Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به ابتلای ۱۷۷ پزشک و پرستار شرق استان سمنان به کرونا گفت: شاهد پرپر شدن عزیزان کادر درمان در گوشه و کنار کشور هستیم و شهرستان شاهرود نیز شهید دکتر ذاکریان را درراه دفاع از سلامت مردم تقدیم کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شاهرود، رضا چمن عصر امروز در جلسه ستاد مقابله با بیماری کرونا شهرستان شاهرود اظهار داشت: تاکنون 248 نفر از کادر درمان در حوزه تحت پوشش این دانشگاه به‌طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که 177 نفر از این تعداد پزشک و پرستار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چمن با اشاره به رشد فزاینده آمار ابتلا به کرونا در شرق استان، بیان کرد: در 24 ساعت گذشته با شناسایی 59 مورد مثبت قطعی ابتلا به کرونا، مجموع مبتلایان به این ویروس از ابتدای همه‌گیری تاکنون به عدد 2 هزار و 543 نفر رسید.

وی تصریح کرد: این موضوع قابل‌توجه است که میزان بستری‌ها در این چند روز به‌طور چشمگیری افزایش پیداکرده به‌طوری‌که در حال حاضر 208 نفر در بیمارستان بستری هستند؛ درحالی‌که تعداد بستری‌های شرق استان سمنان در موج اول، نهایتاً به حدود 210 نفر رسیده بود و در موج دوم نیز حدود 100 مورد بستری بودند.

روند صعودی ابتلا به ‌کرونا ‌در استان اصفهان / در آبان و آذر ماه منتظر وضعیت بدتری هستیمکرونا در اروپا| از احتمال قرنطینه سراسری در اتریش تا پیش‌بینی 100 هزار ابتلای روزانه در فرانسهواکاوی تجارب روان شناختی دانشجویان در قرنطینه خانگی کرونابازدید صالحی پس از بهبودی از کرونا از مرکز ملی فناوری‌های کوانتومی ایرانبستری و مرگ‌‌ومیر کرونایی‌ها در استان لرستان بالاتر از میانگین کشوری است

چمن با بیان اینکه این آمارها در حالی مطرح می‌شود که نگرانی ما افزایش تعداد بستری‌ها در موج سوم کرونا است یادآور شد: در حال حاضر 27 نفر با وضعیت بدحال در بخش مراقب‌های ویژه (آی سی یو) بستری هستند و این در حالی است که در دو موج گذشته، تعداد بستری‌های بدحال ما نهایتاً به 12 مورد می‌رسید.

به گفته وی، تعداد کل نمونه‌گیری‌ها از ابتدای همه‌گیری کرونا تاکنون هشت هزار و 586 مورد بوده و 2 هزار و 366 نفر از ابتدای شیوع بیماری کرونا در بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود بستری‌شده‌اند. تعداد کل فوتی‌های کرونایی در شرق استان به عدد 124 مورد رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه در چند شب اخیر به‌طور میانگین بین 30 تا 40 نفر بیمار کرونا از شرق استان سمنان در بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود بستری‌شده‌اند گفت: روند همه‌گیری کرونا در کشور ما در سه مرحله یا پیک دیده می‌شود که مرحله اول از اواسط اسفند سال گذشته تا اواخر فروردین‌ماه بوده و مرحله دوم همه‌گیری از اواخر خرداد تا اواسط تیرماه ادامه یافت.

وی اضافه کرد: اکنون نیز در موج سوم کرونا هستیم که به‌شدت روند فزاینده‌تر و افزایش تعداد ابتلا و مرگ‌ومیر را داریم و درصورتی‌که این روند ادامه پیدا کند، شاهد پیچیده‌تر شدن اوضاع و دشواری در خروج از وضعیت بحرانی خواهیم بود.

چمن افزود: در شهرستان شاهرود از ابتدای همه‌گیری فراتر از پروتکل‌های کشوری، بیماریابی را آغاز کردیم؛ به‌طوری‌که الآن در روز بیش از یک‌صد مورد نمونه‌گیری می‌شود.

وی اضافه کرد: در موضوع دستورالعمل‌های بهداشتی نیز فراتر ازآنچه توصیه می‌شد انجام‌شده و البته همین موضوع نیز سبب موفقیت نسبی شهرستان شاهرود در کنترل موج اول و دوم کرونا بوده است.

انتهای پیام/363/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس شرق استان سمنان شهرستان شاهرود بستری ها همه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۶۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام اول استان سمنان در اخذ ویزای تمتع/ اجرای طرح «خشت بهشت»

به گزارش خبرنگار مهر، قدرت الله چتری شامگاه یکشنبه در دیدار کارگزاران حج و عوامل حج و زیارت استان سمنان با نماینده ولی فقیه در استان سمنان به میزبانی دفتر وی بیان کرد: از مجموع ۹ کاروان اعزامی از استان سمنان به سرزمین وحی، تعداد دو کاروان از سمنان، یک کاروان از گرمسار، دو کاروان از دامغان و تعداد چهار کاروان از شهرستان شاهرود است.‌

وی با بیان اینکه خوشبختانه ۶۰ درصد از زائران حج تمتع امسال دارای مدرک تحصیلی بالای دیپلم بوده و قریب به اتفاق ۴۰ درصد باقی مانده نیز از نعمت سواد برخوردار هستند، افزود: از مجموع ۹ کاروان اعزامی از استان به حج تمتع امسال تعداد دو کاروان مدینه بعد و هفت کاروان نیز مدینه قبل هستند.‌

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان بیان کرد: جوان سازی و استفاده از ظرفیت جوانان در کاروانهای زیارتی استان به عنوان راهبرد اساسی استان مورد نظر بوده و در این راستا بالغ بر ۶۰ درصد از مدیران اعزامی استان سمنان در حج تمتع ۱۴۰۳، مدیران سال اولی هستند.‌

چتری افزود: علی رغم کاهش تعداد عوامل اجرایی کاروان‌های حج تمتع، اما خوشبختانه با همکاری کارگزاران زیارتی، استان سمنان مقام اول کشور در حوزه ثبت نام، ارسال اطلاعات و اخذ ویزا را کسب کرده است.‌

وی گفت: از نکات بارز و قابل توجه حج امسال می‌توان به انجام پیش ثبت نام زائران، تعیین تاریخ حدودی اعزام کاروان‌ها، عدم ازدحام در دفاتر زیارتی در هنگام ثبت نام و اعلام نام هتل محل اقامت زائران در مکه و مدینه اشاره نمود.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان گفت: با تلاش‌های انجام شده پس از ۹ سال مشکل عمره برطرف شده است و امسال دو کاروان ۸۵ نفره، مجموعاً به ظرفیت ۱۷۰ نفر از استان سمنان به سرزمین وحی اعزام شدند.‌

چتری با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ تعداد شش هزار و ۳۳ نفر از استان سمنان به عتبات عالیات اعزام شدند، تاکید کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد شش هزار و ۳۰۰ نفر زائر در قالب ۱۸۰ کاروان از استان سمنان به عتبات عالیات اعزام شدند.

کد خبر 6097708

دیگر خبرها

  • توسعه فراوری معدنی عامل تحقق رشد اقتصادی ۵.۷ درصدی در استان سمنان
  • هوش مصنوعی یک ابزار کمکی است و جایگزین پزشک نمی شود
  • مقام اول استان سمنان در اخذ ویزای تمتع/ اجرای طرح «خشت بهشت»
  • تیم فوتسال زیر ۲۱ سال ناشنوایان عراق در شاهرود اردو زد
  • یادواره ۵۸ شهید روحانی و طلبه در شاهرود
  • توسعه زیرساخت‌های مخابراتی، شرط تحقق شهر هوشمند
  • هوش مصنوعی یک ابزار کمکی است و جایگزین پزشک نمی‌شود
  • کشف دو خودروی سرقتی در سمنان
  • ثبت بیشترین بارندگی در روستای تاش شاهرود
  • سقوط مرگبار در ارتفاعات شاهرود