Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه آموزش‌وپرورش خبرگزاری فارس، سید حسن الحسینی بابیان اینکه از شبکه شاد استفاده روزافزون و عمیق‌تر می‌شود، اظهار کرد: تاکنون 11 میلیون و 905 هزار دانش‌آموز معادل 79.8 درصد دانش آموزان در شبکه (شاد) احراز هویت شده‌اند که از این تعداد 65.2 درصد دانش آموزان حضور فعال در شبکه شاد دارند.

وی با اعلام آمارهای استان‌هایی که بیشترین حضور فعال در شبکه شاد را داشته‌اند، اظهار کرد: دانش آموزان استان‌های قم با 82.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

8 درصد، مرکزی 81.3 درصد، البرز 78.2 درصد، کرمانشاه 77.9 درصد و سمنان 76.9 درصد بیشترین حضور «فعال» را در شبکه شاد داشتند. 

مسئول شبکه شاد افزود: تاکنون 109 هزار مدیر، 692 هزار دانش‌آموز در شبکه شاد احراز هویت شده‌اند و3 میلیون و 48 هزار گروه در این شبکه ایجاد شده است. همچنین 5 میلیارد و 953 میلیون پیام در بین کاربران شبکه شاد تبادل شده است. 

وی با اشاره به اینکه در هفته گذشته بیشینه‌ی پهنای باند استفاده ‌شده در شبکه آموزشی دانش‌آموز به 270 گیگابیت بر ثانیه رسید، اظهار کرد: این بیشینه پهنای باند در هفته گذشته  به 315 گیگابیت رسیده است. همچنین بیشینه استفاده از پخش زنده در یک روز 500 میلیون کلاس بوده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانش آموزان آموزش کلاس درس شبکه شبکه شاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۷۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همزمانی کنکور فرهنگیان با کنکور نوبت اول نقطه قوت است

ایسنا/مازندران استاد دانشگاه فرهنگیان گفت: همزمانی کنکور فرهنگیان با نوبت اول کنکور نقطه قوت است.

اسفندیار نظری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برگزاری مرحله اول کنکور انسانی که روز پنج شنبه ۶ اریبهشت برگزار شد و کنکور تجربی که فردا جمعه ۷ اردیبهشت انجام می‌شود، اظهار کرد: داوطلبان آزمون دانشگاه فرهنگیان را همزمان با کنکور سراسری پاسخ می‌دهند و ۳ دفترچه دریافت می‌کنند اما آزمون فرهنگیان یک مرحله‌ای و فقط در اردیبهشت برگزار می‌شود. 

این استاد دانشگاه گفت: دانش آموزان برای قبولی در کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان باید مجموعه ای از عوامل و امتیازات را دریافت کنند تا داوطلب به عنوان قبول نهایی معرفی شود و در این راستا تاثیر آزمون سراسری، ۱۵ درصد، آزمون اختصاصی تربیت معلم ۱۰ درصد، سوابق تحصیلی ۵۰ درصد و ارزیابی شایسته معلمی ۲۵ درصد است.

نظری در پاسخ به این سوال که همزمانی کنکور فرهنگیان با نوبت اول کنکور نقطه قوت است یا ضعف اظهار کرد: چون جذب در دانشگاه فرهنگیان ازمون تخصصی، عمومی و گزینش دارد کارخوبی است که تکلیف دانش اموز مشخص شود و تا خردادماه نتیجه به دانش اموز اعلام شده تا در تیر ماه تعیین تکلیف شوند.

وی افزود: دو مرحله‌ای بودن کنکور فرصت خوبی است و پس از اعلام نمرات خام و درصدها فرصت دوباره‌ای برای داوطلبان ایجاد می‌شود.

مدرس دوره‌های ضمن خدمت نومعلمان در دانشگاه فرهنگیان، با اشاره به اینکه تراز نمرات در قبولی تاثیر مهمی دارد، ادامه داد: تراز برای انتخاب رشته نباید زیر ۶ هزار باشد؛ تراز بر اساس نمرات معدل و سوالات کنکور است که پس از آن تراز نهایی برای قبولی اعلام می‌شود.

نظری در پاسخ به این سوال که دلیل سخت بودن ازمون شبه نهایی چه بود، گفت: دانش آموزی که در سوالات مفهومی دچار مشکل است در تست زدن هم با مشکل مواجه می‌شود، پس لازم است معلمان مهارت پاسخ دادن به سوالات تشریحی را به دانش آموزان بیاموزند.

وی به دانش‌آموزان توصیه کرد، فرصت طلایی امتحان نهایی را از دست ندهند و معلمان باید سبک تدریس را تغییر داده و دانش‌اموزان به جای کتاب تست، کتاب کار بخوانند.

مدرس دوره‌های ضمن خدمت نومعلمان در دانشگاه فرهنگیان، ادامه داد: کنکوری‌ها انتخاب رشته را بر اساس میزان استعداد، علاقه، توانایی و آینده شغلی انجام دهند.

نظری در پاسخ به این سوال، آیا علت عدم حضور دانش آموزان پایه دوازدهم در مدارس کاهش کیفیت آموزشی است؟ اظهار کرد: بزرگترین عامل افت تحصیلی حضور نیافتن دانش آموز در کلاس‌های درس است. در این راستا مدیران مدارس می‌توانند این مهم را مدیریت کنند به طور مثال، کلاس‌های ورودی پایه دوازدهم از ۱۵ اردیبهشت انجام شود، همچنین مدیران برای تابستان دانش‌اموزان نیز می‌توانند برنامه داشته و درس‌های سال‌های گذشته را تکمیل کنند نه اینکه تدریس سال دوازدهم تحصیلی را در تابستان آغاز کنند که این آسیب زننده است.

ضعف مدیران مدارس در برنامه ریزی

وی با تاکید بر اهمیت حضور دانش اموزان در کلاس درس افزود: غیبت دانش اموزان در پایه دوازدهم بیشتر در مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی به چشم می‌خورد؛ دانش آموزان پایه دوازدهم مدارس دولتی و شاهد بیشتر در کلاس‌ها شرکت می‌کنند و این تبعیض است.

این استاد دانشگاه گفت: وقتی برنامه‌ای اصولی برای دانش‌آموز وجود ندارد دانش آموز کلاس را ترک‌ می‌کند و این ضعف مدیران مدارس در برنامه ریزی است. همچنین معلمان می‌توانند به علت عدم حضور دانش اموز در مدرسه طبق مقررات عمل کرده و درس مورد نظر را حذف کنند و دانش آموزان باید این مسئله را جدی بگیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • متلاشی شدن ۴۵۴ باند تبهکاری در ترکیه در ۱۰ ماه گذشته
  • یک معلم درکلات کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد
  • پروژه‌های فعال مسکن ملی کشور از مرز ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد گذشت
  • معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد + عکس
  • همزمانی کنکور فرهنگیان با کنکور نوبت اول نقطه قوت است
  • متلاشی شدن باند قاچاق دختران
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • شکرگزاری در کلاس ریاضی
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • جزئیات پرونده رافائل و شبکه چَتِربِیت/ باند‌های قاچاق دختران چگونه متلاشی شد؟