Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، زهره‌السادات حائری معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام شامگاه شنبه در کارگروه رسانه‌ای کرونا استان گفت: مطابق ماده ده احکام دانی برنامه‌های توسعه کشور مرکز آمار، ایران مرجع رسمی تهیه و اعلام انتشار آمار است.

وی افزود: مرکز آمار ایران متولی اجرای سرشماری‌ها و آمار گیری‌های نمونه‌ای است، این آمارگیری‌ها در حال حاضر به روش سنتی انجام می‌شود، نیروهای مرکز آمار با مراجعه به درب کارگاه‌ها و خانه‌ها آمارها را به صورت نمونه‌ای تجمیع و در اختیار جامعه قرار خواهند داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام اظهار داشت: اجرای طرح آمارگیری مدرن از سال ۹۷ در کشور آغاز و جایگزین آمارگیری سنتی شده است.

حائری ادامه داد: انتظار می‌رود با کاهش تولید ناخالص داخلی کشور شاهد کاهش تقاضا برای نیروی کار باشیم یعنی نرخ بیکاری افزایش یابد، مطابق قانون اوکان به ازای هر ۲/۵ درصد رشد اقتصادی نرخ بیکاری نیز باید به میزان یک درصد کاهش یابد، یعنی بین نرخ رشد اقتصادی و نرخ بیکاری رابطه‌ی معکوس وجود دارد، اما طی مطالعه در بازده زمانی سال ۹۱ تا ۹۸ توسط مرکز آمار ایران انجام شده این قانون در اقتصاد کشور برقرار نیست.

وی بیان داشت: آخرین نرخ تورم ایلام که امروز سوم آبان ماه توسط مرکز آمار اعلام شد نرخ تورم مهرماه در استان ۲۸/۲ دهم درصد اعلام شده که با افزایش نرخ تورم سالانه، نقطه ای و ماهانه مطابق کل کشور مواجه بوده‌ایم.

حائری تصریح کرد: ایلام در بحث نرخ تورم ماهانه با ۷/۸ دهم درصد در رتبه نهم، تورم نقطه‌ای با ۳۹/۵ درصد در رتبه ۲۴ ام و تورم سالانه در رتبه چهارم کشور قرار دارد.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام گفت: طرح آمارگیری نیروی کار در حال حاضر در استان به روش سنتی و مراجعه حضوری ماموران آمارگیری به خانواده‌ها و تکمیل پرسش نامه‌ها صورت خواهد گرفت و آمار ارسال داده‌ها به صورت الکترونیکی توسط مسوولان مربوطه استانی انجام می‌شود.

انتهای پیام /970821

منبع: فارس

کلیدواژه: ایلام نرخ تورم نیروی کار مرکز آمار ایران مرکز آمار نرخ تورم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۰۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛  دکتر جواد شاهین‌فر بابیان اینکه پارسال  یازده هزار کودک متولد شده در بیمارستان‌های استان غربالگری شنوایی شدند، گفت: ازاین تعداد  ۱۶۳ نوزاد به مرحله مداخله و از این تعداد ۳۵ نوزاد برای درمان از سمعک و ۱۴۲ نوزاد نیز با روش‌های جراحی و طبی زیر پوشش قرار گرفته اند.
وی اضافه کرد: با توجه آمار‌های جهانی کم شنوایی و پیش بینی افزایش این آمار در کودکان، برنامه‌های بهداشتی پیشگیری، شامل غربالگری برای تشخیص زودهنگام در این گروه سنی در دانشگاه انجام می‌شود.
رئیس دانشگاه غلوم پزشکی استان گفت: بر اساس مطالعات انجام شده ۵.۲ درصد از کودکان در بدو ورود به مدرسه و ۱۱ تا ۱۵ درصد از کودکان محصل، نشانه‌هایی از آسیب شنوایی را دارند، که برای شناسایی این کودکان، برنامه غربالگری شنوایی جزو برنامه نظام مراقبت بیماری‌های غیرواگیردار گنجانده شده است.
به گفته شاهین فر اکنون برنامه غربالگری شنوایی نوزادان در هنگام ترخیص از بیمارستان‌های استان به کمک شنوایی شناسان و غربالگران آموزش دیده با همکاری سازمان بهزیستی انجام می‌شود.
افزایش جمعیت سالمندی، افزایش عوامل خطر مانند ابتلا به عفونت‌های گوش و دیگر عفونت‌ها از جمله بیماری‌هایی مانند سرخک و سرخجه، استفاده بی رویه و نابجا از دارو‌های آسیب رسان به شنوایی، قرار گرفتن افراد در معرض اصوات بلند درمحیط‌های شغلی و نظامی، استفاده بی رویه از تلفن‌ همراه و دستگاه‌های صوتی شخصی از دلایل اصلی افزایش آمار کم شنوایی است.

دیگر خبرها

  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • مخاطب ۶۹.۲درصدی ثمره تحو ل رسانه ملی
  • عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد
  • شمارش معکوس برای اصلاح نرخ تورم سالانه
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی رتبه اول عملکرد کشوری را کسب کرد
  • ◄ تورم حمل و نقل رکورد زد
  • تورم اردیبهشت‌ماه به کانال ۲۰ درصد می‌رسد؟
  • نرخ تورم ماهانه چهارمحال و بختیاری از میانگین کشوری کمتر است
  • کسب رتبه هفت کشوری گمرکات آذربایجان شرقی در مبادلات تجاری
  • روند کاهشی نرخ تورم ماهانه در استان یزد