Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استانها: از گذشته می گویند که ورزش دشمن اعتیاد است و تشویق شده‌ایم که ورزش کنیم تا تندرست و سالم بمانیم. گاهی ورزش کردن می‌شود تنها دلخوشی نوجوانان و جوانان و از این طریق خود را سرگرم می‌کنند و به نوعی با ورزش کردن دور هم جمع می‌شوند. یکی از مهمترین ورزش‌هایی که طرفداران زیادی در هرمزگان دارد، فوتبال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ورزشی که در محله‌ها، در گذشته در زمین‌های خاکی انجام می‌شد و چند سالی است که با ساخت زمین‌های چمن مصنوعی، رونق بیشتری گرفته و در این زمین‌ها جوانان و نوجوانان و حتی خردسالان دور هم جمع می‌شوند و فوتبال بازی می‌کنند.

در حال حاضر بسیاری از محله‌ها دارای زمین ورزشی چمن مصنوعی هستند و این امر موجب شده تعداد زیادی از اهالی، جذب این زمین‌ها شوند و از رفتن به راه انحراف نجات پیدا کنند. اما چمن مصنوعی این زمین‌ها نیز بدلیل استفاده مکرر، چند سالی عمر مفید دارند و بعد از گذشت حدود پنج سال نیاز به تعویض دارند. اگر این کار انجام نشود زمین قابلیت استفاده خود را از دست می‌دهد و چمن آن از بین می‌رود. این امر می‌تواند به افرادی که در این چمن خراب بازی می‌کنند آسیب بزند و به جای اینکه مفید باشد، برای آنها ضرر دارد.

یکی از این محله‌هایی که دارای زمین ورزشی چمن مصنوعی است، شهرک اندیشه فرهنگیان بندرعباس است که به خانه‌های دوطبقه فرهنگیان نیز شهرت دارد. محله‌ای که چمن مصنوعی زمین آنها از بین رفته و قابلیت استفاده ندارد و اهالی تاکنون چندین بار برای تعویض این چمن به مسوولان مربوطه مراجعه کرده‌اند اما هنوز چمن این زمین تعویض نشده‌است و اکنون دیگر این زمین قابل استفاده نیست و همه جوانان این محله از مسئولان می‌خواهند که صدای آنها را بشنوند و برای رفع این مشکل اقدام کنند. مشکلی که معضلات زیادی با خود به این محله آورده‌است.

علیرضا یکی از نوجوانان این محله می‌گوید: وقتی این زمین سالم بود همه بچه‌های محله دور هم جمع می‌شدیم و بازی می‌کردیم و نشاط داشتیم ولی الان که چمن این زمین خراب شده رغبتی نداریم که بیاییم بازی کنیم چرا که فقط باعث آسیب‌دیدگی‌مان می‌شود. خودم تا الان چندیدن بار به خاطر خراب بودن چمن این زمین پایم آسیب دیده به همین خاطر تمایلی ندارم که در این زمین بازی کنم. این امر تنها شامل من نمی‌شود و بقیه هم سن و سالان من هم همین اتفاق برایشان افتاده‌است. الان وضعیت به نحوی است که ورزش کردن به جای اینکه برایمان مفید باشد فقط به ضررمان است.

عامری از جوانان این محله می‌گوید: این زمین تنها زمین ورزشی در این محله و محله‌های اطراف است که باعث شده بود که همه در این زمین متمرکز شوند و بازی کنند ولی الان همه پراکنده شده‌اند. به خاطر اینکه در حال حاضر از این زمین نمی‌توانند استفاده و انرژی خود را تخلیه کنند باعث شده به راه‌های اشتباه بروند.

وی عنوان کرد: چرا چند جوان که استعداد زیادی دارند باید آینده آنها اینگونه تباه شود. زمانی که این زمین سالم بود تا نصف شب چراغ‌های آن روشن بود و به نوعی امنیت به محله می‌داد ولی الان سرقت در محله زیاد شده و حتی بارها در همین کوچه‌ها جلوی اهالی را گرفته و اموال آنها را دزدیده‌اند. از وقتی زمین خراب و بدون استفاده شده، این مکان محلی برای خوابیدن معتادان شده و شب‌ها معتادها در زمین می‌خوابند. همین امر باعث شده کابل‌های برق و شیرآلات زمین هم به سرقت برود.

محمدرضا یکی دیگر از جوانان این محله نیز می‌گوید: اگر زمین فعال باشد همه جوانان و نوجوانان می‌آیند در این زمین بازی می‌کنند که این موضوع باعث شده بود رفاقت‌ها هم بیشتر شود اما الان همه پراکنده شده‌اند. بسیاری از جوانان برای اینکه بازی کنند مجبور شده‌اند به زمین‌های دیگر بروند و هزینه‌های بیشتری بپردازند در صورتی که اگر این زمین قابل استفاده باشد کسی به محله‌های دیگر برای بازی نمی‌رود. وضعیت زمین به نحوی است که کسی نمی‌تواند بازی کند چرا که فقط به خود آسیب وارد می‌کند.

به گفته محمد رضا، چندیدن نفر از بچه‌های محله به خاطر شرایط بد زمین زخمی شده‌اند و دیگر نیامده‌اند. این بچه‌ها استعداد دارند اما کسی توجه نمی‌کند. ما خودمان چندین بار به مسوولان مراجعه کرده‌ایم ولی به خاطر اینکه جوان هستیم کسی به حرف ما توجه نمی‌کند. من خودم دروازبان هستیم و باید روی زمین شیرجه بزنم ولی با این وضعیتی که زمین دارد اصلاً نمی‌توانم بازی کنم و مجبور شده‌ام برای تمرین به زمین دیگری بروم که هم هزینه بالاتری دارد و هم باید کرایه بدهم که این باعث شده هزینه‌ها بالا برود.

او گفت: اگر چمن این زمین عوض شود مطمئناً دوباره همه می‌آیند به همین زمین و مشکلاتی که برای جوانان به وجود آمده‌است کاهش می‌یابد. تعدادی از جوانان محله از زمانی که این زمین خراب شده به سمت کارهای نامناسب رفته اند.

محمدامین یکی دیگر از جوانان این محله نیز می‌گوید: کابل‌های برق و شیرهای آب زمین را از وقتی که زمین خراب شده و استفاده نمی‌شود دزدیده‌اند و این موضوع باعث شده محله دیگر امنیت نداشته‌باشد. در محله‌های اطراف هم زمین‌های ورزشی آنها خراب شدند ولی زود آنها را تعمیر کردند و فقط این محله‌است که هر چه پیگیری شده متاسفانه به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم. هر بار که به مسوولان مراجعه می‌کنیم فقط قول بی‌خود می‌دهند و عمل نمی‌کنند.

وی افزود: پیگیری می‌کنیم که چمن بدهند، زمانی که چمن می‌آورند به زمین‌های دیگر می‌دهند. تقریباً ۷۵۰ خانواده در این محله زندگی می‌کنند که نیمی از آنها بچه‌هایشان برای بازی کردن به این زمین می‌آمدند ولی الان همه پراکنده شده‌اند و متاسفانه تعداد زیادی از جوانان هم به سمت اعتیاد رفته‌اند و آینده آنها در حال نابود شدن است.

سیدامین امین‌الهی یکی از اعضای هیئت امنای مسجد حضرت قائم (عج) محله شهرک اندیشه فرهنگیان که خود نیز مسول این زمین ورزشی نیز هست درباره این زمین ورزشی می‌گوید: سال ۹۰ این زمین ساخته شده و در سال ۹۱ به طور رسمی از آن بهره‌برداری شد. از سال ۱۳۹۷ چمن مصنوعی این زمین خراب شده و زمین بدون استفاده باقیمانده‌است. یک سال قبل از اینکه زمین کاملاً خراب شود پیگیری‌ها برای تعویض چمن مصنوعی این زمین را آغاز کردیم ولی الان که بیش از سه سال است که چمن خراب شده به هیچ نتیجه‌ای نرسیده‌ایم.

او می افزاید: اکنون دو سال است که به صورت مستمر پیگیر چمن زمین هستیم و امسال دیگر هر روز به صورت حضوری و یا تلفنی با مسوولان در ارتباط هستیم تا شاید به نتیجه‌ای برسیم که متاسفانه پیگیری‌ها حاصلی نداشته‌است. یک سال و نیم پیش پیگیری‌ها نتیحه داد و چمن برای این زمین اختصاص دادند و چمن را به زمین آوردند اما متاسفانه به دستور یکی از مسوولان شهری چمن از این مکان به زمین ورزشی نایبند منتقل شد و چمن تعویض نشد. پیگیری‌ها ادامه داشت تا اینکه دو سه ماه پیش باز چمن به زمین محله اختصاص دادند اما متاسفانه چمنی که بنام محله ما آورده‌بودند به زمین محله فرودگاه قدیم دادند.

امین الهی عنوان کرد: این کار ظلم بزرگی در حق جوانان این محله است که استعداد زیادی دارند اما با این برخوردهایی که صورت می‌گیرد باعث دلسردی تعداد زیادی از جوانان شده‌است. اکنون تعدادی از جوانان محله به خاطر عدم حمایت مسوولان به سمت اعتیاد رفته‌اند که در آینده همین افراد به معضلی برای جامعه تبدیل می‌شوند. بچه‌های این محله خیلی مشتاق ورزش هستند و تا قبل از خرابی زمین، استقبال خوبی از این زمین شده‌بود اما متاسفانه عدم حمایت مسوولان و توجه نکردن به خواسته آنها باعث شده زمین بدون استفاده بماند به طوری که فنس‌های زمین خراب شده و کابل‌های برق را دزدیده‌اند. حتی به شیرهای آب هم رحم نکرده‌اند و آنها را با لوله دزدیده‌اند.

او خاطرنشان کرد: برخی از قسمت‌های زمین را میلگرد جوش داده‌ایم که سارقان می‌خواستند که همین میلگردها را هم بکنند و ببرند. اگر به وضعیت این زمین رسیدگی نشود به زودی شاهد خواهیم بود که همه وسایل آن حتی آهن‌آلات آن را خواهند دزدید. الان یک مکان ورزشی در این محله وجود دارد که جوانان و نوجوانان را دور هم جمع کرده بود ولی متاسفانه این دلخوشی را از آنها گرفته‌اند.

این صحبت‌های تعدادی از جوانان محله شهرک اندیشه فرهنگیان است که از خراب شدن زمین ورزشی خود و عدم توجه مسوولان مربوطه گلایه دارند. جوانانی که برای رفع مشکل خود به نمایندگان مردم در مجلس، اعضای شورای شهر و دیگر مسوولان استانی و شهرستانی مراجعه کرده‌اند و نامه دریافت کرده‌اند اما به هیچ نتیجه‌ای نرسیده‌اند و اکنون می‌خواهند تنها دلخوشی آنها که همین زمین ورزشی است دوباره احیا شود. مسوولانی که در به انحراف رفتن جوانان این محله پاسخگو باشند چرا که به تنها دلخوشی این جوانان توجه نکرده‌اند.

کد خبر 5056175

منبع: مهر

کلیدواژه: ورزش و جوانان هرمزگان آسیبهای اجتماعی شهرداری بندرعباس چمن مصنوعی زمین چمن ویروس کرونا شیراز آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا شهرکرد گرگان کرمانشاه شهادت امام رضا ع نیروی انتظامی هفته ناجا ستاد ملی مقابله با کرونا مراسم عزاداری هفته نیروی انتظامی چمن این زمین چمن مصنوعی زمین ورزشی دزدیده اند دور هم جمع پیگیری ها ولی الان باعث شده رفته اند نتیجه ای شده اند زمین ها محله ها بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۱۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واگذاری زمین در شهرک صنعتی زرند

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان، گفت: پس از ۱۷ سال امکان واگذاری زمین در شهرک صنعتی شماره ۲ زرند با اولویت انرژی‌های تجدیدپذیر فراهم شده است. - اخبار استانها -

حسین میجانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، اظهار داشت: در سفر روز گذشته معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان به شهرستان زرند امکان واگذاری زمین در شهرک صنعتی شماره 2 زرند فراهم شد.

وی با اشاره به اینکه از سوی رهبر معظم انقلاب سال جدید سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری شده است، گفت: سال‌ها است که رهبر معظم انقلاب در نام‌گذاری شعار سال، مباحث اقتصادی را مورد تاکید قرار دادند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان با بیان اینکه شهرک صنعتی شماره 2 زرند سال 1386 تملک شده بود، اما مشکلات و موانعی بر سر راه واگذاری زمین در این شهرک وجود داشت، ادامه داد: 17 سال امکان واگذاری زمین در این شهرک وجود نداشت.

وی افزود: از یک سال گذشته با محوریت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان کرمان، تیم اقتصادی استان و معاون اقتصادی استاندار کرمان پیگیری لازم برای رفع این موانع و مشکلات انجام شد.

میجانی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر توسط همکاران ما زیرساخت‌های این شهرک اصلی شامل آب، برق، گاز و راه دسترسی فراهم شده است، گفت: به دلیل مخالفت حفاظت محیط زیست مجوز استقرار و بهره‌برداری واحدهای صنعتی این شهرک صادر نشده است.

وی با بیان اینکه چهار مرحله بازنگری در طرح ارزیابی زیست محیطی شهرک صنعتی شماره 2 زرند انجام شد، ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده 27 فروردین ماه امسال مجوز احداث و بهره‌برداری این شهرک صادر و پس از 17 سال امکان واگذاری زمین در این شهرک فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان با اشاره به اینکه فاز دوم این شهرک به میزان 30 هکتار تا رده سه زیست محیطی صادر شده است، افزود: فاز دوم شهرک با اولویت انرژی‌های تجدیدپذیر به متقاضیان بومی و غیربومی فراهم است.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • آغاز واگذاری زمین در شهرک صنعتی زرند
  • فاضلاب خانگی عامل ریزش قنات‌ و فرونشست زمین در یزد است
  • تصویب طرح جامع اولین شهرک مسکونی دولتی فارس
  • فرهنگیان سراسر کشور به سبلان صعود می کنند
  • بلایی که سر امامزاده ابراهیم(ع) افتاد ؛ هر خانه کمتر از ۱۰ دقیقه دچار حریق شد
  • احداث دو سالن ورزشی در شهرک شهید یاغچیان تبریز
  • جذب استعداد‌های برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان
  • استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور جذب دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • جذب استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان
  • برگزاری مسابقات پرس سینه قهرمانی استان در سقز