Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، مجتبی ورمقانی مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: طرح واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل به منظور کمک به اقتصاد و معیشت روستانشینان و همچنین کنترل بیماری در دامداری‌های صنعتی امسال در دو مرحله آغاز شده است.

او خاطرنشان کرد: در فاز جدید این طرح که از ابتدای مهرماه آغاز شده، همکاران ما در دامپزشکی استان با وجود شرایط کرونایی تا به امروز به یک‌هزار و ۲۰۰ روستا مراجعه کرده و ۵۴۰ هزار قطعه طیور بومی را علیه این بیماری واکسینه کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دامپزشکی کردستان خاطرنشان کرد: تا ۱۵ روز آینده برنامه داریم که به تمام روستا‌ها مراجعه کنیم هر چند این بیماری خطر جدی برای جامعه انسانی ندارد.

او تصریح کرد: از ابتدای سال، چون این طرح باید در سه فاز انجام شود به ۲ هزار و ۴۰۰ روستا مراجعه شده و قریب به یک میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه طیور را علیه بیماری نیوکاسل به صورت کاملا رایگان واکسینه کرده‌ایم.

ورمقانی افزود: تنگی نفس، افتادن بال‌ها، کم اشتهایی از علائم این بیماری ویروسی است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دامپزشکی استان بیماری واگیردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۷۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واکسیناسیون حجاج البرزی

محمد باقر خلفی گفت: حجاج البرزی برای تزریق واکسن منژیت فقط باید به درمانگاه جمعیت هلال احمر البرز واقع در چهارراه طالقانی جنب دارخانه هلال احمر و همچنین مرکز سلامت منطقه رضوانیه کمالشهر مراجعه کنند.

وی افزود: ساعت کار درمانگاه هلال احمر برای واکسیناسیون حجاج از ساعت هشت صبح الی ۱۴:۳۰ خواهد بود و حجاج با دردست داشتن مدارکی که مدیران کاروان ها اعلام کردند به نشانی کرج - چهار راه طالقانی - جنب داروخانه هلال احمر البرز مراجعه نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • فواصل بهداشتی دامپزشکی مانعی برای مجوز‌های دامداری و پرورش طیور
  • پایان واکسیناسیون طیور لرستان علیه بیماری نیوکاسل
  • آغاز واکسیناسیون حجاج البرزی
  • تبدیل به ضایعات بیش از ۳ هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند
  • ۴ هزار و ۸۰۰ مجوز دامداری و پرورش طیور رد شد
  • واکسیناسیون بیش از ۲۴۷ هزار رأس دام در زنجان
  • آغاز ایمن سازی رایگان دام‌های هویزه برعلیه بیماری‌های طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله
  • اجرای رزمایش واکسیناسیون دام در طرح شهید زاهدی در کازرون
  • تخلف یک کشتارگاه طیور در استان کرمانشاه
  • واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک