Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@12:17:06 GMT

هدیه مسموم اداره‌کل محیط زیست به تهرانی‌ها

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۷۴۰۱۲

هدیه مسموم اداره‌کل محیط زیست به تهرانی‌ها

عضو شورای شهر تهران با انتقاد از راه‌اندازی واحد ششم کارخانه سیمان تهران در آستانه فصل سرما، آلودگی هوا و ویروس کرونا گفت سازمان محیط زیست در این ایام این هدیه مسموم را به مردم تهران تقدیم کرده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم حسن خلیل‌آبادی در حاشیه جلسه شورای شهر تهران درباره آلودگی کارخانه سیمان تهران به شهردار تهران و سازمان محیط زیست استان تهران تذکر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این باره تصریح کرد: حدود 40 درصد از آلایندگی‌ها در تهران مربوط به صنایع آلاینده فعال در اطراف پایتخت است که در مواقع اضطراری آلودگی هوا این صنایع تعطیل می‌شوند.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه یکی از صنایع آلاینده کارخانه سیمان تهران محسوب می‌شود، گفت: این کارخانه علاوه بر تولید آلودگی، منظر و طبیعت شهر را از بین می‌برد و برای جنوب تهران که از نظر آلودگی هوا نسبت به سایر مناطق تهران وضع بدتری دارد مخاطره‌آمیز است.

خلیل‌آبادی ادامه داد: متأسفانه در هفته‌های گذشته با حضور رئیس سازمان محیط زیست استان تهران و محیط زیست شهرستان ری واحد ششم کارخانه سیمان تهران که یکی از صنایع آلاینده است و از کار افتاده بود مجددا مورد بهره‌برداری قرار گرفت و حال جای سوال است که اگر 40 درصد از آلاینده شهر تهران ری و تجریش مربوط به صنایع آلاینده تهران و اطراف آن است مدیرکل محیط زیست با چه توجیهی در آستانه فصل سرما، آلودگی هوا  و ویروس کرونا این هدیه مسموم را به مردم تقدیم کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به حناچی شهردار تهران وفق ماده 60 قانون برنامه سوم توسعه شهرداری تذکر می‌دهم هر چه سریعتر نسبت به تعطیلی وجولگیری از معادن شن و ماسه و سیمان در محدوده و حریم تهران اقدام کند.

جلسات ویژه بررسی راهکارهای مقابله با همزمانی آلودگی هوا و کرونا/ امسال وارونگی هوا بیشتر استطرح جدید محیط زیست برای کاهش آلایندگی اتوبوس‌‌های حمل و نقل عمومینامه محیط زیست به دولت درباره میزان آلایندگی بنزین

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کارخانه سیمان تهران صنایع آلاینده آلودگی هوا محیط زیست شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۴۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، فاروق سلیمانی گفت: در راستای فرهنگ سازی و اشاعه فرهنگ زیست محیطی در بین دانش آموزان با همکاری اداره آموزش و پرورش در هفته زمین پاک برنامه های زیست محیطی در مدارس شهر و روستای این شهرستان برگزار می گردد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد هدف از این آموزشها را آگاهی بخشیدن و نهادینه شدن فرهنگ حفاظت از محیط زیست در کودکان عنوان کرد و گفت: این آموزشها با موضوعات زیست محیطی در خصوص مدیریت پسماند، تفکیک از مبدا ، بازیافت، خطرات پلاستیک و کیسه های پلاستیکی برای دانش آموزان ارائه می شود.

دیگر خبرها

  • غبار روی کوه‌های تهران مه است یا آلودگی هوا؟
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان
  • غبار روی کوه های تهران مه است یا آلودگی هوا؟ | فقط این منطقه غربی تهران هوای پاک دارد
  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی
  • از گرانی پاکت کاغذی تا سطل آشغال‌هایی به نام رودخانه
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • فلرها، سلامتی مردم عسلویه را نشانه گرفته است
  • زنده‌گیری دو قلاده گربه جنگلی در مرودشت
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در خنک ترین روز بهاری | نقشه میزان آلاینده ها در هر منطقه را ببینید