Web Analytics Made Easy - Statcounter

هدایت صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اقدامات این نهاد در حوزه خدمت‌رسانی به جامعه هدف، اظهار کرد: اصل و اساس کار کمیته امداد توانمندسازی و ایجاد درآمد باثبات به منظور فراهم کردن زمینه استقلال اقتصادی و معیشتی، تقویت عقل معاش و تدبیر منزل در گروه‌های مختلف مددجویی مورد حمایت با هدف خوداتکایی آنها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان با بیان اینکه محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس منحوس کرونا و چالش‌های اقتصادی می‌تواند افزایش مراجعات به این نهاد را در پی داشته باشد، افزود: برخلاف مشکلات و تنگناهای اقتصادی مشارکت خیران نیز در برنامه‌های اجرایی کمیته امداد افزایش قابل توجهی داشته و در حوزه کاری این نهاد اثرگذار بوده است.

وی ادامه داد: در سایه حضور و مشارکت خیران، همراهی دستگاه‌ها و تلاش جهادی همکاران میانگین سرانه ماهیانه دریافتی ایتام زیرپوشش کمیته امداد استان زنجان از محل کمک حامیان به ۸۲۰ هزار تومان و میانگین سرانه ماهیانه دریافتی فرزندان محسنین زیرپوشش از همین محل به ۳۰۹ هزارتومان در پایان 6 ماهه نخست سال‌جاری افزایش یافته است.

صفری با اشاره به اینکه رویکرد کمیته امداد اجتماع محور و مردمی کردن فرآیند فقرزدایی و بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت‌های مردمی در حوزه مقابله با فقر و خدمت‌رسانی به نیازمندان از طریق ایجاد و توسعه فعالیت‌های مراکز نیکوکاری است، تصریح کرد: با همین رویکرد ۱۱۴ مرکز نیکوکاری در سطح استان با مجوز کمیته امداد استان زنجان فعالیت دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان افزود: در همین راستا خیران زنجانی از ۲۷ میلیارد تومان در قالب طرح‌های مختلف در برنامه‌های اجرایی این نهاد در مراکز نیکوکاری، به خانواده‌های تحت حمایت و اقشار نیازمند مساعدت کرده‌اند.

وی همچنین به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به خانواده‌های مورد حمایت این نهاد  اشاره کرد و گفت: خدمات بهداشتی، درمانی کمیته امداد در قالب کمک به بهبود تغذیه کودکان زیر پنج سال، بیمه مکمل مددجویان مورد حمایت، بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های اشتغال و حمایت ویژه از بیماران خاص و صعب‌العلاج با رویکرد پیشگیرانه از جمله خدمات این نهاد در بخش درمان است.

صفری در ادامه به خدمات حمایتی این نهاد در بخش فرهنگی نیز اشاره کرد و گفت: در این راستا از دانش‌آموزان و دانشجویان زیرپوشش کمیته امداد حمایت‌های فراوانی شده است که منجر به نتیجه هم شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان افزود: امسال 85 نفر از دانش‌آموزان مورد حمایت کمیته امداد استان زنجان در کنکور سراسری امسال پذیرفته شده و جواز ورود به دانشگاه‌های مختلف را کسب کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بیشتر شرکت‌کنندگان مورد حمایت کمیته امداد استان زنجان جواز ورود به دانشگاه‌های مختلف را کسب کرده‌اند، اضافه کرد: سه نفر از شرکت‌کنندگان نیز که از مناطق محروم هستند، رتبه زیر یک هزار کشوری را کسب کرده‌اند.

صفری افزود: پیش از این نیز فرزندان جامعه هدف با درخشش خود در عرصه‌های مختلف علمی با کسب رتبه‌های برتر کنکور، خالق شکوفایی و تعالی برای خود، خانواده و میهن اسلامی شده و هم‌اکنون در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، دارو سازی، مهندسی و سایر رشته‌های علوم انسانی در دانشگاه‌های معتبر کشور در حال ادامه تحصیل هستند.

 انتهای پیام/73005/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: دانش آموزان مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان پذیرش کمیته امداد استان زنجان مورد حمایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۰۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان بر شخصیت دانش‌آموزان تاثیرگذار هستند

ایسنا/زنجان نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: ضمیر ناخودآگاه معلمان بر روی شخصیت دانش‌آموزان تأثیر می‌گذارد.

آیت‌الله علی خاتمی امروز (یکشنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه) در برنامه معلم ماندگار که در مدرسه شریعتی زنجان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از بسترهایی که تداوم وجود انسان را تداعی می‌کند زمانی است که دانش‌آموز نمره بالایی را کسب کرده و معلم او را تشویق می‌کند.

وی با بیان اینکه معلمی به معنای واقعی کلمه عشق است، افزود: عاطفه معلمان قابل اندازه‌گیری نبوده و کمیت نیست بلکه تماماً کیفیت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه معلمان بر ضمیر ناخودآگاه و خودآگاه، رفتار، منش، نگاه و حرکات آنان و روحیه دانش‌آموز تاثیر می‌گذارند، خاطرنشان کرد: واقعا مدیون زحمات معلمان هستیم و باید قدردان آن باشیم.

علیرضا شهردار زنجان نیز در ادامه این مراسم با اشاره به سخن استاد هشترودی در خصوص مواجه با کلمه تکریم و کرامت، خاطرنشان کرد: معلمانی در استان زنجان یک عمر راحیه خوش تعلیم و تعلم را تقدیم کردند و الان چهره‌هایی در استان زنجان داریم که هر کدام افتخار برای کشور هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کمک ٣٨ میلیارد تومانی حامیان به کودکان یتیم ایلامی
  • کمک ۱۱ هزار میلیارد تومانی مردم به مراکز نیکوکاری در سال گذشته
  • کمک بیش از ۳۱ میلیارد تومانی به نیازمندان پارسیانی
  • ۷ درصد رتبه‌های برتر کنکور از مددجویان کمیته امداد هستند
  • معلمان بر شخصیت دانش‌آموزان تاثیرگذار هستند
  • ۱۳ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی تحت پوشش کمیته امداد هستند
  • سرانه ماهانه دریافتی ایتام و فرزندان محسنین به ۲۰ میلیون ریال رسید
  • دریافتی ماهانه ایتام زنجانی به ۲۰ میلیون ریال رسید
  • دریافتی ایتام زنجانی به ۲ میلیون تومان رسید
  • همکاری ۲۰۰ داوطلب هلال‌احمر زنجان در نذر سلامت