Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام جلال سبحانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به برگزاری اجلاس سراسری نماز با موضوع «پیوند نماز با خانه، مدرسه و مسجد» اظهار کرد: اولین جایی که سیر تربیت انسان شکل می‌گیرد، خانواده است و هر چه به زمان گذشته برمی‌گردیم تاثیر این عامل بیشتر از عوامل دیگر بوده است.

وی ادامه داد: اگر در هر خانواده‌ای پدر و مادر نمازخوان باشند باید آن جذابیت لازم را برای فرزندان ایجاد کنند و در تربیت فرزندان طوری عمل کنند که فرزندان نیز نمازخوان تربیت شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسوول دفتر نهاد رهبری دانشگاه صنعتی همدان با تاکید بر اینکه نماز باید برای جلوگیری از فحشا و بازدارندگی از منکرات باشد گفت: اگر شکل‌گیری نماز در فرزندان دقیق اتفاق بیفتد، در صحنه عمل نیز نمود یافته و حیات طیبه را ایجاد می‌کند که بچه‌ها نیز اینگونه بار بیایند.

وی ادامه داد: اگر نماز خواندن صرفا نماز خواندن باشد و به چیزهای دیگر هم آلوده باشند، اهمیتی ندارد بلکه همراه با اقامه نماز باید به جنبه‌های زیباشناختی و جذاب جلوه دادن نماز نیز توجه شود.

سبحانی با تاکید بر اینکه سال‌های اولیه ویژگی تقلید در بچه تقویت می‌شود به طوری که متفکرانه نیست و صرفا تقلید است افزود: یکی از وظایف اصلی پدر و مادر در کودکی آموختن و آشناسازی مفاهیم، حقیقت، کارکرد و اسرار نماز است تا بچه‌ها با چشم باز نماز خواندن را انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه در مدرسه نیز بچه‌ها تحت تاثیر همسالان هستند گفت: اگر ارتباط خانواده و مدارس به درستی شکل گیرد، بخش زیادی از دوگانگی‌ها را می‌تواند حل کند به طوری که در انتخاب کودکان پدر و مادر باید تاثیرگذار باشند.

مسوول دفتر نهاد رهبری دانشگاه صنعتی همدان تاکید کرد: در مسجد نیز باید جذابیت‌های لازم برای بچه‌ها وجود داشته باشد تا انگیره‌ برای حضور کودکان و نوجوانان را حفظ و تقویت کند.

وی با تاکید بر اینکه امام جماعت خوب و محیط مسجد می‌تواند در جذب و پیوند نماز و خانه و مسجد اثرگذار باشد گفت: در برخی مساجد معنویت از در و دیوار مسجد می‌بارد و همین موضوع در جذب بچه‌ها اثرگذار است هرچند برنامه‌های تبلیغی نیز در مسجد می‌تواند موثر باشد.

سبحانی به نقش دانشگاه‌ها و حوزه‌ علمیه نیز در این پیوند اشاره کرد و افزود: نقش آموزشی و پژوهشی دانشگاه‌ها را در پیوند نماز نباید دست کم گرفت و در این میان اساتید موثرترین گروه‌هایی هستند که اثرگذار هستند.

وی با تاکید بر اینکه برای دانشجویان اولین مرجع اساتید هستند گفت: یک استاد به خوبی می‌تواند در دانشجویان اثرگذار باشد و در سلوک، برپا داشتن نماز اول وقت و منش و اخلاق موثر باشد.

مسوول دفتر نهاد رهبری دانشگاه صنعتی همدان به شکاف بین خانه، مسجد و مدرسه نیز اشاره کرد و گفت: شکاف بین نماز و سه نهاد خانه، مدرسه و مسجد مهمترین مشکلی است که با ارتباطات گسترده امروز می‌تواند اتفاق بیفتد و این تعارض بخشی از واقعیتی است که می‌تواند رخ دهد ولی باید شکاف‌ها را به حداقل برسانیم.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: نماز اجلاس سراسری نماز پیوند نماز بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۱۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پژوهش موتور محرک توسعه کشور و آزمایشگاه موتور محرک پژوهش است

عبداله زاده در مراسم روز ملی آزمایشگاه که در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، از پژوهش به عنوان موتور محرک پیشرفت و توسعه کشور و از آزمایشگاه‌ها و عرصه‌های پژوهشی به عنوان موتور محرک پژوهش نام برد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، عبداله زاده ضمن تشکر از مدیر آزمایشگاه‌ها و عرصه‌های پژوهشی گفت: برگزاری مراسم روز ملی آزمایشگاه فرصت مناسبی برای ایجاد انسجام و نزدیکی بیشتر بین کارشناسان و فعالان آزمایشگاه‌ها و تقدیر از زحمات آن‌ها است.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تربیت مدرس در خصوص اهمیت آزمایشگاه‌ها یادآور شد: پژوهش موتور محرک پیشرفت و توسعه کشور است و موتور محرک پژوهش، آزمایشگاه‌ها و عرصه‌های پژوهشی است. پژوهش‌های موفق از آزمایشگاه‌های پیشرفته و دقیق حاصل می‌شوند که دارای ویژگی‌های خاصی هستند.

عبداله زاده گفت: یکی از مهمترین مؤلفه‌های آزمایشگاه موفق، داشتن تجهیزات پیشرفته و دقیق است. اما مهم‌تر از این مؤلفه، وجود کارشناسان خبره و قوانین و مقررات حاکم بر آن است. عنصر اصلی یک آزمایشگاه موفق، نیروی انسانی یا همان کارشناس است که می‌تواند بر تجهیزات موجود در آزمایشگاه اثر بگذارد و با نحوه نگهداری از امکانات، نقش مهمی در آزمایشگاه ایفا کند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه اضافه کرد: یکی دیگر از وظایف و نقش‌های مهم کارشناسان آزمایشگاه، تربیت نیروی انسانی است. دانشجویان زمان زیادی در آزمایشگاه حضور دارند. تعامل کارشناسان آزمایشگاه با دانشجویان بسیار مهم است و در اینجا نقش مهمی در تربیت نیروی انسانی دارند.

عبداله زاده با اشاره به اهمیت دسترسی پژوهشگران به تجهیزات آزمایشگاه‌ها گفت: برای ایجاد امکان دسترسی مناسب‌تر به تجهیزات آزمایشگاه‌ها، اکثر تجهیزات را به صورت شبکه‌ای در اختیار متقاضیان قرار می‌دهیم و بدین منظور یکی دیگر از وظایف کارشناسان آزمایشگاه این است که، تجهیزات آزمایشگاه‌ها را به موقع در سامانه‌های‌های مختلف مانند گلستان و خاتم ثبت کنند.

وی افزود: ظرفیت آزمایشگاه‌های دانشگاه و همکاران این حوزه بسیار بیشتر است و امیدواریم دست در دست یکدیگر وضعیت بهتری را در آینده رقم بزنیم. همکاران در آزمایشگاه‌های دانشگاه گاه کار کارشناسی انجام می‌دهند و گاهی کار مدیریتی بر عهده دارند، اما در پاره‌ای موارد هر دو وظیفه را بر دوش می‌کشند. یکی از اموری که کارشناسان آزمایشگاه می‌توانند انجام دهند، ارائه مشاوره‌های علمی و آزمایشگاهی به دانشجویان و اساتید است.

عبداله زاده در پایان ضمن تاکید بر اهمیت آزمایشگاه مرکزی دانشگاه خاطر نشان کرد: توجه به آزمایشگاه مرکزی در اولویت است امیدواریم بتوانیم خدمات بهتری به دانشجویان و پژوهشگران ارائه دهیم. در این راستا باید از نظرات یکدیگر استفاده کنیم.

معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه از پیشنهادات همکاران در خصوص جمع گرم و صمیمی کارشناسان آزمایشگاه‌ها و ارتقای کیفیت فعالیت آن‌ها استقبال می‌کند و در صورت امکان آن‌ها را به اجرا در می‌آورد.

دیگر خبرها

  • یورش شهرک‌نشینان به آرامگاه حضرت یوسف (ع)
  • ۴۵ هزار فلسطینی نماز جمعه را در مسجد الاقصی اقامه کردند
  • تقدیر از ۱۲۰ فعال نماز بخش جرقویه علیا
  • سکوت مجامع بین المللی نسبت به کشتار مسلمانان از حد وجدانی فراتر رفته است
  • یورش شهرک‌نشینان به آرامگاه حضرت یوسف (ع)/ محدودیت‌ها در قدس اشغالی برای نمازگزاران
  • ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری هرمزگان با ۲۱۸ نفر از مراجعین در محل نماز جمعه بندرعباس
  • لزوم تقویت دانشگاه فرهنگیان
  • نقش توجه به پژوهش‌های علمی در مدیریت بلایای طبیعی بی‌بدیل است
  • لزوم بسیج همه دستگاه‌ها و اقشار برای تجلیل و تکریم معلمان
  • پژوهش موتور محرک توسعه کشور و آزمایشگاه موتور محرک پژوهش است