Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@17:26:56 GMT

بدری:بازار فولاد به حال خود رها شده است

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۷۱۳۳۱

بدری:بازار فولاد به حال خود رها شده است

نماینده اردبیل در مجلس قیمت نهاده های تامین فولاد ثابت بوده اما قیمت فروش آن سه برابر افزایش داشته است، عنوان کرد: بازار فولاد به حال خود رها شده و هیچ نظارتی در حوزه قیمت گذاری وجود ندارد که به علت عدم شفافیت و رانت اطلاعاتی در ارائه قیمت ها است. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، صدیف بدری نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (دوشنبه، 6 آبان) قوه مقننه، در جریان بررسی گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد بررسی بازار فولاد، با بیان اینکه طرح جامعی برای تولید زنجیره ارزش افزوده و صادرات فولاد وجود ندارد، گفت: بیشترین صادرات در حوزه شمش فولاد است که ارزش افزوده پایینی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی با بیان اینکه حداکثر نیاز فولاد کشور 14 تا 15 میلیون تن است، عنوان کرد: این در حالی است که 30 میلیون تن تولید فولاد داریم در حالی که براساس آمار با کاهش صادرات روبه رو بوده ایم لذا در بازار و عرضه مشکل مدیریتی مشهود است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس با اشاره به اختلاف قیمت بین بورس و بازار حاشیه در حوزه فولاد، اظهار داشت: 30 درصد فولاد کشور در بورس به فروش می رسد و حدود 70 درصد آن به قیمت گزاف و با سود بالا در بازار حاشیه ارائه می شود.

بدری با اشاره به افزایش قیمت 3 برابری فولاد نسبت به سال گذشته، یادآور شد: سال گذشته فولاد کیلویی 4 تا 5 هزار تومان بود که این میزان به 15 هزار تومان در سال جاری رسیده است در حالی که دستمزد کارگران و هزینه آب و برق و گاز ثابت مانده و سود گزاف آن به جیب تولیدکنندگان انحصاری می رود.

وی  با بیان اینکه قیمت نهاده های تامین فولاد ثابت بوده اما قیمت فروش آن سه برابر افزایش داشته است، عنوان کرد: بازار فولاد به حال خود رها شده و هیچ نظارتی در حوزه قیمت گذاری وجود ندارد که به علت عدم شفافیت و رانت اطلاعاتی در ارائه قیمت ها است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان فولاد عمدتا در حوزه دولتی و شبه دولتی هستند لذا باید سود فروش فولاد به دقت حساب شده و به بیت المال بازگردد تا صرف یارانه ها، تامین اجتماعی و هزینه نیازمندان شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس مجلس بازار فولاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۱۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروه جهادی شهدای صمصامی ناجی زن باردار کوهرنگی

حسین‌قلی بدری در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: طی تماس عشایر با مدیر گروه جهادی شهدای صمصامی مبنی بر نیاز کمک‌رسانی آنان و با توجه به بارش‌های شدید در منطقه، ضمن هماهنگی‌های لازم گروه به منطقه لاهه در بخش صمصامی اعزام شدند.

وی افزود: مدیر گروه جهادی بسیج با هماهنگی شبکه بهداشت شهرستان کوهرنگ و اعزام اورژانس و شهرداری شهر صمصامی زن باردار گرفتار در سیل را بعد از چهار ساعت پیاده‌روی تا رسیدن به جاده دسترسی به درمانگاه صمصامی انتقال داند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایری کوهرنگ ادامه داد: شیرینی حال خوب مادر و کودک عشایر افتخار بزرگی برای مجموعه بسیج است که مردم گروه‌های جهادی را در اولویت امدادی خود قرار دادند.

بدری عنوان کرد: طی بارش‌های اخیر در منطقه صمصامی گروه جهادی شهدای صمصامی با توزیع اقلام ضروری و مواد غذایی در کنار عشایر گرفتار در سیل و باران بود.

کد خبر 6096988

دیگر خبرها

  • مالیات و کاهش قیمت طلا علت اعتصاب زرگران اردبیلی
  • ۶۰ درصد صندلی‌های دور دوم مجلس به صورت الکترونیک انتخاب می‌شود
  • بازار خودرو روی دور تند گرانی افتاد
  • سبزیجات در مدار گرانی+جدول
  • قیمت خودرو امروز ۱۷ اردیبهشت + جدول
  • قیمت خودرو امروز ۱۷ اردیبهشت +جدول
  • بازار خودرو روی دور تند گرانی افتاد/ آخرین قیمت پژو، سمند، شاهین، کوییک، دنا و تارا + جدول
  • عوامل موثر بر قیمت ورق اکسین
  • بورس انرژی دسترسی نیروگاه ها به منابع مالی را سریع تر می کند
  • گروه جهادی شهدای صمصامی ناجی زن باردار کوهرنگی