Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-05@06:31:46 GMT

انتقا تند عمران خان به ماکرون

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۵۵۷۰۲

انتقا تند عمران خان به ماکرون

به گزارش افکارنیوز،

«عمران خان» نخست وزیر پاکستان به اظهارات ضداسلامی اخیر امانوئل ماکرون رییس‌جمهور فرانسه و  انتشار کاریکاتورهای اهانت‌آمیز به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) واکنش نشان داد.

خان در حساب توئیتری خود نوشت: «عیار یک رهبر این است که انسان‌ها را متحد کند، همان کاری که ماندلا می‌کرد، نه اینکه آنها را متفرق کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این زمانی است که رئیس‌جمهور ماکرون می‌تواند التیام‌بخش باشد و فضا را از تندروها بگیرد. دو قطبی‌سازی بیشتر و به حاشیه‌راندن، بی‌تردید منجر به افراط‌گرایی می‌شود.»

وی افزود: «این باعث تأسف است که او (ماکرون) به جای تروریست‌هایی که خشونت انجام می‌دهند- چه مسلمان باشند یا سفیربرترپندار و یا طرفداران تفکر نازی‌ها- ترغیب اسلام‌هراسی به وسیله حمله به اسلام را انتخاب کرده است. باعث تأسف است که رئیس‌جمهور ماکرون عامدانه مسلمانان از جمله شهروندان فرانسه را تحریک می‌کند.»

نخست وزیر پاکستان ادامه داد: «رئیس‌جمهور ماکرون با ترغیب به نمایش کاریکاتورهای کفرآمیز که اسلام و پیامبر ما (ص) را هدف قرار می‌دهند-واضح است که بدون هیچ‌گونه درکی از آن این اقدام صورت می‌گیرد- به احساسات میلیون‌ها مسلمان در اروپا و جهان حمله و آن را جریحه‌دار کرده است.»

وی در پایان گفت: «آخرین چیزی که دنیا می‌خواهد یا مورد احتیاج آن است، دوقطبی‌کردن بیشتر است. بیانیه‌های عمومی بر پایه جهل، نفرت، اسلام‌هراسی و فضای بیشتری برای تندورها ایجاد می‌کند.»

به گزارش فارس، اخیرا اقدام یک معلم تاریخ فرانسوی در نشان دادن کاریکاتورهای موهن از پیامبر (ص) و کشته شدن او به دست یک چچنی، بازتاب گسترده‌ای در فرانسه داشته است.

« امانوئل ماکرون » رئیس جمهور فرانسه هم در سخنانی از اظهارات موهن علیه پیامبر اسلام (ص) حمایت کرده بود که این مسئله خشم محافل اسلامی را برانگیخت.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: امانوئل ماکرون نخست وزیر پاکستان امانوئل ماکرون پاکستان فرانسه پیامبر ص امانوئل ماکرون رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۵۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداوند از معلمان و دانشمندان به عنوان لوح محفوظ نام می‌برد

 ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مسجد جامع شهر سنندج، با تبریک روز معلم، اظهار کرد: خداوند جایگاه والایی برای علم، علم‌آموزی و عالم قرار داده است.

امام جمعه سنندج افزود: خداوند از سینه معلمان و دانشمندان به عنوان لوح محفوظ نام می‌برد و در روز قیامت خداوند مرکب عالمان و دانشمندان را همراه و همتراز با شهدا قرار داده است.

وی اضافه کرد: علما و معلمین از چنان جایگاهی برخوردار هستند که پیامبر مکرم اسلام در مورد آنها می‌فرمایند نزدیک‌ترین افراد در جامعه بشری به پیامبری اهل علم هستند.

امام جمعه سنندج همچنین با تبریک روز بسیج دانش آموزی و بسیج سازندگی، ابراز امیداری کرد، بسیجیان همواره در مسیر ارزشمند خدمت به مردم سربلند و ثابت قدم باشند.

ماموستا رستمی در ادامه با بیان اینکه خدمت به جامعه مهمترین اصل در دین اسلام است، عنوان کرد: احساس مسئولیت، تعامل با جامعه، امانت‌داری و تلاش در مسیر توسعه و آبادانی از دستورات دین اسلام است که پیامبر مکرم هم همواره بر آن تاکید فرموده‌اند.

وی اظهار کرد: پیامبر مکرم اسلام در ترویج دین اسلام خشکاندن ریشه‌های شرک در دوران جاهلیت سخت‌ترین شرایط را به جان مبارک خریدند و چراغ دین اسلام را که هرگز و در هیچ زمانی خاموش شدنی نیست روشن نمود و جامعه بشریت را از جهل و نادانی نجات داد.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: امروز دشمنان اسلام تمام توان خود را برای ضربه زدن به اسلام و ارزش‌های دینی بکار گرفته و در این راستا بانوان را بیش از سایر اقشار جامعه هدف توطئه‌هایشان قرار داده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ماکرون: گفت‌وگو با روسیه باید ادامه پیدا کند
  • ایتالیا: نیرو‌های ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد
  • ایتالیا: نیروهای ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد
  • کامرون ایده اعزام نیرو به اوکراین را رد کرد
  • کامرون ایده ماکرون در مورد اعزام نیرو به اوکراین را رد کرد
  • روسیه تصمیم فرانسه را خطرناک توصیف کرد
  • خداوند از معلمان و دانشمندان به عنوان لوح محفوظ نام می‌برد
  • اگر جامعه فرهنگی آگاه باشد آن جامعه به پیروزی می‌رسد
  • تاکید مجدد ماکرون بر طرح اعزام نیرو به اوکراین
  • ماکرون ۲ شرط را برای اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین ذکر کرد