Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام جلال سبحانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به برگزاری اجلاس سراسری نماز با موضوع «پیوند نماز با خانه، مدرسه و مسجد» اظهار کرد: اولین جایی که سیر تربیت انسان شکل می‌گیرد، خانواده است و هر چه به زمان گذشته برمی‌گردیم تاثیر این عامل بیشتر از عوامل دیگر بوده است.

وی ادامه داد: اگر در هر خانواده‌ای پدر و مادر نمازخوان باشند باید آن جذابیت لازم را برای فرزندان ایجاد کنند و در تربیت فرزندان طوری عمل کنند که فرزندان نیز نمازخوان تربیت شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسوول دفتر نهاد رهبری دانشگاه صنعتی همدان با تاکید بر اینکه نماز باید برای جلوگیری از فحشا و بازدارندگی از منکرات باشد گفت: اگر شکل‌گیری نماز در فرزندان دقیق اتفاق بیفتد، در صحنه عمل نیز نمود یافته و حیات طیبه را ایجاد می‌کند که بچه‌ها نیز اینگونه بار بیایند.

وی ادامه داد: اگر نماز خواندن صرفا نماز خواندن باشد و به چیزهای دیگر هم آلوده باشند، اهمیتی ندارد بلکه همراه با اقامه نماز باید به جنبه‌های زیباشناختی و جذاب جلوه دادن نماز نیز توجه شود.

سبحانی با تاکید بر اینکه سال‌های اولیه ویژگی تقلید در بچه تقویت می‌شود به طوری که متفکرانه نیست و صرفا تقلید است افزود: یکی از وظایف اصلی پدر و مادر در کودکی آموختن و آشناسازی مفاهیم، حقیقت، کارکرد و اسرار نماز است تا بچه‌ها با چشم باز نماز خواندن را انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه در مدرسه نیز بچه‌ها تحت تاثیر همسالان هستند گفت: اگر ارتباط خانواده و مدارس به درستی شکل گیرد، بخش زیادی از دوگانگی‌ها را می‌تواند حل کند به طوری که در انتخاب کودکان پدر و مادر باید تاثیرگذار باشند.

مسوول دفتر نهاد رهبری دانشگاه صنعتی همدان تاکید کرد: در مسجد نیز باید جذابیت‌های لازم برای بچه‌ها وجود داشته باشد تا انگیره‌ برای حضور کودکان و نوجوانان را حفظ و تقویت کند.

وی با تاکید بر اینکه امام جماعت خوب و محیط مسجد می‌تواند در جذب و پیوند نماز و خانه و مسجد اثرگذار باشد گفت: در برخی مساجد معنویت از در و دیوار مسجد می‌بارد و همین موضوع در جذب بچه‌ها اثرگذار است هرچند برنامه‌های تبلیغی نیز در مسجد می‌تواند موثر باشد.

سبحانی به نقش دانشگاه‌ها و حوزه‌ علمیه نیز در این پیوند اشاره کرد و افزود: نقش آموزشی و پژوهشی دانشگاه‌ها را در پیوند نماز نباید دست کم گرفت و در این میان اساتید موثرترین گروه‌هایی هستند که اثرگذار هستند.

وی با تاکید بر اینکه برای دانشجویان اولین مرجع اساتید هستند گفت: یک استاد به خوبی می‌تواند در دانشجویان اثرگذار باشد و در سلوک، برپا داشتن نماز اول وقت و منش و اخلاق موثر باشد.

مسوول دفتر نهاد رهبری دانشگاه صنعتی همدان به شکاف بین خانه، مسجد و مدرسه نیز اشاره کرد و گفت: شکاف بین نماز و سه نهاد خانه، مدرسه و مسجد مهمترین مشکلی است که با ارتباطات گسترده امروز می‌تواند اتفاق بیفتد و این تعارض بخشی از واقعیتی است که می‌تواند رخ دهد ولی باید شکاف‌ها را به حداقل برسانیم.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: نماز اجلاس سراسری نماز پیوند نماز بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۱۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اولین نماز جمعه ماه رمضان در مسجد الاقصی

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از العالم، با وجود محدودیت‌های رژیم اشغالگر اسرائیل و تبدیل کردن شهر قدس به پادگان نظامی، هزاران فلسطینی نماز جمعه را در صحن‌های مسجد الاقصی به جا آوردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


در اولین جمعه ماه رمضان ده‌ها مانع آهنی و سیمانی و ایست‌های بازرسی در ورودی‌های مسجد الاقصی قرار داده شد و بیش از ده هزار پلیس و مرزبان در نقاط مختلف شهر قدس مستقر شدند.

شهروند پیرمرد: مردم از نقاط مختلف به مسجد الاقصی اومدن. جوون‌ها رو برگردوندن و بقیه هم به سختی می‌تونن وارد مسجد بشن. ولی خدا رو شکر من تونستم وارد بشم.

با وجود محدودیت‌های رژیم اشغالگر، بیش از صد هزار نمازگزار، نماز جمعه را به جا آوردند. رژیم صهیونیستی محدودیت‌هایی را برای ورود نمازگزاران از داخل فلسطین و قدس اشغالی وضع کرد و ساکنان کرانه باختری هم که توانستند وارد شوند، بالای هفتاد سال و مجوز‌های خاص داشتند.

شهروند مرد: با وجود همه محدودیت‌ها و سخت گیری ها، خدا را شکر، ده‌ها هزار نفر اولین نماز جمعه ماه رمضان را در مسجد الاقصی برگزار کردند.

در میان نگرانی سطوح امنیتی درباره وخیم شدن اوضاع، سطوح سیاسی اعلام کردند موانع و محدودیت‌ها برای ورود فلسطینی‌های داخل و قدس به مسجد الاقصی برداشته شود.

با وجود همه محدودیت‌هایی که رژیم اشغالگر اسرائیل ایجاد کرده است و استقرار هزاران نیروی پلیس، اما شاهد حضور تعداد زیادی فلسطینی هستیم که توانستند از موانع عبور کنند و به مسجد الاقصی وارد شوند.

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی دانشجویان از مزایای بورس/ لزوم پیوند میان رشته‌ای‌ها با رشته‌های موجود 
  • معتمدی: دانشجویان در دوران تحصیل از مزایای بورس بهره‌مند می‌شوند/ لزوم پیوند میان رشته‌ای‌ها با رشته‌های موجود 
  • هم‌بندی تتلو: اهل نماز بود و در مسجد شعر می‌خواند!
  • ویژه برنامه‌های تحویل سال نو در مسجد مقدس جمکران اعلام شد
  • ویژه برنامه‌های تحویل سال در مسجد مقدس جمکران
  • خاطراتی از یک نابغه اطلاعاتی
  • روایتی از فعالیت‌های قرآنی یک نابغه اطلاعاتی
  • برگزاری محفل انس با قرآن در بیش از يک‌هزار مدرسه کرمان
  • لزوم بهره گیری از ماه رمضان برای ترویج فرهنگ زکات
  • برگزاری اولین نماز جمعه ماه رمضان در مسجد الاقصی