Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، محسن طرزطلب، با اشاره به اقدامات انجام شده صنعت برق حرارتی در طی یک دهه اخیر، گفت: در روزهای آغازین سال ۱۳۹۰ ظرفیت نامی نیروگاه‌های حرارتی حدود ۵۴ هزار مگاوات بود که این رقم در حال حاضر با افزایش ۲۵ درصدی از مرز ۶۸ هزار مگاوات عبور کرده است. همچنین در اوایل دهه ۹۰ حداکثر نیاز مصرف حدود ۴۲ هزار مگاوات بود که این رقم تابستان امسال به بیش از ۵۸ هزار مگاوات افزایش پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: میزان تولید برق نیروگاه‌های حرارتی در نیمه نخست سال ۹۰ حدود ۱۲۱ هزار میلیارد کیلووات ساعت و در ۶ ماهه نخست سال گذشته ۱۵۲ هزار میلیارد کیلووات ساعت بوده است که این رقم در نیمه نخست سال جهش تولید با افزایش حدود ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از مرز ۱۶۷ هزار میلیارد کیلووات ساعت گذشت.

طرزطلب ادامه داد: در آن مقطع زمانی میزان مصرف سوخت سالانه نیروگاه‌های کشور حدود ۵۷ میلیارد مترمکعب بود که این رقم سال گذشته به ۷۴ میلیارد مترمکعب رسید. در آن سال‌ها ۶۲ درصد سوخت نیروگاه‌ها توسط گاز طبیعی و ۳۸ درصد آن توسط سوخت مایع تأمین می‌شد؛ عاملی که افزایش ضریب خروج اضطراری واحدها، دشواری بهره‌برداری نیروگاه‌ها و آسیب‌دیدگی بویلرها را به همراه داشت.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی با تاکید بر اینکه در نیمه نخست امسال حدود ۹۰ درصد سوخت نیروگاه‌ها از طریق گاز طبیعی تأمین شده است، اضافه کرد: اقدامات انجام شده در طی چند سال اخیر موجب شده است تا در نیمه نخست امسال از میان ۴۵ میلیارد مترمکعب سوخت مصرفی نیروگاه‌ها حدود ۴۰ میلیارد مترمکعب آن از طریق سوخت گاز طبیعی تأمین شود.

به گفته این مقام مسؤول راندمان نیروگاه‌ها در آن دوران حدود ۳۶.۹ درصد بود که این رقم در حال حاضر با اقداماتی از قبیل تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیکل‌ترکیبی به ۳۸.۷ درصد افزایش یافته و بر اساس برنامه‌ریزی پیش بینی شده تا پایان سال به حدود ۳۹ درصد می‌رسد. در اوایل سال ۹۰ ضریب خروج اضطراری واحدها ۱۶.۶ درصد و میزان آمادگی نیروگاه‌ها حدود ۸۳.۴ درصد بود که میزان خروج اضطراری واحدها در حال حاضر به هفت درصد کاهش پیدا کرده و آمادگی نیروگاه‌ها از مرز ۹۳ درصد عبور کرده است. افزایش ۱۰ درصدی آمادگی نیروگاه‌ها در طی چند سال اخیر ۳.۵ میلیارد دلار صرفه‌جویی به همراه داشته است.

کد خبر 5056311

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت تولید نیروی برق حرارتی تولید برق نیروگاه برق قیمت دلار بانک مرکزی ایران ویروس کرونا وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت نفت وزارت جهاد کشاورزی شاخص کل بورس بازار سهام فولاد بازار سرمایه تولید نفت قیمت یورو اقتصاد چین بورس تهران آمادگی نیروگاه ها میلیارد مترمکعب نیمه نخست هزار مگاوات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۱۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد

در فروردین ماه حدود ۴۴۰ میلیارد تومان منابع برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان فراهم شد.

به گزارش تسنیم، در فروردین ماه امسال از محل یک درصد افزایش مالیات ارزش افزوده از ۹ درصد به ۱۰ درصد حدود ۴۴۰ میلیارد تومان درامد مالیاتی جدید ایجاد شده است.

این تغییرات بر اساس حکم مندرج در بند ر تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ اعمال شده است.

این درآمد طبق حکم قانون بودجه صرف متناسب سازی حقوق بازنشستگان خواهد شد. این برای نخستین بار است که از سازوکار مالیات ارزش افزوده برای پوشش افزایش هزینه‌های مرتبط با حقوق بازشستگان استفاده شده است.

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی
  • انتقال تجربیات اعضای ادوار شورا برای بالندگی شهر/ لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌کرد اعتبارات
  • کاهش ۱۰۰ میلیمتری بارش برف و باران در تهران/ لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب
  • ‏افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی در فروردین
  • تأمین مالی حدود ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • توزیع بیش از ۱۲۰ میلیون لیتر سوخت هوایی در فروردین ۱۴۰۳
  • تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • آمریکا پهپاد زیردریایی ساخت؛ این وسیله غول‌پیکر کف دریا می‌خوابد! | تصویر
  • کاهش ۵ درصدی ذخیره آب سد یامچی اردبیل
  • (تصویر) آمریکا پهپاد زیردریایی ساخت