Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@22:26:59 GMT

دلیل نابسامانی بازار بورس از دید نماینده مجلس

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۶۰۷۵۱

دلیل نابسامانی بازار بورس از دید نماینده مجلس

نماینده صومعه سرا در مجلس ضمن انتقاد از عدم شفافیت در بازار سرمایه خواستار تهیه گزارشی کلی تر از وضعیت بازارهای اقتصادی کشور شد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، سید کاظم دلخوش نماینده صومعه سرا در مجلس در نشست علنی امروز (دوشنبه 5 آبان) قوه مقننه و  در جریان بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی درباره بررسی وضعیت بازار سهام و عملکرد سازمان بورس و اورق بهادار و وزارت امور اقتصادی و دارایی، گفت: با وجود همه زحمت هایی که کشیده شده است، نقایصی در گزارش کمیسیون و عملکرد دولت در زمینه بازار سهام وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بازار عمر کوتاهی دارد و در دوره کوتاه بورس با تعجیل دستگاه های ذی ربط باعث شد بیش از حد پول وارد بورس شود و شاهد نابسامانی ها باشیم.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی با بیان اینکه نباید وضعیت بازار بورس را مستقل از سایر بازارها بررسی کرد، از کمیسیون اقتصادی خواست گزارشی با استناد به سایر بازارها تهیه کند.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت از وضعیت بازار سرمایه استفاده نکرد، در بازار سرمایه باید شرکت های جدید پذیرفته شود، اما حداکثر معاملات دست 2 سهام موجود در این بازار رقم خورد که یکی از مشکلات بازار سرمایه همین امر بود.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: ورود 13 هزار میلیارد سهام عدالت به بازار بورس، باعث ایجاد تشکیک در این بازار شد که باید مشکلات آن دقیق مورد بررسی قرار گیرد، از این رو از کمیسیون اقتصادی می خواهم فراتر از بازار سرمایه، فضای اقتصادی کشور را بررسی کند، چرا که عدم شفافیت در بورس سرنوشت ما را به اینجا رساند که هر روز شاهد متضرر شدن سهامداران بازار بورس باشیم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس مجلس بازار سرمایه وضعیت بازار بازار بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۰۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صندوق‌های املاک و مستغلات بورس، مسیری برای کمک به بانک‌ها جهت رهایی از بنگاهداری

محمد خبری زاده کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بانک‌ها املاک بسیاری دارند و بار‌ها بار‌ها جدا از بحث قانونی بر این نکته تاکید شده که نباید بنگاهداری دارند بنگاهداری بانک‌ها که معایب مختلفی از جمله تحت تاثیر قرار گیری شاخص‌های کلان اقتصادی را به همراه دارد.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: گاهی خود بانک‌ها تمایل به عرضه و فروش املاک خود دارند، اما به سبب شرایط و میزان مبالغ مورد نیاز متقاضی برای آنها وجود ندارد حالا صندوق املاک و مستغلات این امکان را فراهم می‌کند که بانک‌ها بتوانند این املاک خود را به واحد‌های خرد تبدیل و به متقاضیان بیشتری با فروش برسانند.

خبری زاده افزود: در کل صندوق‌های املاک و مستغلات این امکان را فراهم می‌کنند تا علاقه‌مندان به سرمایه گذاری در حوزه مسکن و زمین با سرمایه‌های خرد خود هم بتوانند در این‌حوزه سرمایه‌گذاری کنند مسیری که می‌تواند به کاهش بنگاهداری داری بانک‌ها کمک قابل توجهی کند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: بانک مرکزی هم به سبب همین موارد مطرح شده این اجازه را به بانک‌ها داده که بتوانند صندوق املاک و مستغلات تاسیس کنند تاسیس صندوقی که شاید کمی نادیده هم گرفته شده، اما در مجموع مسیری مناسب، شفاف و در دسترسی برای بانک‌ها جهت رهایی از بنگاهداری محسوب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • منتظر برنامۀ بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • مصوبه جدید مالیاتی مجلس: بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • بورس تغییر جهت داد
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • بورس سبزپوش شد؛ رشد مناسب بازار در هفته اول اردیبهشت
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل
  • صندوق‌های املاک و مستغلات بورس، مسیری برای کمک به بانک‌ها جهت رهایی از بنگاهداری