Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد حجت‌الاسلام اسدالله جعفری صبح امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان شمالی با اشاره به شعار سال مبنی بر جهش تولید اظهار کرد: این سال در ماه‌های پایانی خود قرار دارد و انتظار است تا دستگاه‌های اجرایی عملکردی متوسط به بالا را به‌دست بیاورند.

وی با تأکید بر لزوم محسوس بودن اجرای پروژه‌های مصوب اقتصاد مقاومتی در زندگی مردم تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی در تحقق سند جهش تولید خراسان شمالی به‌صورت شفاف و صریح مشکلات اجرایی را باید اعلام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی تأکید کرد: مصوبات باید قابلیت تحقق داشته باشند تا مردم این اقدامات اجرایی را در زندگی خود ببینند.

وی اولویت‌بندی و زمان‌بندی پروژه‌ها را مورد تأکید قرارداد و گفت: بر اساس اولویت‌های ستاد اقتصاد مقاومتی کشور مبنی بر فعالیت مجدد واحدهای تعطیل‌شده و کمک به واحدهای در حال تعطیلی باید این نگاه را در اعطای تسهیلات لحاظ کرد.

جعفری تأمین نیازهای اساسی مردم را از دیگر اولویت‌های اصلی اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در استان برشمرد و افزود: واحدهای کشاورزی با توجه به تأمین نیازهای اساسی و روزانه مردم باید موردتوجه باشند و در اولویت اصلی اجرای پروژه‌ها قرار گیرند.

وی با انتقاد نسبت به عدم اجرای قابل‌توجه برخی از مصوبات و تفاهم‌نامه‌های منعقدشده پیشین در استان، تصریح کرد: دستگاه‌های نظارتی در سال جهش تولید با نگاهی حمایتی و نظارتی بر اجرای این مصوبات نظارت دارند و باملاحظه تمام شرایط موجود به‌صورت قدم‌به‌قدم همراه اجرا و تحقق این پروژه‌ها هستند.

رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی با اشاره به دستورالعمل جدید رئیس دستگاه قضا مبنی بر برخورد با ترک فعل مدیران خاطرنشان کرد: مصوبات ستادهای اقتصاد مقاومتی کشور و استان با توجه به قوانین بالادستی لازم‌الاجراست و هرگونه عدم اجرای کامل این مصوبات و تفاهم‌نامه‌ها ازجمله مصادیق ترک فعل مدیران محسوب می‌شود.

وی در انتها گفت: دستورالعمل جدید ستاد اجرایی اقتصاد مقاومتی در دستگاه قضایی ابلاغ‌شده و در این دستورالعمل دادستان‌های مرکز استان به‌عنوان دبیر ستاد منصوب‌شده‌اند که نشان‌دهنده رویکرد حمایتی و تشدید نگاه نظارتی بر اجرای این مصوبات است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خراسان شمالی قوه قضاییه اقتصاد مقاومتی ترک فعل اقتصاد مقاومتی خراسان شمالی پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۲۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه کارکنان از متوقف شدن اجرای طرح عقد قرارداد مستقیم با نیرو‌ها در برخی از شرکت‌ها

طبق قانون اساسی و با هدف حذف شرکت‌های پیمانکار و واسطه و برقراری عدالت اجتماعی مقرر شد تا از واگذاری نیرو‌های قرارداد معین به شرکت‌های پیمانکار خودداری شود و دستگاه اجرایی به طور مستقیم با نیرو‌های خود قرارداد یکساله منعقد کنند. اما این قانون در برخی از شرکت‌ها همچنان به اجرا در نیامده است و موجب نارضایتی کارکنان آنها شده است.

شهروند خبرنگار ما با ارسال پیام از متوقف شدن اجرای این قانون در سال ۱۴۰۳ در برخی از دستگاه‌های اجرایی خبر داد و از مسئولان درخواست رسیدگی کرد تا کارکنان از بلاتکلیفی رها شوند.

متن پیام شهروند خبرنگار
باسلام، لطفا مصوبه مجلس در خصوص قرارداد‌های مستقیم کارگران در دستگاه‌های اجرایی که قرار بود ۱۴۰۳ اجرا شود، اما مسکوت مانده است پیگیری شود تا از بلاتکلیفی خارج شویم.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • بهسازی آسفالت آرامستان بهشت معصومه (س) قم
  • آماده باش دستگاه‌های اجرایی البرز با اعلام هشدار هواشناسی
  • ۱۹۱ کیلومتر از راه‌های اصلی خراسان شمالی بهسازی شد
  • لزوم نظارت مستمر بر اجرای مناسب پروژه‌های مشارکتی در شهر اصفهان
  • اجرای بیش از ۴۰ طرح محرومیت‌زدایی و عمرانی در هفته جهاد سازندگی
  • اجرای طرح آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی
  • اجرای بیش از ۴۰ طرح محرمیت زدایی و عمرانی در سروستان
  • گلایه کارکنان از متوقف شدن اجرای طرح عقد قرارداد مستقیم با نیرو‌ها در برخی از شرکت‌ها
  • هشدار؛ خوزستانی‌ها از حضور در مناطق پرخطر پرهیز کنند
  • اجرای بزرگ‌ترین پروژه درمانی خراسان شمالی آغاز شد