Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهنگ سازی و آگاهی بخشی در کنار توجه به اصلاح و توسعه زیرساخت ها مهم ترین راه کاهش آمار تصادف است.

خبرگزاری شبستان_ لرستان، جاده های استان لرستان دیر زمانی است که جولانگاه حوادث تلخ تصاف و جان باختن افراد است.

 

نبود زیرساخت ها در استان قصه ای کهن است و گویی زمادی برای درمان آن یافت نمی شود که راه های اصلی و بین شهرستانی استان همچنان از درد نبود زیر ساخت های چون عرض جاده ای مناسب، نور مناسب در شب، گارد ریال و حذف پیچ های خطرناک رنج می برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

خودرو، راننده، جاده و عوامل محیطی چهار عنصر اصلی و موثر در بروز سوانح جاده ای و تصادفات به شمار می روند و در هر حادثه ای این عوامل با شدت و ضعفی نقش دارند.

 

در مرحله اول رانندگانی که همیشه عجله دارند، پیچ های خطرناکی که اراده ای برای حذف آنان دیده نمی شود، خودروهای فاقد استاندارد، جاده های پر پیچ و خم با ناهمواری زیاد و باریك، و عوامل غیرمترقبه طبیعی همواره در بروز سوانح رانندگی نقش موثری داشته و دارند.

 

عامل انسانی مهم ترین نقش را در حوادث جاده ای دارد

 

باید پذیرفت راننده به عنوان عنصر هوشمند نقش مهمی در پیشگیری از حوادث جاده ای دارد،  میتوان ادعا کرد اشتباهات انسانی از جمله  کم توجهی رانندگان درسرعت سبقت غیر مجاز می تواند مهم ترین عامل تصادف باشد.

 

خودروهای شوتی، چالش جدید جاده ها

 

خودروهای شوتی دیگر چالش جدی فرا روی سفر در بین راه های استان است، این پدیده نوظهور با نام « شوتی» جان های بسیاری را به کام مرگ کشانده است.

 

خودروی « شوتی» همان خودرویی است که قیافه آن را به طرز خاصی تغییر داده و چه در راه های شهری و  چه در جاده هراسی عجیب در دل مردم ایجاد می کند.

 

گویی شوتی ها کارت قرمزی خاص به همراه دارند، چون چه در جاده های بین شهری و چه در خیابان های شهر با سرعتی خاص حرکت کرده و در برابر جان و مال مردم مسئولیت نمی پذیرد و تنها به فکر فرار است.

 

درآمد حاصل از این شغل نو ظهور چقدر است نمی دانم، اما تنها چیزی که دیده می شود شوتی ها تنها به فکر کسب درآمد و صیانت از بار قاچاق خود هستند و جان افراد و مال آنان برایشان معنی ندارد.

 

لازم است با مشارکت مسئولان، کارشناسان و نخبگان برای کاهش آمار تصادف، برای هر یك از این  مشکلات راهكاری ارایه شود و با مشارکت پلیس راهنمایی و رانندگی و همکاری اصحاب رسانه بویژه رسانه ملی و شبکه های استانی به صورت جدی در خصوص فرهنگ صحیح رانندگی و خطرهای ناشی از شتابزدگی، سرعت و سبقت غیر مجاز برای مردم بویژه جوانان بازگو شود.

 

همچنین باید در قوانین و مقررات مربوط به صدور گواهینامه های رانندگی تجدید نظر شود و این قوانین باید منطبق با وضعیت موجود زیرساخت های حوزه حمل و نقل، خودروها و وضعیت عمومی جامعه باشد.

 

وجود جاده های دوخطه عامل بروز تصادف

 

رئیس پلیس راه لرستان گفت: یکی از عوامل تصادفات جاده ای  و افزایش آمار فوت شدگان ، وجود جاده های دو خطه در استان است.

 

سرهنگ مصطفی دالوند اظهار داشت: در کاهش تصادفات ۸۰ درصد ایمنی جاده و فرهنگ سازی مهم بوده و اقدامات پلیسی تنها ۲۰ درصد در این بین تاثیر گذار است.

 

وی ادامه داد: ایجاد تقاطع استاندارد و  تامین روشنایی در جاده های لرستان هزینه زیادی در بر دارد که مسئولان مربوطه باید در این خصوص تصمیم بگیرند تا شاهد کاهش تصادفات جاده ای در استان باشیم.

 

ایجاد پایگاه های اورژانس شهری و جاده ای در لرستان ضروری است

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ایجاد ۱۰ پایگاه اورژانس شهری و ۱۸ پایگاه جاده‌ای در لرستان ضروری است تا در هنگام بروز حوادث جاده ای بتوان به مجروحان خدمات رسانی کرد تا از میزان مرگ ومیر کاسته شود.

 

محمدرضا نیکبخت اظهار داشت: اکنون ۷۱ پایگاه اورژانس شهری و جاده‌ای در لرستان فعال است که شامل ۲۸ پایگاه شهری و ۴۳ پایگاه جاده‌ای می باشد.

 

کاهش تصادفات جاده ای با حذف نقاط پرخطر

 

استاندار لرستان گفت: شناسایی و حذف نقاط پرخطر در میزان کاهش تصادفات جاده‌ای لرستان موثر است.

 

سید موسی خادمی  با بیان اینکه شاید بتوان گفت که یکی از دلایل افزایش تلفات جاده ای به دلیل بحران سیل و تخریب راهها است لرستان گرچه رتبه سیزدهم کشور در تلفات جاده‌ای را دارا می‌باشد اما این جایگاه قابل قبول نیست و باید با شناسایی نقاط خاص و پرحادثه تلفات را کاهش داد.

 

استاندار لرستان افزایش پایگاه و تعداد آمبولانس همچنین بالگرد اورژانس را در کاهش تلفات جاده‌ای اثرگذار دانست و گفت: ایجاد ۳۲پایگاه اورژانس جاده ای در دستور کار است.

 

خادمی بیان کرد: در بحث دوربین های نظارت کنترل جاده‌ای جزو بدترین استان ها هستیم که نسبت به ازای هر کیلومتر از استان های دیگر پایین تر قرار داریم.

 

با توجه به اینکه بسیاری حوادث جاده ای در پی سبقت های غیر مجاز و سرعت غیر مجاز رانندگان جوان رخ می دهد،  فرهنگ سازی و آگاهی بخشی در کنار توجه به اصلاح و توسعه زیرساخت ها مهم ترین راه کاهش آمار تصادف است.

 

پایان پیام/85

منبع: شبستان

کلیدواژه: خودروهای شوتی آگاهی بخشی تصادف تصادفات جاده ای حوادث جاده ای کاهش تصادفات زیرساخت ها جاده ای مهم ترین غیر مجاز جاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۴۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعدۀ افتتاح ورزشگاه خرم‌آباد در سفر دوم رئیس‌جمهور

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان اعلام کرد: ورزشگاه ۱۵هزار نفری خرم‌آباد در دور دوم سفر رئیس‌جمهور به این استان افتتاح می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، وحید والی‌زاده مرادی، ظهر امروز، در جلسه پیگیری مصوبات سفر نخست رئیس‌جمهور به لرستان، گفت: تکمیل چمن و سکوی ورزشگاه 15هزار نفری خرم‌آباد باقی مانده‌است که تا پایان خردادماه به اتمام می‌رسد.

او با بیان اینکه در سفر نخست رئیس‌جمهور به لرستان 15 پروژه در قالب 10 مصوبه در حوزه ورزش و جوانان داشتیم، اضافه کرد: کارفرمای 11 پروژه ورزش و جوانان است که 10 مورد از این پروژه‌ها آمادۀ بهره‌برداری است.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان عنوان کرد: کارفرمای دو پروژه سازمان راه‌‌وشهرسازی و وزارت ورزش است که در وضعیت خوبی نیست.

او بیان کرد: دیگر پروژه‌های مصوب سفر رئیس‌جمهور تکمیل نشده‌است و نیازمند پیگیری و تأمین اعتبار هستند.

هیچ شهری از لرستان آب شرب پایدار ندارد

یاسر اکبریان، مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب لرستان، نیز در این جلسه گفت: سفر رئیس‌جمهور به این استان هشت پروژه شامل 6 پروژه فاضلابی و 2 پروژه آبی داشت.

او با بیان اینکه تصفیه‌خانه فاضلاب خرم‌آباد 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اضافه کرد: تصفیه‌خانه‌های بروجرد 85 درصد، دورود 44 درصد، کوهدشت 67 درصد و پلدختر 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

مدیرعامل آب‌وفاضلاب لرستان با تأکید به اینکه هیچ شهری از این استان آب شرب پایدار ندارد، اشاره کرد: هیچ‌گونه اعتباری برای برخی روستاهای پروژه طرح انتقال آب قم‌رود اختصاص داده نشده‌است.

اکبریان خاطرنشان کرد: آب‌رسانی شهر شاپورآباد الیگودرز به بهره‌برداری رسیده‌است و آب‌رسانی به شهر خرم‌آباد نیز در حال انجام است.

انتهای پیام/ 645

دیگر خبرها

  • شهرهای مختلف چگونه با امواج گرمایی مبارزه می‌کنند؟
  • اورژانس جاده مرگ شبانه‌روزی می‌شود!
  • اهمیت خانواده و ازدواج برای نسل جوان تببین شود
  • جاری شدن سیل در استان یزد / واژگونی چندین کامیون در جاده‌های استان
  • آثار غیرشعاری می تواند ذهنیت جوانان را به فرزندآوری مثبت کند
  • وعدۀ افتتاح ورزشگاه خرم‌آباد در سفر دوم رئیس‌جمهور
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان تصادفات جاده‌ای
  • توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای و بندری برای دستیابی به تجارت ۱۰ میلیارد دلاری میان ایران و پاکستان
  • قالی‌بافان دلسردی می‌بافند / سایه‌اندازی رکود و کاهش صادرات بر فرش اردبیل
  • ۳۰ طرح ورزشی استان زنجان در دست احداث است