Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکترمحمدرضا میرزاحسینیان روز سه‌شنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با ایرنا اظهار کرد: از زمان رسمی اعلام شیوع ویروس کرونا در اسفندماه سال گذشته تاکنون، ۸ هزار و ۲۶۰ بیمار مشکوک از شهرستان‌های ورامین، پیشوا، قرچک، پاکدشت، ری و سایر شهرستان‌های استان تهران به بیمارستان‌های شهید مفتح و شهدای ۱۵ خرداد ورامین مراجعه و خدمات درمانی را دریافت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از مجموع این تعداد بیمار، ۴ هزار و ۲۸۴ نفر مربوط به بیمارستان شهید مفتح و ۳ هزار و ۹۷۶ نفر مربوط به بیمارستان شهدای ۱۵ خرداد می‌باشند.

وی گفت: بر اساس آمار مستند موجود در بیمارستان شهید مفتح، از دوم اسفندماه سال گذشته تا پنجم آبان‌ امسال، ۴ هزار و ۲۸۴ نفر با علائم کرونا به بیمارستان شهید مفتح ورامین مراجعه کردند که از این تعداد، هزار و ۴۳۸ نفر در بخش‌های کرونا بستری و ۴۱ نفر به سایر بیمارستان‌ها اعزام شدند.

میرزاحسینیان تصریح کرد: از تعداد مراجعه کننده مشکوک به بیمارستان شهید مفتح و بر اساس نتایج آزمایش کشت و پی سی آر،  ۹۶۸ نفر به صورت قطعی به بیماری کرونا مبتلا شده بودند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ورامین در خصوص بیمارستان شهدای ۱۵ خرداد اظهار کرد: از مجموع ۳ هزا رو ۹۷۶ بیمار مشکوک مراجعه کرده به بخش تریاژ بیمارستان شهدای ۱۵ خرداد، ۲ هزار و ۲۵۳ نفر به صورت سرپایی پس از دریافت خدمات درمانی، به منظور قرنطینه در منزل از اورژانس ترخیص شدند.

وی گفت: از کل مراجعین مشکوک به کرونا، هزار و ۷۲۳ نفر در بخش های کرونا و اورژانس بستری و خدمات تخصصی را دریافت کردند که از این تعداد، ۶۴۲ نفر به طور قطع به کرونا مبتلا بودند.

وی اظهار کرد: هزار و ۵۲۸ بیمار مشکوک و مبتلا به بیماری کرونا پس از طی کردن دوره بیماری، از بیمارستان شهدای ۱۵ خرداد ترخیص شدند و ۳۱ بیمار نیز به سایر بیمارستان‌ها اعزام گردیدند.

میرزاحسینیان گفت: طی این مدت، در بیمارستان شهدای ۱۵ خرداد، ۲ هزار و ۲۳۳ تست کرونا از مراجعین دریافت شده که ۹۹۳ مورد مثبت، هزار و ۸۲ مورد منفی و ۲۹ نفر منتظر جواب است.

وی اظهار کرد: با توجه به این که بیمارستان شهدای ۱۵ خرداد، تنها بیمارستان تأمین اجتماعی جنوب‌شرق تهران است، بیمارانی از شهرستان‌های ورامین، قرچک، پیشوا، پاکدشت، شهرری و جوادآباد به این مرکز درمانی مراجعه کرده‌اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ورامین تصریح کرد: از مجموع بیماران مراجعه کرده به دو بیمارستان ورامین، ۳.۷۰۴ درصد فوت کرده‌اند که از این میزان، ۶۲ درصد فوتی‌ها مربوط به شهرستان ورامین است و مابقی افراد فوت شده برای سایر شهرستان‌ها می‌باشند که این میزان فوت شده، ۲.۳ کل مراجعین را شامل می‌شود.

وی تأکید کرد: باید توجه داشت که مراکز درمانی شهرستان ورامین علاوه بر بیماران بومی، به بیماران سایر شهرستان‌ها نیز خدمات درمانی ارائه می‌دهد و در اصل، بیش از یک میلیون نفر جمعیت را پوشش می‌دهد.

وی گفت: طی این مدت، ۵۰ درصد از تخت‌های بیمارستان شامل دو بخش جنرال با ظرفیت ۳۷ تخت، بخش ویژه با ظرفیت ۱۱ تخت، بخش اورژانس با ظرفیت ۱۰ تخت و بخش دیالیز به ظرفیت دو تخت، به منظور بستری بیماران کرونایی اختصاص یافته‌است.

میرزاحسینیان افزود: طی ایام شیوع ویروس کرونا، یک دستگاه اکسیژن ساز با ظرفیت ۶۰۰ لیتر در دقیقه به مجموع موجودی بیمارستان افزوده شد ضمن این که ۴ دستگاه ونتیلاتور، ۳ دستگاه دیالیز، ۳ دستگاه مانتیتور پرتابل، ۳ دستگاه مانتیتور سانترال، یک دستگاه ساکشن، ۱۰ دستگاه پالس اکسی متری، یک دستگاه ونتیلاتور پرتابل، یک دستگاه نوار قلب، ۱۰ عدد فلومتر اکسیژن و ۱۵ دستگاه مانومتر پرتابل اکسیژن به موجودی بیمارستان افزوده شد.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران قرار دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا ورامین اختصاصی ایرنا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ورامین اختصاصی ایرنا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس کرونا ورامین اختصاصی ایرنا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اخبار کنکور بیمارستان شهدای ۱۵ خرداد بیمارستان شهید مفتح بیمارستان ها بیمار مشکوک شهید مفتح شهرستان ها یک دستگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۳۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌بخش جان ۶ بیمار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی مسول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هزار و چهارصد و هشتاد و سومین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحوم عباس نوری، بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان قائم (ع) مشهد پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

دکتر ابراهیم خالقی افزود: کلیه‌های زنده یاد نوری برای پیوند به یک بیمار نیازمند کلیه به شهر شیراز منتقل شد.

مسول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کبد این بیمار مرگ مغزی نیز در بیمارستان منتصریه به بانویی۳۸ ساله ساکن مشهد که سال‌ها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، پیوند شد.

دکتر خالقی افزود: همچنین قرنیه‌های این بیمار مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد ارسال شد.

واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال‌شرق کشور را زیر پوشش دارد، از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

دیگر خبرها

  • تا کنون حدود ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران انجام شده است/
  • ماموریت بیمار با بالگرد هوایی اورژانس از داران به اصفهان
  • مراسم عزاداری امام صادق(ع) و گرامیداشت شهدای طلبه و روحانی ورامین
  • کشف بیش از ۲ تن کودشیمیایی قاچاق در بناب
  • نجات جان ۶ بیمار با اهدای اعضای بیمار ۴۴ ساله مشهدی
  • حس خوب حمایت
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌ بخش جان ۶ بیمار
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌بخش جان ۶ بیمار
  • پیگیری ایجاد بیمارستان ویژه چشم در اهواز