Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام بصیری با اشاره به استمرار کمک‌های مومنانه در مساجد ناحیه شهید باهنر، گفت: به مناسبت ماه ربیع‌الاول و اعیاد آن، بسته‌های معیشتی و غذای گرم میان نیازمندان توزیع می‌شود.

حجت الاسلام «احمد بصیری» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به شیوع موج جدید ویروس کرونا در کشور و تعطیلی مساجد، اظهار کرد: برنامه های فرهنگی مساجد به صورت غیر حضوری استمرار دارد و سعی داریم فعالیت های مساجد همانند سابق به سمت کمک های مومنانه سمت و سو داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر ناحیه شهید باهنر مرکز رسیدگی به امور مساجد بیان کرد: پس از بحران کرونا تغییر عرصه فعالیت مساجد به سمت «کمک های مومنانه» همانند زمان دوران دفاع مقدس رفت و موجب شد که همگان بر نقش مهم و اثرگذار مساجد واقف شوند و بدانند که مساجد تنها پایگاهی برای اقامه نماز نیست، بلکه پایگاهی برای نشان دادن حضور پر رنگ اجتماعی مردم است و در واقع به نوعی این فعالیت ها نیز عبادت محسوب می شود.

 

حجت الاسلام بصیری با اشاره به اینکه مساجد همانند دیگر دستگاه ها و نهادها  از زمان شیوع ویروس کرونا به مردم خدمت رسانی کرده اند، خاطرنشان کرد: در راستای رزمایش مواسات و کمک های مومنانه در ماه محرم از سوی مساجد این ناحیه هفت هزار غذای گرم، یک هزار کمک مومنانه، نزدیک به 50 هزار بسته اقلام بهداشتی میان نیازمندان توزیع شد و از ابتدای سال تاکنون هم قریب 500 گوسفند ذبح و گوشت گرم میان محرومین و آسیب دیدگان اقتصادی کرونا توزیع گردید. در واقع می توان گفت از میان 170 مسجد ناحیه شهید باهنر 100 مسجد در مناسبت های مختلف درکمک های مومنانه فعالیت چشمگیری دارند.

 

مدیر ناحیه شهید باهنر مرکز رسیدگی به امور مساجد به بخش دیگری از خدمات مساجد این ناحیه در کمک رسانی به نیازمندان اشاره و اضافه کرد: تهیه و توزیع ماسک، مواد ضدعفونی کننده، دوخت لباس پرستاری، کمک هایی همچون وام بلاعوض و پرداخت اجاره مستاجران و مغازه داران نیز از ابتدای سال تاکنون انجام شده است و می توان گفت  از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون 10 میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی از سوی مساجد ناحیه شمیرانات به نیازمندان صورت گرفته است.ضمن اینکه مساجد این ناحیه در حال حاضر در تهیه جهیزیه برای جوانان هم فعال هستند.

 

حجت الاسلام بصیری در پایان یادآور شد: اگرچه به دلیل بحران کرونا نمازهای جماعت برگزار نمی شود اما در مساجد به روی مردم باز است و در برخی از مساجد این ناحیه شاهد استمرار دوره های مشاوره همانند گذشته هستیم تا مساجد همانند قبل پایگاهی برای رسیدگی به مشکلات مردم باشند.

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: رزمایش مواسات و کمک مومنانه فعالیت های مسجدی ناحیه شهید باهنر کمک های مومنانه حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۲۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی

  به گزارش ­خبرگزاری صدا و سیما؛ ­دکتر رادمنش با بیان اینکه در مکتب طب سنتی ایران چیدمان تغذیه بر اساس فصل، سن، محل زندگی و مزاج اشخاص متفاوت است، اما یکسری تدابیر عمومی نیز وجود دارد که رعایت آنها به حفظ سلامت همه افراد­ کمک می‌کند؛ تاکید کرد: پرهیز از پرخوری و درهم خوری یکی از اصول مهم تغذیه به شمار می‌آید، زیرا رعایت نکردن آن موجب تداخل و اختلال در هضم و ابتلا به انواع بیماری‌ها می‌شود. دکتر رادمنش همچنین داشتن نظم در ساعات غذا خوردن را یکی از مهمترین آداب تغذیه صحیح دانست و بر ایجاد فاصله کافی بین وعده شام و خوابیدن تاکید کرد. وی افزود: طب ایرانی، طب کلی نگر است و پزشکان متخصص طب ایرانی بر اساس شرایط هر فرد، دستورهای خاصی را به وی ارائه می‌دهند. در طب ایرانی پیشگیری از بیماری با رعایت اصول ششگانه حفظ سلامتی جز قوانین بنیادین می‌باشد. این اصول عبارتند از آب و هوا، تغذیه، حرکات بدنی، خواب و بیداری، نگهداری مواد لازم و دفع مواد زاید و حالات روحی و روانی که در این میان ورزش و تغذیه از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. این پزشک و متخصص طب ایرانی ادامه داد: ورزش اصولی، عامل مهمی برای حفظ سلامتی به شمار می‌رود و برای آن فواید زیادی ذکر شده است. به نظر برخی از حکما، چون ابن سینا، عامل ورزش در حفظ سلامتی، بر همه عوامل حتی تغذیه، تقدم دارد و برای اینکه از فعالیت‌های بدنی بیشترین فایده نصیب افراد شود، ورزش‌های متناسب با هر فرد پیشنهاد شده است. وی افزود: فعالیت بدنی منظم و متناسب با سن و شرایط جسمانی، فواید بی‌شماری برای سلامت جسم و روان دارد. تشویق اعضای خانواده به انجام فعالیت‌های ورزشی مانند پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، شنا و ورزش‌های گروهی، متناسب با شرایط افراد خانواده می‌تواند روحیه نشاط و شادابی را در خانه حاکم کند. ­ وی در پایان گفت: با همدلی و همکاری خانواده‌ها، رسانه‌ها، سازمان‌های دولتی و غیردولتی می‌توانیم با ترویج فرهنگ غذای سالم و ورزش همگانی و متناسب بر پایه آموزه‌های طب ایرانی، جامعه‌ای سالم و پویا برای نسل‌های آینده بسازیم. هفته سلامت فرصتی مغتنم برای آغاز این حرکت ارزشمند است.

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق تهران
  • اعیاد یهودی؛ بهانه‌ای برای خشونت و تشدید شهرک‌سازی صهیونیست‌ها در قدس
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • «کرایی مرغ» یک غذای مجلسی که باید امتحانش کنی
  • قیمت غذای محبوب ایرانی‌ها نجومی شد (اینفوگرافی)
  • کشف غذای سگ و گربه قاچاق در خوی 
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی
  • ۲۵۰ میلیارد برای تکمیل ساختمان استانداری لرستان نیاز است
  • شگفتی بزرگ صداوسیما برای مردم ایران؛ صبح بخیر مسئولین!
  • افزایش ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان زنجانی