیند خرید و تسهیل در امور کشاورزان در چارچوب دستورالعمل‌های ابلاغی تاکید کرد.

حسن خیریانپور با اعلام رضایتمندی از خرید تضمینی گندم و کلزا در سال گذشته و قدردانی از تمام دستگاه‌های مرتبط با این امر، عنوان کرد: در سال گذشته بیش از ۱۱۸ هزارتن گندم و بیش از ۹ هزار تن کلزا از کشاورزان خریداری شد و در سال زارعی جاری نیز امیدواریم این ارقام افزایش پیدا کند.

خیریانپور با تاکید بر اینکه در استان مازندران سالانه حدود ۴۸۰ هزارتن گندم برای مصرف انسانی مورد نیاز می‌باشد تصریح کرد: ما با استفاده از تمام ظرفیت‌ها می‌بایست بخش زیادی از این گندم را در مزارع داخل استان تامین نماییم.

وی با تاکید بر نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم اظهار داشت: استان مازندران در تولید ۱۴ محصول کشاورزی رتبه اول را دارد و این امکان وجود دارد که با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان تولید کالا‌های اساسی مورد نیاز استان را هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ کیفی افزایش داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری مازندران با توجه به اینکه زمان آغاز برداشت گندم در استان نیمه دوم خرداد می‌باشد، افزود: کشاورزان از برداشت زودهنگام گندم خودداری نمایند، برنامه ریزی‌ها به گونه‌ای خواهد بود که از نیمه دوم خرداد ۳۲ مرکز خرید بنا به اعلام جهاد کشاورزی هر شهرستان آمادگی لازم را برای آغاز عملیات خرید تضمینی گندم خواهند داشت.

وی از فرمانداران شهرستان‌هایی که به نوعی درگیر خرید هستند خواست، با تشکیل جلسات مستمر و منظم و با همکاری لازم با اداره کل غله و خدمات بازرگانی به روند مطلوب عملیات خرید کمک کنند.

خیریانپور با تاکید بر ضرورت ثبت مشخصات مزارع کشاورزان در سامانه پهنه بندی جهاد کشاورزی ضمن درخواست از کشاورزان برای ثبت مشخصات مزارع خود قبل از برداشت محصول، از سازمان جهاد کشاورزی خواست هرچه زودتر اقدامات لازم را جهت نهایی کردن اطلاعات این سامانه انجام دهد تا کشاورزان در روند تحویل محصول دچار مشکلی نشوند.

دیگر خبرها

  • نشا کاری ۱۰۶ هزار هکتار از شالیرازهای مازندران
  • روایتی متفاوت از مصطفی رحماندوست درباره ننه سرما + فیلم
  • تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • ۶۰ هزار هکتار شالیزار مازندران تجهیز و نوسازی شد
  • کمک ۶۵۰ میلیون ریالی بانوی جویباری به مردم غزه
  • جواد نکونام: تمدید قراردادها از هفته آینده شروع می‌شود؛ آرامش باشد شانس موفقیت بیشتر است
  • اجرای موفقیت‌آمیز آزمون نمونه‌های طرح پیش بسته‌بندی در خراسان جنوبی
  • توزیع ۲۶ هزار کیلوگرم/لیتر آفت کش نباتی در مازندران
  • یک کارشناس انرژی : موفقیت دولت در تقویت شبکه فروش نفت کشور در شرایط تحریم
  • مست عشق : روایتی متفاوت از عشق با حضور ستارگان دو کشور (+عکس)