Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شاتا، دفتر آمار و فرآوری داده های وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: در شش ماهه اول امسال، ۶ هزار و ۳۰۱ بنگاه تولیدی کوچک، متوسط و همچنین طرح های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد، درخواست تامین مالی از شبکه بانکی کشور داشتند که پس از طی مراحل مرتبط، ۳ هزار و ۲۳۶ واحد و طرح صنعتی به بانک‌های عامل سراسر کشور معرفی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میزان تسهیلات مصوب برای این تعداد طرح معرفی شده به بانک ها، بالغ بر ۱۱۳ هزار میلیارد ریال بوده است.

بر اساس این گزارش، ۱۵۳۵ بنگاه تولیدی کوچک، متوسط و طرح نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالایی درصد در ۶ ماهه اول سال ، مجموعاً ۹۹ به میزان ۳۹ هزار میلیارد ریال تامین مالی شده اند.

در این مدت استان های خراسان رضوی، سمنان، اصفهان و قم به ترتیب بیشترین تعداد ثبت نامی جهت تامین مالی از شبکه بانکی کشور داشته‌اند.

بیشترین واحد و طرح معرفی شده به بانک های عامل نیز به ترتیب شامل استانهای خراسان رضوی، سمنان، اصفهان و گیلان بوده است.

در مجموع تسهیلات پرداختی به بنگاه های تولیدی کوچک، متوسط و طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت بالای ۶۰ درصد، استان سمنان با ۲۹۹ طرح، گیلان با ۱۴۳ مورد و خراسان رضوی با ۱۳۱ طرح بالاترین رتبه را احراز نموده اند.

پربیننده ترین گل‌فروشی‌ها پرپر شدند قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز به مرز ۱۴۰هزار تومان رسید نرخ واقعی هر کیلو مرغ چند؟ احتمال فاسدشدن ۲۰۰هزار تن برنج وارداتی در گمرکات فروش بزرگ بنزین در بورس

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت تامین مالی تامین مالی وام بانکی شبکه بانکی بنگاه تولیدی تسهیلات پرداختی طرح صنعتی وزارت صنعت معدن و تجارت وزارت صمت قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت تامین مالی نیمه تمام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۲۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی و رفع مشکلات ۱۷ طرح تولیدی و صنعتی چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛معاون امور صنایع اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان گفت: مشکلات ۱۷ طرح تولیدی و صنعتی مرتبط با چرخه اقتصادی این استان بررسی و رفع این مشکلات مصوب شد.
بهنام خسروی افزود: بیشترین مشکلات این طرح‌های تولیدی و صنعتی با بانک‌ها، شرکت شهرک‌های صنعتی و شرکت آب منطقه‌ای استان بود.
وی افزود: پس از بررسی‌های کارشناسی و تصمیم‌گیری مسئولان چهارمحال و بختیاری زمینه رفع مشکلات این طرح‌ها فراهم و راهکار‌های عملیاتی برای اجرای آن مصوب شد.
خسروی گفت: در این راستا وضعیت تسهیلات بانکی ۲ طرح تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری تعیین‌تکلیف شد.
وی یادآور شد: همچنین با تصمیم اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید چهارمحال بختیاری مشکلات سه طرح تولیدی و صنعتی دیگر رفع شد که باعث تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌ها در آینده‌ای نزدیک می‌شود.
هم اکنون در این استان بیش از هزار واحد صنعتی در حال فعالیت است که ۳۶ واحد از این مجموعه واحد‌های بزرگ و دارای اشتغال بالای ۱۰۰ نفر و ۳۲ واحد متوسط با اشتغال بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفر و بقیه واحد‌های صنعتی کوچک هستند.
تاکنون با صدور بیش از ۲ هزار جواز تأسیس و افزون بر ۴۰۰ طرح با سرمایه گذاری بالای ۶۰ درصد طرح‌های صنعتی اجرایی شده که برای کمک به تکمیل این طرح گام‌های بلندی برداشته شده است.

دیگر خبرها

  • امسال بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام حوزه راهسازی پایان می یابد
  • صدور نخستین برات الکترونیکی توسط شبکه بانکی
  • سیاست‌های صنعتی باید تعیین تکلیف شود/ سهم اندک تولید از اعتبارات بانکی
  • نخستین برات الکترونیکی صادر شد
  • صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره توسط شبکه بانکی
  • نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد
  • صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین
  • بررسی و رفع مشکلات ۱۷ طرح تولیدی و صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید/ حمایت ۳۵۰ همتی با ابزارهای نوین
  • تامین مالی ساخت بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در لرستان