Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-06@22:18:28 GMT

آمار جهانی مبتلایان ویروس کرونا

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۶۰۳۶۵

آمار جهانی مبتلایان ویروس کرونا

رویداد۲۴ همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها ۳۱ میلیون و ۹۰۵ هزار و ۹۷۵ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ نیز تاکنون بهبود یافته‌اند.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۵ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

آمریکا هم‌اکنون با بیش از ۸.۸ میلیون مبتلا و بیش از ۲۳۰ هزار قربانی، همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اروپا هم شمار مبتلایان همچنان رو به افزایش است و برخی کشورها، مقررات شدیدتری را با هدف مهار همه‌گیری اعمال کرده‌اند. برای مثال اسپانیا که شرایط وخیم‌تری را نسبت به برخی دیگر از کشورهای اروپایی تجربه می‌کند با اعلام وضعیت اضطراری و منع ترددِ شبانه، تلاش برای مهار موج دوم شیوع کرونا را شدیدتر کرده است. بر همین اساس پدرو سانچز، نخست وزیر این کشور از روز گذشته (یکشنبه) اعلام کرد که تردد بین ساعت ۱۱ شب تا شش صبح ممنوع است.

هند و برزیل نیز با آمار میلیونیِ مبتلایان پس از آمریکا به ترتیب با بیش از ۷.۹ و ۵.۳ میلیون بیمارِ کووید ۱۹، جایگاه‌ دوم و سوم را در جهان به خود اختصاص داده‌اند.

بیشتر بخوانید: پیش‌بینی محققان از جهان پساکرونا/ مردم جهان برای مدت طولانی مجرد خواهند ماند!

همچنین در حال حاضر چهار کشور ایالات متحده، برزیل، هند و مکزیک به ترتیب رکورددارِ قربانیان این بیماری در دنیا هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (دوشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

۱. آمریکا هشت میلیون و ۸۸۹ هزار و ۱۷۹ مبتلا، ۲۳۰ هزار و ۵۱۰ قربانی

۲. هند هفت میلیون و ۹۰۹ هزار و ۹۵۹ مبتلا، ۱۱۹ هزار و ۳۰ قربانی

۳. برزیل پنج میلیون و ۳۹۴ هزار و ۱۲۸ مبتلا، ۱۵۷ هزار و ۱۶۳ قربانی

۴. روسیه یک میلیون و ۵۱۳ هزار و ۸۷۷ مبتلا، ۲۶ هزار و ۵۰ قربانی

۵. فرانسه یک میلیون و ۱۳۸ هزار و ۵۰۷ مبتلا، ۳۴ هزار و ۷۶۱ قربانی

۶. اسپانیا یک میلیون و ۱۱۰ هزار و ۳۷۲ مبتلا، ۳۴ هزار و ۷۵۲ قربانی

۷. آرژانتین یک میلیون و ۹۰ هزار و ۵۸۹ مبتلا، ۲۸ هزار و ۸۹۶ قربانی

۸. کلمبیا یک میلیون و ۱۵ هزار و ۸۸۵ مبتلا، ۳۰ هزار و ۱۵۴ قربانی

۹. مکزیک ۸۹۱ هزار و ۱۶۰ مبتلا، ۸۸ هزار و ۹۲۴ قربانی

۱۰. پرو ۸۸۸ هزار و ۷۱۵ مبتلا، ۳۴ هزار و ۱۴۹ قربانی

پس از آن کشورهای انگلیس با ۸۷۳ هزار و ۸۰۰ مبتلا، آفریقای جنوبی با ۷۱۵ هزار و ۸۶۸ مبتلا، ایران با ۵۶۸ هزار و ۸۹۶ مبتلا، ایتالیا با ۵۲۵ هزار و ۷۸۲ مبتلا، شیلی با ۵۰۲ هزار و ۶۳ مبتلا، عراق با ۴۵۱ هزار و ۷۰۷ مبتلا، آلمان با ۴۳۷ هزار و ۸۶۶ مبتلا، بنگلادش با ۳۹۸ هزار و ۸۱۵ مبتلا، اندونزی با ۳۸۹ هزار و ۷۱۲ مبتلا، فیلیپین با ۳۷۰ هزار و ۲۸ مبتلا، ترکیه با ۳۶۱ هزار و ۸۰۱ مبتلا، عربستان سعودی با ۳۴۴ هزار و ۸۷۵ مبتلا، اوکراین با ۳۴۳ هزار و ۴۹۸ مبتلا، پاکستان با ۳۲۸ هزار و ۶۰۲ مبتلا، بلژیک با ۳۲۱ هزار و ۳۱ مبتلا، سرزمین‌های اشغالی با ۳۱۰ هزار و ۱۴۸ مبتلا، هلند با ۲۹۱ هزار و ۲۵۴ مبتلا، جمهوری چک با ۲۵۸ هزار و ۹۷ مبتلا، لهستان با ۲۵۳ هزار و ۶۸۸ مبتلا، کانادا با ۲۱۶ هزار و ۱۰۴ مبتلا، رومانی با ۲۰۹ هزار و ۶۴۸ مبتلا، مراکش با ۱۹۷ هزار و ۴۸۱ مبتلا، اکوادور با ۱۶۱ هزار و ۶۳۵ مبتلا، نپال با ۱۵۸ هزار و ۸۹ مبتلا، بولیوی با ۱۴۰ هزار و ۸۵۳ مبتلا، قطر با ۱۳۱ هزار و ۱۷۰ مبتلا، پاناما با ۱۲۹ هزار و ۲۰۰ مبتلا، امارات متحده عربی با ۱۲۵ هزار و ۱۲۳ مبتلا، جمهوری دومینکن با ۱۲۴ هزار و ۵۲۷ مبتلا، کویت با ۱۲۱ هزار و ۶۳۵ مبتلا، پرتغال با ۱۱۸ هزار و ۶۸۶ مبتلا، عمان با ۱۱۲ هزار و ۹۳۲ مبتلا، سوئد با ۱۱۰ هزار و ۵۹۴ مبتلا، قزاقستان با ۱۱۰ هزار و ۵۴۲ مبتلا، مصر با ۱۰۶ هزار و ۵۴۰ مبتلا، گواتمالا با ۱۰۴ هزار و ۷۸۷ مبتلا، سوئیس با ۱۰۳ هزار و ۶۵۳ مبتلا و کاستاریکا با ۱۰۳ هزار و ۸۸ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.

منبع: ایسنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 کرونا ویروس کرونا یک میلیون کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۰۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود

ایتنا - دبیرکل سازمان جهانی بهداشت از کشورها خواست تا با امضای تفاهم‌نامه‌ای برای کمک به مبارزه با همه‌گیری‌های آینده موافقت کنند.
تفاهم‌نامه جدید و مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌های قوانین موجود در مقابله با همه‌گیری‌ها، به منظور تقویت دفاع جهانی در برابر عوامل بیماری‌زای جدید پس از همه‌گیری کووید-۱۹ که جان میلیون‌ها تن را گرفت، تدوین شده است.

کشورهای عضو این سازمان قرار است در روز ۲۱ اردیبهشت مذاکرات بر سر این توافق را نهایی کنند تا بتوانند آن را در نشست سالانه سازمان بهداشت جهانی در اواخر ماه به تصویب برسانند، ولی اختلافات بزرگی بر سر متن این تفاهم‌نامه وجود دارد.

تدروس آدهانوم، دبیر‌کل سازمان جهانی بهداشت، در نشست ژنو با اشاره به اهمیت این توافق به کشورهای جهان گفت: «به مردم دنیا، مردم کشورهای تان، و مردمی که نماینده آنها هستید، آینده امنی بدهید.»

یکی از اصلی‌ترین اختلافات میان کشورهای ثروتمند و کشورهای در حال توسعه، موضوع به اشتراک‌گذاری عادلانه داروها و واکسن‌ها برای جلوگیری از تکرار معضلات دوران کرونا است.

دسترسی به پاتوژن‌های شناسایی شده در داخل کشورها، دسترسی به محصولات مبارزه با بیماری همه‌گیر مانند واکسن‌های تولید شده؛ و توزیع عادلانه نه تنها آزمایش‌ها، درمان‌ها و واکسیناسیون‌های ضد همه‌گیر، بلکه ابزار تولید آنها از موضوعات مورد بحث میان کشورها است.

شماری از سیاستمداران در کشورهایی مانند آمریکا و استرالیا استدلال می‌کنند که این توافق که الزام قانونی دارد، قدرت زیادی را به سازمان بهداشت جهانی می‌دهد.

دبیرکل سازمان بهداشت جهانی این استدلال را رد می‌کند و می‌گوید تفاهم‌نامه به کشورها کمک می‌کند تا در برابر شیوع همه‌گیری بهتر از شهروندانشان محافظت کنند.

سازمان بهداشت جهانی در هفته‌های اخیر در مورد رشد تصاعدی آنفولانزای مرغی با نگرانی در مورد اینکه در صورت شروع انتقال آن بین انسان‌ها چه اتفاقی خواهد افتاد، زنگ‌های خطر را به صدا درآورد و این موضوع، فوریت رسیدن به این توافق را برجسته‌تر کرد.

در تاریخ ۷۵ ساله این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد، تنها باری که کشورهای عضو توانستند با یک معاهده قانونی الزام‌آور موافقت کنند، معاهده کنترل دخانیات در سال ۲۰۰۳ میلادی بود.

سازمان بهداشت جهانی پس از همه‌گیری کووید-۱۹ به دلیل رویکرد خود در پیدا کردن منشاء ویروس آماج انتقادهای فراوان قرار گرفت.

در این ارتباط، این سازمان، یک بازدید به شدت کنترل شده از چین داشت و به این نتیجه رسید که «بسیار بعید» است که ویروس کرونا از آزمایشگاهی در شهر ووهان به انسان منتقل شده باشد.

با این حال سازمان بهداشت جهانی در پی فشارها، گزارش تحقیقی دیگری منتشر کرد و در آن، گروه متخصصان این سازمان گفتند که داده‌های لازم برای توضیح چگونگی شروع همه‌گیری وجود ندارد.

گروه متخصصان سازمان بهداشت جهانی همچنین گفت که نمی توان نظریه «حادثه آزمایشگاهی» را نادیده گرفت اما تأکید کرد که چین اطلاعاتی به این نهاد بین‌المللی ارائه نکرده است که در آن احتمال ابتلا به ویروس کرونا ناشی از نشت آزمایشگاهی ارزیابی شده باشد.

دیگر خبرها

  • کاهش چشمگیر میزان تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی/ تهران حدود ۲ هزار بیمار تالاسمی دارد
  • «پل طبیعت» امشب قرمز رنگ می‌شود
  • آخرین جزئیات تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو اعلام شد
  • از پیشگیری آسان تا درمان مشکل
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود
  • دانلود آهنگ مست عشق علیرضا قربانی + متن
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟