Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@06:25:25 GMT

مشکل کمبود روغن نباتی در البرز برطرف می‌شود

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۶۲۶۰۱

مشکل کمبود روغن نباتی در البرز برطرف می‌شود

بهروز حصاری، رئیس اتاق اصناف استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: خوشبختانه با مدیریت صحیح مسئولان استانی، علیرغم وضعیت قرمز در البرز، هنوز به شرایط بحرانی وارد نشده  و در جمع ۴۳ شهر بحرانی قرار نداریم. در صورت کم توجهی مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی، البرز مستعد ورود به شرایط بحرانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به دستور دادستان مبنی بر ممنوعیت فعالیت اصناف پس از ساعت۱۱ شب، حاطر نشان کرد: علاوه بر این واحد های صنفی در زمان فعالیت   نیز باید نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی اقدام کنند.

حصاری در خصوص علت تقلیل یک ساعته فعالیت اصناف و تاثیر آن بر شرایط کرونایی، بیان کرد: با توجه به پذیرش بیش از اندازه مشتری در برخی از رستوران ها و فست فودها در ساعات پایانی شب، تراکم جمعیت و افزایش احتمال بیماری کرونا، با تقلیل یک ساعته فعالیت اصناف، از این امر جلوگیری شد.

وی در ادامه با اشاره به کمبود و گرانی روغن نباتی، گفت: سهمیه قابل توجهی روغن به استان اختصاص یافته و در حال فراخوان مباشر و توزیع است و  به منظور تامین نیاز مردم، محموله جدید روغن نیز از مواضع کشور ترخیص شده که به زودی مشکلات کمبود روغن در استان مرتفع می‌شود. 

رئیس اتاق اصناف البرز با بیان اینکه حوزه مدیریتی اصناف مقابله با گرانفروشی است و نه گرانی، از تشدید نظارت بر واحدهای صنفی و مقابله با گرانفروشی در اصناف استان خبر داد و افزود: نوسانات ارزی موجب تغییر قیمت اجناس و گلایه شهروندان  شده است و شهروندان می توانند هر گونه شکایتی  را از طریق و شماره تلفن های بازرسی و شکایات اصناف و سامانه ۱۲۴  اطلاع رسانی کنند تا در اسرع وقت رسیدگی شود. 

وی در خصوص بالاتر بودن قیمت‌ها بیش از قیمت های درج شده روی کالا حتی در فروشگاه های زنجیره ای، یادآور شد: مدیریت فروشگاه های زنجیره ای با اتحادیه کشوری است اما نظارت آنها بر عهده اصناف نیز هست و با اجرای طرح ویژه با همراهی تعزیرات حکومتی، تلاش می کنیم از گرانفروشی ها جلوگیری شود.

حصاری تصریح کرد: بخشی از تغییر قیمت اجناس بر اساس نوسانات ارزی، طبیعی است و کاسب مقصر  نیست اما تغییر قیمت ها باید بر  اساس فاکتور خرید باشد.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: البرز روغن اصناف کرج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۲۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 تغییر نام استقلال مشکل‌ساز می‌شود؟

در روز پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳ مالکیت باشگاه استقلال و پرسپولیس رسماً به بخش خصوصی واگذار شد و ۸۵ درصد سهم باشگاه استقلال در اختیار هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس قرار گرفت. این شرکت تصمیم گرفته مانند خیلی دیگر از شرکت‌های زیر مجموعه‌اش پسوند «خلیج فارس» را به نام استقلال اضافه کند. بعد از موضوع شایعه‌ها و شائبه‌هایی به وجود آمد که نام جدید استقلال ممکن است در رقابت‌های بین‌المللی نظیر لیگ نخبگان (فرمت جدید لیگ قهرمانان آسیا) برای نماینده ایران مشکل ایجاد کند. در همین رابطه به سراغ سه حقوقدان ورزشی رفت و نظر آن‌ها را جویا شد.

رضا شاه منصوری گفت: طبق ماده ۳۰ و ۳۵ قانون مدنی هر مالکی نسبت به مایملک خود حق همه گونه تصرف و انتفاع دارد؛ بنابراین وقتی هلدینگ خلیج فارس سهامدار عمده استقلال است می‌تواند نسبت به این دارایی خود، دخل و تصرفاتی داشته باشد. ضمن اینکه الحاق نام خلیج فارس، خدشه‌ای بر برند باشگاه ایجاد نمی‌کند.

کارشناس حقوقی در مورد اینکه آیا اضافه شدن این نام در رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا می‌تواند مشکل‌ساز شود، عنوان کرد: در ایران و آسیا نام بسیاری از تیم‌ها طوری است که قید مکان یا شهر در آن وجود دارد؛ بنابراین من با این استدلال مخالفم که شعار سیاسی است چرا که این نام (خلیج فارس) پیشینه تاریخی دارد و ابداً تحریک آمیز نیست. ضمن اینکه ما در ایران لیگ برتر را با پسوند خلیج فارس برگزار می‌کنیم. این موارد غیرسیاسی است.

وی اظهار داشت: وقتی ۲ یا ۳ هزار سال، نام خلیج فارس وجود دارد، هیچ تخاصمی وجود نداشته و چرا باید تعبیر سیاسی شود؟ تخاصم زمانی است که تحریک کننده باشد، اما نام خلیج فارس دارای این شرایط نیست.

رسول باختر دیگر کارشناس حقوق ورزشی نیزدر این باره گفت: یکسری الزامات و قواعدی برای تعیین نام داریم که طبیعتاً بر اساس آن‌ها انتخاب نام خلیج فارس مشکلی ندارد؛ بنابراین اگر اسم خلیج فارس به عنوان پسوند تیمی انتخاب شود، نباید مشکلی داشته باشد.

کارشناس حقوق ورزشی خاطرنشان کرد: جامی با نام جعلی بین تیم‌های عربی برگزار می‌شود که سر و صدای زیادی به پا کرده و ما هم به آن معترض شدیم؛ اما اسم آن تغییر نیافت و کنفدراسیون فوتبال آسیا ایرادی به آن مطرح نکرد. در حالی که خلیج فارس اسم تاریخی، درست و صحیح آن است و طبیعتاً نباید به کارگیری اسم اصیل و قدیمی مشکلی داشته باشد.

آرش شکرریز دیگر کارشناس حقوق ورزشی کشور راجع به این موضوع گفت: در نقشه سازمان ملل و اسناد قدیمی نام خلیج فارس ثبت شده و با توجه به این موضوع ایرادی بر استفاده از نام مذکور وجود ندارد. از طرف دیگر حامی مالی باشگاه که برای تیم هزینه می‌کند، حق دارد در مورد نام آن تیم تصمیم‌گیری کند. فقط در قانون گفته شده نام‌ها تبعیض‌آمیز یا تنفرآمیز نباشند. برای مثال موجب شعاری نباشد که نژادپرستانه محسوب شود.

وی افزود: باشگاه استقلال باید نام جدید خود را در داخل کشور به ثبت رسمی برساند و در بحث بین المللی به منظور شرکت در مسابقات لیگ نخبگان باید به اطلاع کنفدراسیون فوتبال آسیا برساند و آن‌ها نام را تأیید کنند چرا که قرار است این نام در قرعه‌کشی باشد و تاکنون با نام استقلال ایران شناخته می‌شد.

کارشناس حقوقی ورزشی گفت: اسناد قدیمی ثبت شده در سازمان ملل و خلیج فارس که با عنوان Persian Gulf روی نقشه جهانی شناخته می‌شود، ناقض ادعای برخی است. تا زمانی که این موارد تغییر نکند آن‌ها نمی‌توانند موفق باشند.

دیگر خبرها

  •  تغییر نام استقلال مشکل‌ساز می‌شود؟
  • رفع مشکل کمبود فشار آب در مناطق کوی دانشگاه شهرستان نقده
  • اصناف در مهار تورم نقش مهمی دارند
  • تأکید نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری برنقش اصناف در مهار تورم
  • مشکل شیرخشک‌های یارانه‌ای تا یک ماه آینده برطرف می‌شود
  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • انواع روغن‌های گیاهی؛ گنجینه ای از خواص و کاربردها
  • ارتباط مشکل مسکن با کمبود پرستار در شهر‌ها/ تعرفه ترجیحی پاسخگوی نیاز پرستاران نیست
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳