Web Analytics Made Easy - Statcounter

 مرضیه قنبریان روز سه‌شنبه با اعلام این مطلب افزود:‌ بیشتر حوادث آسانسور مربوط به انجام نشدن سرویس، نگهداری ماهانه و بازرسی سالانه پس از اخذ تاییدیه استاندارد است.

وی افزود: چنانچه سرویس، نگهداری مستمر و بازرسی ادواری سالانه برای آسانسورها انجام نشود و حادثه‌ای برای استفاده‌کنندگان رخ دهد عواقب ناشی از حوادث بر عهده مدیر یا مالک ساختمان می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل استاندارد لرستان بیان کرد: بایستی بازرسی ادواری از شاخص‌های ایمنی و عملکرد آسانسورها دست کم هرسال یک بار توسط شرکت‌های بازرسی مجاز و تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد انجام شود.

قنبریان گفت: شهروندان، مدیران دستگاه‌های اجرایی و اماکن عمومی ضمن توجه ویژه به این موضوع، با انعقاد قرارداد با شرکت‌های نصاب (تعمیرکاران مجاز)، سرویس و نگهداری ماهانه آسانسور را در دستور کار خود قرار دهند.

مدیرکل استاندارد لرستان اضافه کرد: تاییدیه ادواری و اولیه ایمنی ۳۸۸ دستگاه آسانسور نیمه نخست امسال در استان صادر شده است.

 قنبریان افزود: از مجموع ۴۵۵ مورد درخواست شامل ۱۸۵ تقاضای اولیه و ۲۷۰ درخواست ادواری در سامانه مدیریت بازرسی آسانسور، ۳۸۸ مورد منجر به صدور تاییدیه ایمنی شد.

وی اظهار داشت: گواهینامه‌های ایمنی آسانسور دارای اعتبار یک ساله هستند و به شهروندان توصیه می شود آسانسورهای در حال بهره‌برداری را تحت سرویس و نگهداری مستمر قرار دهند و سالیانه درخواست بازرسی ادواری را در سامانه ثبت کنند.

وی تاکید کرد: رعایت استانداردهای اجباری برای تامین ایمنی آسانسور ضروری و این موضوع به تمام شهرداری‌های استان اعلام شده است تا صدور پایان‌کار برای ساختمان‌های جدید منوط به دریافت این تاییدیه باشد.

مدیرکل استاندارد لرستان گفت: سامانه مدیریت بازرسی آسانسور به نشانی http://lift.isiri.gov.ir و به منظور نظارت بیشتر بر فرآیند استانداردسازی راه‌اندازی شده است و دریافت گواهینامه ایمنی تنها از طریق این مهم قابل پیگیری خواهد بود.

قنبریان تصریح کرد: شهروندان برای اطلاع از وضعیت تاییدیه آسانسور، کد ۱۰ رقمی شناسه ملی را که در کابین نصب شده به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کنند و در صورت مشاهده آسانسور بدون تاییدیه، موضوع را از طریق شماره تلفن ۳۳۲۳۸۳۹۳ داخلی ۱۴۳ به اداره کل استاندارد لرستان گزارش دهند.

برچسب‌ها سازمان ملی استاندارد ایران خرم آباد فصلنامه دنیای آسانسور لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملی استاندارد ایران خرم آباد لرستان سازمان ملی استاندارد ایران خرم آباد لرستان اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۴۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران و باز هم آب‌گرفتگی خیابان‌های لرستان‌ + فیلم‌

آب‌‌گرفتگی کهنه‌حکایت خیابان‌های لرستان در بارش‌های سیل‌آساست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، سامانۀ بارشی اخیر از 12اردیبهشت 1403 به مناطق غربی کشور وارد شد و هشدار نارنجی هواشناسی را برای لرستان صادر کرد.

بارش‌های هفتۀ دوم اردیبهشت در شهرهای لرستان در حالی ادامه دارد که این سامانه در نواحی غربی و جنوبی این استان از نمود بیشتری برخوردار است و  91میلی‌متر بارندگی را در رومشکان و 59میلی‌متر را در  ریمله ثبت کرده‌است.

تداوم بارندگی در لرستان/ ریزش کوه در محور «پای آستان»

احتمال طغیان روخانه‌های فصلی در لرستان با هشدار نارنجی هواشناسی اعلام شده‌است تا بار دیگر طغیان و خسارت تاب‌آوری زیرساخت‌های این استان را به‌هنگام بارش‌های سیل‌آسا در معرض هشدار قرار دهد.

ضعف پروژه‌های آبخیزداری ایجاد رواناب و خروج 12 میلیارد و 500 میلیون مترمکعب آب از لرستان را در حالی به‌دنبال دارد که بارش‌های سیل‌آسا در این استان همواره با  آب‌گرفتگی آمیخته است و اختلال در تردد.

سامانۀ بارشی اخیر که هنوز در لرستان تداوم دارد آب‌گرفتگی را در خیابان‌های کوهدشت و خرم‌آباد شدت داده‌ و مصائب بارندگی در این استانِ هراسناک از سیل دوچندان شده‌ است.

.

انتهای پیام/ 644/.

دیگر خبرها

  • انتخاب شهردار نمونه بر اساس ایجاد درگاه ارتباطی، بازرسی و ارزیابی عملکرد
  • ۲ هشدار هواشناسی برای لرستان/ سامانه بارشی در راه است
  • صدور هشدار زرد هواشناسی در لرستان
  • هشدار زرد هواشناسی برای لرستان/ بارش رگباری در راه است
  • هشدار هواشناسی کاشان نسبت به وزش باد شدید
  • بارش‌های سیل‌آسا در لرستان/ هشدار تخلیه روستای کمندان
  • ثبت ۱۱۲ میلی‌متری باران در رومشکان
  • ثبت ۱۰۸ میلی‌متری باران در رومشکان
  • هشدار سازمان ملل نسبت به خطر حمله رژیم صهیونیستی به رفح
  • بارش باران و باز هم آب‌گرفتگی خیابان‌های لرستان‌ + فیلم‌