Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون طرح‌ریزی و نظارت فنی سازمان پدافند غیرعامل کشور از تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل استان‌ها خبرداد و گفت: شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارای طرح جامع پدافند غیرعامل می‌شوند. - اخبار استانها -

مسعود مینوئیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، با بیان اینکه "استان بوشهر از نقاط مهم و حساس کشور است" اظهار داشت: استان بوشهر از استان‌های مولد بوده و از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های آن تمام کشور بهره‌مند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، تأمین 60 تا 70 درصد گاز طبیعی کشور را از توانمندی‌های استان بوشهر دانست و بیان کرد: استان بوشهر در عرصه تولید انرژی، صادرات و بنادر از  جایگاه مهم و حساسی در کشور برخوردار است که ایجاد زیرساخت‌های پدافند غیرعامل از ضروریات است.

معاون طرح‌ریزی و نظارت فنی سازمان پدافند غیرعامل کشور مصون سازی زیرساخت‌های تولیدی استان بوشهر در عرصه گاز و نفت را از اولویت‌های وزارت نفت دانست و تاکید کرد: منطقه ویژه پارس جنوبی از مکان‌های حائز اهمیت است و در این راستا نیروگاه اتمی بوشهر به عنوان نخستین نیروگاه کشور از دیگر مناطق مهم کشور در بوشهر محسوب می‌شود.

مینوئیان مصون سازی زیرساخت‌ها و مردم در برابر خطرات از رسالت سازمان پدافند غیرعامل دانست و تصریح کرد: برای پیشگیری از حوادث و خطرات باید زیرساخت‌های لازم در عرصه پدافند غیرعامل توسعه یابد که استان بوشهر در این عرصه موفق عمل کرده است.

وی، برگزاری آموزش‌ها برای آگاهی مردم در مصون ماندن در برابر خطرات را یک ضرورت دانست و خاطر نشان کرد: در این راستا رزمایش‌های مختلفی هر ساله اجرا می‌شود که همکاری صدا و سیما با پدافند غیرعامل استان بوشهر در فرهنگ سازی پدافند غیرعامل ستودنی است.

معاون طرح‌ریزی و نظارت فنی سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه "اصول این سازمان بر اساس پیشگیری از بروز بحران‌ها است" بیان کرد: اگر نقاط مهم کشور در مقابل حوادث مصون شود دفاع عامل دیگر نیاز نیست چون دشمن در این وضعیت دیگر کارآیی ندارد و این مصون سازی با کاهش آسیب‌پذیری همراه است.

وزیر کشور: پدافند غیرعامل به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود رئیس سازمان پدافند غیرعامل: تهدیدهای جدید دشمن بر محور مردم تدوین شده است/‌‌تهیه طرح جامع پدافند غیرعامل برای 31 استان پایان رزمایش تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت 99

مینوئیان با تاکید بر شناسایی نقاط مهم، حساس و آسیب‌پذیر برای مصون نگه داشتن در برابر حوادث تصریح کرد: طرح جامع پدافند غیرعامل در شهرهای بالای 200 هزار نفر در حال تدوین است که این طرح در 48 شهر در مرحله انعقاد قرارداد قرار دارد.

وی با بیان اینکه "طرح جامع پدافند غیرعامل در 18 استان نهایی شده است" گفت: همه مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت دارای طرح جامع پدافند غیرعامل می‌شوند که این به عنوان الگو برای سایر شهرها مورد توجه قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/190/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طرح جامع پدافند غیرعامل سازمان پدافند غیرعامل استان بوشهر شهرهای بالای زیرساخت ها استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۴۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵ درصد از قانون جوانی جمعیت اجرا شده

به گزارش جام جم آنلاین، صابر جباری در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش مشکلات اقتصادی قانون جوانی جمعیت را با حاشیه نبرده است؟ توضیح داد: مسائل اقتصادی در این بین بی‌تاثیر نیستند، زیرا خانواده‌ها باید بتوانند به راحتی از پس هزینه‌های فرزندآوری برآیند. اما در این بین ما فقط با مشکلات اقتصادی رو به رو نیستیم و باید به مسائلی مانند تغییر سبک زندگی نیز بپردازیم.

وی ادامه داد: برای نمونه بررسی‌ها نشان می‌دهد که در برخی استان‌های برخوردار کشور نرخ رشد موالید کمتر از برخی استان‌های کم برخوردار است.

 رییس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت در پاسخ به پرسش دیگر جام جم‌آنلاین مبنی بر اینکه آیا قانون جوانی جمعیت بدرستی اجرا می‌شود؟ نیز بیان کرد: این قانون به طور کامل اجرایی نشده و حدود ۳۵ درصد آن اجرایی شده است.

جابری درباره اینکه آیا شاهد افزایش شیب کاهش نرخ موالید در کشور هستیم؟ نیز توضیح داد: نرخ موالید کاهشی است. اما شیب کاهشی آن در سال‌های اخیر کمتر شده است. برای نمونه سال ۹۸ در مقایسه با ۹۷ حدود ۱۲۰ هزار کاهش موالید را شاهد بودیم در سال ۹۹ این آمار به حدود یکصد هزار رسید. اما با اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۲ این عدد به حدود ۱۷ هزار رسیده است. 

‌وی ادامه داد: افزون بر این روند زایمان سوم، چهارم و پنجم نیز در کشور افزایشی شده است. به همین دلیل می‌توان گفت قانون جوانی جمعیت بالاخره جواب داده است.
رییس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت یادآور شد: علاوه بر این شاهد افزایش میزان موالید در سنین ۲۰ تا ۲۴ سال و ۲۵ تا ۲۹ سال نیز هستیم.

جابری تاکید کرد: البته هنوز با شرایط ایده‌آل فاصله داریم و باید شرایطی ایجاد کنیم که نرخ موالید افزایشی شود.

دیگر خبرها

  • تمامی پروژه‌های کردستان باید دارای پیوست پدافند غیرعامل باشد
  • دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد
  • افزایش شمار پیکر‌های بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • افزایش شمار پیکرهای بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • برنامه ملی بازآفرینی در کشور اجرا می‌شود
  • عملیات اجرای پانسیون پزشکان دالکی شهرستان دشتستان آغاز شد
  • ۳۵ درصد از قانون جوانی جمعیت اجرا شده
  • ۹۸ درصد جمعیت روستاهای بوشهر از راه آسفالته بهره مند شدند
  • ۹۸ درصد روستاهای بوشهر راه آسفالت دارند
  • تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان در طرح راه‌های روستایی بوشهر