Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- وزیر تعاون در پی فرمایش مقام معظم رهبری در جلسه با ستاد ملی کرونا، دستور فوری تشکیل «کمیته‌ای ویژه» را در این وزارتخانه برای پیگیری دستورات معظم له صادر کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با حکم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، احمد میدری، معاون رفاه اجتماعی به عنوان مسوول کمیته ویژه منصوب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


درحکم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خطاب به احمد میدری و اعضای کمیته آمده است:
ضروری است در اسرع وقت جلسه‌ای در این باره تشکیل و با تقسیم کار روشن در اجرای وظایف ابلاغی معظم له، برنامه عملیاتی جامع تهیه و فورا برای تصویب و اجرا تقدیم ستاد ملی کرونا نماییم؛ لذا ضمن " تشکیل کمیته‌ای ویژه" ضروری است در برنامه ریزی‌ها محور‌های زیر بیش از پیش مطمح نظر قرار گیرد:
1- ارزیابی روشن از میزان و نحوه برآورد و تحویل بسته‌های حمایتی به اقشاری که در شرایط شیوع کرونا در وضعیت نامطلوبی بسر می‌برند.
2- نحوه به کارگیری کمک‌های مومنانه
3- اقدام سازمان تامین اجتماعی در
الف: بیمه آسان و سریع بیکاران دارای کد تامین اجتماعی
ب: برآورد نیاز‌های مالی احتمالی و ارائه راهکار تامین آن به موازات اقدام فوری
ج: پیشنهاد مناسب برای شناسایی دقیق‌تر بیکاران صاحب کار غیررسمی که اطلاعی از آن‌ها در سازمان‌های بیمه گر (مثل تامین اجتماعی) وجود ندارد، اما مورد تاکید رهبر انقلاب است.
د: برآورد منابع مورد نیاز برای اجرا و پیشنهاد به فوریت و به موازات به ستاد ملی کرونا
4- تمهید مقدمات کافی برای اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا و همکاری با قرارگاه پیگیری و نظارت کرونا که به امر رهبر معظم انقلاب اسلامی ایجاد خواهد شد.
داوود کرمی مشاور ویژه و مدیرکل حوزه وزارتی، عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال، حجت میرزایی معاون امور اقتصادی، حاتم شاکرمی، معاون روابط کار، سید هادی قره سید رومیانی معاون امور حقوقی، مجلس و استان‌ها، غلامرضا پناه، معاون توسعه مدیریت و منابع، محمد کبیری معاون امور تعاون، مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، وحید قبادی دانا رییس سازمان بهزیستی، جواد رضوی رییس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری و حامد شمس رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی به عنوان اعضای کمیته منصوب شدند.
همچنین روزبه کردونی رییس موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی مسئول پیگیری ویژه اجرای فرمان و مصوبات این کمیته است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تشکیل کمیته ستاد ملی کرونا تامین اجتماعی رفاه اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۷۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی جشن «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی گفت: این ویژه برنامه با هدف تجلیل از کارگران به عنوان ارکان اصلی تولید و تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مردم  برگزار می‌شود.

جعفر رئیسیان زاده افزود: این مراسم روز دوشنبه دهم اردیبهشت بعد از نماز مغرب و عشا در ورزشگاه امام رضا (ع) برگزار می‌شود و در آن از ۲۵ هزار کارگر مشهدی به همراه خانواده‌هایشان تجلیل خواهد شد و تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از مدیران ارشد ملی و استانی نیز از مهمانان این مراسم هستند.

وی گفت: مدعوین به این مراسم از طریق کارفرمایان در کارخانه‌های مختلف شناسایی شده‌اند به طوری که سهمیه‌ای برای تجلیل از کارگران شاغل در هر کارگاه تولیدی و مجموعه فعال در امر تولید در نظر گرفته شده است.

معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی افزود: جشن خانوادگی، اجرای سرود و نماهنگ‌های مذهبی، برنامه‌های شاد برای کودکان، سخنرانی و نور افشانی از ویژه برنامه‌های این مراسم است و در پایان، غذای متبرک رضوی به خانواده‌ها اهدا خواهد شد.

رئیسیان زاده گفت: در این برنامه از تعدادی از کارگران نمونه که درزمینه  تولید کار ویژه و منحصر به فردی انجام داده‌اند نیز به نمایندگی ازهمه کارگران تجلیل خواهد شد.

دیگر خبرها

  • بازدید مدیران عالی وزارت تعاون و سازمان تامین اجتماعی از غرفه بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • وزارت کار بدنبال بهبود امنیت شغلی کارگران است
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • تصویب اجرای ۱۰ طرح سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیر ساخت های مدیریت تعاون روستائی
  • تامین بیش از ۳ هزار دستگاه لوازم ضروری زندگی برای مددجویان هرمزگانی
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • حجم سرمایه‌گذاری سه هلدینگ‌ وزارت تعاون در چهارمحال و بختیاری ۴۵۰۰ میلیارد تومان است
  • برپایی جشن «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد
  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال