Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده ولی‌فقیه در گیلان با تاکید بر ضرورت ایجاد سامانه برای موقوفات گفت: احیای موقوفات ضامن حل بسیاری از معضلات جامعه است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در دیدار مدیرکل، معاونان و روسای شهرستانی اوقاف و امور خیریه گیلان اظهار داشت: ایرانی‌ها همواره به تبعیت از سیره ائمه اطهار(ع) وقف را به‌عنوان صدقه جاریه به جای می‌آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه احیای موقوفات بخش بزرگی از معضلات و مشکلات فعلی کشور را برطرف می‌کند بیان کرد: ایجاد سامانه‌ای برای موقوفات امری بسیار لازم و مطالبه واقفان نیز است.

امام جمعه رشت با تاکید بر خودصیانتی متولیان وقف خاطرنشان کرد: خودصیانتی و مراقبت از اعمال و رفتار، ما را در برابر لغزش‌ها و انحرافات حفظ می‌کند و این موضوع برای همه از جمله مسئولان ضرورت دارد.

50 درصد جمعیت گیلان تحت پوشش بیمه سلامت؛ رعایت پروتکل‌های بهداشتی قدردانی از زحمات کادر درمان استاراده سپاه پاسداران برای محرومیت‌زدایی در گیلان/ مشکل محله‌های محروم بررسی می‌شودکمک شرکت‌های فناور برای هوشمندسازی پلیس/ 20 شرکت فناور در مرکز نوآوری صنایع خلاق گیلان فعالیت دارند

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه موقوفات باید در مسیر تبلیغ دین احیا شوند اظهار داشت: استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه در این راستا امری مهم است و احیای آنها نیز به‌جهت تبلیغات ارزش‌های دینی و الهی انجام شده است.

امام جمعه رشت تکریم از واقف را موجب ترویج این سنت حسنه الهی در جامعه عنوان کرد و افزود: در مجالس و مجامع مختلف از واقفان تکریم کنید تا مردم عظمت و ارزش کار آنها را درک کنند.

وی با بیان اینکه متولیان وقف باید توجه داشته باشند که موقوفات طبق نیت واقفان انجام شود ابراز داشت: اگر برای جلب اعتماد و آگاه سازی مردم، اقدامات خود را گزارش دهید ریا محسوب نمی‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان نیز در این دیدار با اشاره به اجرای طرح توسعه بقاع متبرکه در این استان بیان کرد: مطابق با طرح مذکور، قرار است مساحت بقعه متبرکه آقا سید جلال‌الدین اشرف آستانه اشرفیه به 11 هزار متر مربع افزایش پیدا کند.

حجت‌الاسلام ستار علیزاده به راه‌اندازی 15 کارگاه تولید ماسک توسط اوقاف گیلان اشاره کرد و گفت: بیش از 20 هزار بسته بهداشتی و 5 هزار بسته معیشتی در ایام کرونا بین نیازمندان استان گیلان توزیع کردیم.

وی با اشاره به جایگاه والای بقعه متبرکه خواهر امام رضا(ع) بین مردم در رشت اظهار داشت: طرح جامع بقعه خواهر امام رضا(ع) باید به طرح تفصیلی شهر رشت اتصال پیدا کند.

انتهای پیام/613/ ع

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۵۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفظ فرهنگ وهویت هر ملت مستلزم نگهداری اسناد هویت دار

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ اسدالله عباسی در دیدار معاون پژوهش و منابع دیجیتال سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور با بیان اینکه نگهداری اسناد هویت‌دار اهمیت زیادی دارد و موجب حفظ فرهنگ و هویت هر ملت می‌شود گفت: بازدید دانش‌آموزان از سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان برای شناخت و آگاهی آنان از وظایف این سازمان باید در دستور کار متولیان قرار گیرد.
وی تصریح کرد: وظایف و فعالیت سازمان اسناد و کتابخانه ملی باید از طریق افراد متخصص و تاثیرگذارو با همکاری رسانه‌ها به مردم شناسانده شود.
استاندار گیلان نگهداری نسخه‌های خطی و تاریخ شفاهی شخصیت‌ها در حوزه‌های مختلف را از اقدامات ارزشمند سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور دانست و بر ضرورت همکاری بیشتر دستگاه‌ها با مدیریت سازمان اسناد و کتابخانه ملی در گیلان تاکید کرد.
اسدالله عباسی همچنین برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان قول مساعد داد.
 معاون پژوهش و منابع دیجیتال سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور نیز در این دیدار گفت: ۴۲ هزار نسخه خطی در این سازمان نگهداری می‌شود که برخی نادر و جهانی بوده و به عنوان اثر علمی و فرهنگی ثبت یونسکو شده‌ است.
 فاطمه صدر همچنین افزود: هزار و ۵۰۰ تاریخ شفاهی از شخصیت‌ها ، دولتمردان، سیاستمداران، ادیبان و اهالی فرهنگ و هنر نیز در سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور نگهداری می شود.
وی در ادامه با تشریح جایگاه و قدمت سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور افزود: بخش کتابخانه ملی این سازمان قدمت ۹۰ ساله دارد و سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور عضو فدراسیون بین‌المللی کتابخانه‌های ملی و فدراسیون بین المللی آرشیوهای ملی است.
معاون پژوهش و منابع دیجیتال سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور با بیا اینکه به جز نگهداری اسناد اداری کشور در این سازمان گفت: تعدادی اسناد تاریخی از دوران قاجار و پهلوی نیز در این سازمان نگهداری می شود.

دیگر خبرها

  • حفظ فرهنگ وهویت هر ملت مستلزم نگهداری اسناد هویت دار
  • دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری
  • احیای گلابگیری باغ دولت‌آباد یزد برای تأمین گلاب حرم رضوی
  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • لیبرال دموکراسی پایبند هیچ قانونی نیست/تاریخ پراز جنایت استکبار
  • دیدار نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با رئیس دیوان عالی کشور
  • خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی است
  • گلایه نماینده ولی فقیه در مازندران از انتصاب وزیر سابق به استانداری
  • دیدار رئیس بنیاد مسکن کشور با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی
  • زمینه توسعه فرهنگ کتابخوانی در کردستان مهیا است